שתף קטע נבחר

קיה סול יורד לשטח בגרסת כלאיים לתצוגה

קיה חשפה בתערוכת שיקגו את הטריילסטר, רכב פנאי עם הנעה כפולה חכמה ועיצוב קשוח. מה באמת מסתתר מאחוריו?

קיה הציגה בתערוכת שיקגו את הטריילסטר (Trail'ster), גרסת שטח של הסול. מכונית התצוגה מצוידת בהנעת כלאיים מתקדמת, אך יותר מכל רומזת דווקא על מתיחת הפנים של הסול - דגם שרושם הצלחה נאה באמריקה, אך פחות מכך בישראל. 

 

 

הדור השני של הסול, שהוצג בשנת 2013 בתערוכת ניו יורק, יזכה לפי דגם התצוגה למתיחת פנים קלה יחסית - שתכלול בין היתר את הפרשנות המודרנית לסבכת "אף הנמר" כפי שהיא מכונה בפי היצרנית. בגרסה החדשה, הסבכה צרה וארוכה מבעבר, ומלווה ביחידות תאורה חדשות ומלבניות יותר. מתיחת הפנים של הסול תושק לכל המאוחר בשנה הבאה בארה"ב.

 

 

דגם התצוגה כלל כאמור לא רק רמזי עיצוב, אלא גם מערכת הנעה חדשה. בנוסף למנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר (185 כ"ס ו-25.6 קג"מ), יש כאן מנוע חשמלי הממוקם על הסרן האחורי ומניע את הגלגלים האחוריים. למנוע זה 35 כ"ס ו-13.9 קג"מ, וביחד המערכת יכולה לספק הספק מרבי רגעי של 220 כ"ס ומומנט מרבי של 39.5 קג"מ.

 

 

בנהיגה מאומצת פחות, המנוע החשמלי יוכל להניע את הרכב לבד למרחק של בין חמישה לשמונה ק"מ בלי בנזין. רכב התצוגה לא מציע אפשרות לטעינה משקע ביתי ומצברי הליתיום-יון פולימר שלו נטענים רק מאנרגיית הבלימה ובסיוע מנוע הבנזין. במקרה הצורך, המנוע החשמלי יסייע גם לנהיגה בדרכים חלקות - דוגמת שבילי בוץ וכבישים מכוסים בקרח ושלג.

 

 

גרסת הכלאיים חסכונית מסול אמריקאי מקביל (2.0 ליטר אטמוספרי שאינו משווק בישראל) בעד 30% בעיר ועד 10% בנסיעה בינעירונית, כך על-פי בדיקות מעבדה קיה. בשלב זה לא ברור אם מערכת זו כלל תגיע לייצור סדרתי, אך מנוע הטורבו-בנזין לבדו ככל הנראה ייכנס למבחר הדגמים של הסול יחד עם מתיחת הפנים.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קיה טריילסטר
קיה טריילסטר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים