שתף קטע נבחר
 

העתיד מתקרב - לנהוג ללא נהג

סדנת השיפורים רינספיד חשפה ב.מ.וו i3 היברידית ששודרגה כך שהנהג בה כבר לא הכרחי. ייצור סדרתי? אל תבנו על זה

מכונית ידידותית לסביבה ובלי צורך בנהג. זה התיאור התמציתי למכונית התצוגה החדשה של רינספיד (Rinspeed), סדנת השיפורים השוויצרית שחושפת מדי שנה בז'נבה את הרעיון הבא שלה. 

 

 

 

ובדומה לשנה שעברה, אז חשפה דגם מבוסס טסלה S, גם הפעם רינספיד מתמקדת בעולם המכוניות האוטונומיות. הבסיס הפעם הוא ב.מ.וו i3 בגרסת הכלאיים (חשמלית נטענת משקע עם מנוע בנזין מאריך טווח), כאשר רינספיד החליפה את העיצוב החיצוני והפנימי והסבה את המכונית לנהיגה אוטונומית. לדגם מערכת הנעה שלא עברה שינויים, ומפיקה 170 כ"ס ו-25.5 קג"מ.

 

 

בין החידושים הבולטים ניתן לציין את גלגל ההגה הייחודי, שממוקם על ציר נע וניתן להעבירו מצד לצד - למשל אם הנוסע רוצה לקחת את ההגה לידיים אבל לא מתחשק לכם לעצור בצד ולהתחלף במושבים. זאת באמצעות מערכת היגוי על-חוט, שמקושר אלקטרונית לגלגלים ומבלי חיבור מכני ישיר מגלגל ההגה.

 

 

המכונית של רינספיד, שמכונה "באדי" (Budii), מציעה שני מושבים וטווח נסיעה חשמלי של 200 ק"מ. המרכב כמו ב-i3 יוצר מסיבי פחמן לטובת חסכון במשקל. אורכה 401 ס"מ (1+ לעומת i3), רוחבה 190.5 ס"מ (13+), גובהה 162 ס"מ (4+) ובסיס הגלגלים שלה עומד על 257 ס"מ (ללא שינוי). המשקל העצמי עומד על 1,310 ק"ג, חמישה פחות מ-i3 מקבילה.

 

 

בדרך לייצור? כנראה שלא. בדומה לדגמי התצוגה הקודמים של רינספיד, אין כוונה לייצר את הגרסה האוטונומית של ה-i3. ב.מ.וו אמנם רמזה על כוונתה להציע יכולות דומות אך לאחרונה, אך גם במקרה הזה לא ניתן מועד משוער לייצור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים