משנה את פניה: תוכניות הבנייה של ת"א
קירוי חלק מנתיבי איילון לטובת הקמת פארק עירוני, והפיכת מתחם התחנה המרכזית הישנה בדרום ת"א לשכונת מגדלים, מעוררת לא מעט שאלות. בראיון באולפן ynet ניסינו להבין איך תיראה העיר ללא הפסקה בעוד עשור
התוכניות השאפתניות של עיריית תל-אביב-יפו לקרות חלק מנתיבי איילון לטובת הקמת פארק עירוני, לצד הקמת עשרות מגדלים במתחם התחנה המרכזית הישנה , מעוררות כמה שאלות: כיצד יתמודדו הנהגים בנתיבי איילון עם זיהום האוויר, מדוע פרויקט הקירוי לא התחשב בשכונות הדרומיות ומה יקרה לתושבים הקיימים במתחם התחנה המרכזית הישנה. מדובר בתוכניות שרק בעוד 5 שנים יחלו להתקדם בוועדות התכנון, וצפויות לצאת לפועל בעוד כעשור.
בראיון באולפן ynet שוחחנו עם איתי פנקס, חבר מועצת העיר תל-אביב-יפו ויו"ר ועדת ההיגוי לנושא קירוי נתיבי איילון על התוכניות החדשות. "כמו שיש מנהרה שמחברת את צרפת עם אנגליה, כך נוכל לדאוג לאוויר נקי גם במנהרה של איילון", הסביר פנקס. "המטרה היא לפזר את האוויר המזוהם לפי עצות המומחים כדי להעלות את איכות החיים ולא להוריד אותה".
>>> רוצים לדבר עם עורכי וכתבי ynet? כיתבו לנו בטוויטר
באשר לתוכנית המגדלים באזור התחנה המרכזית הישנה ציין פנקס כי אחת ממטרות העירייה היא לבנות מגדלים בעירוב שימושים - הן למסחר והן למגורים - כדי שהאזור לא יהיה נטוש בשעות הערב. "כך תיכנס אוכלוסייה חדשה לאזור וגם רמת החיים של האוכלוסייה הקיימת תעלה".
האם תל-אביב מסוגלת לספוג את הצפיפות העירונית? לדברי פנקס, התוכנית לוקחת בחשבון הרחבת כבישים, שדרוג תחבורה ציבורית, בניית גני ילדים ופיתוח שטחים ציבוריים. ומה לגבי שיקום שאר השכונות בדרום תל-אביב? הוא מציין כי התוכנית מתחילה באזור של תחנת רכבת השלום - אבל העירייה תמשיך עם הפיתוח גם לכיוון דרום.