רייטינג בחירות: 2015 מול 2013
השווינו את נתוני הרייטינג של מערכת הבחירות הנוכחית אל מול נתוני הרייטינג הבחירות הקודמות, ומצאנו מי התחזק ומי נחלש. וגם: האם הציבור צופה יותר במהדורות החדשות לקראת הבחירות?
לכתבות נוספות בערוץ ymedia :
- הפרסום במגזר החרדי הצטמק ב-20%
- נתניהו בפייסבוק: עוסק בביטחון, נמלט מעוני
- פוליטיקאים בפייסבוק: האמת שמעבר ללייקים
>>> רוצים לדבר עם עורכי וכתבי ynet? כיתבו לנו בטוויטר
בהשוואת הנתונים ביחס לצפייה בטלוויזיה בין מערכת הבחירות הנוכחית לבין הצפייה בטלוויזיה בבחירות הקודמות (שהתקיימו ב-22.1.2013), עולה כי חדשות 10 ו"מבט" התחזקו ברייטינג הממוצע מול "חדשות 2", שנחלשה באופן יחסי (למרות ש"חדשות 2" מחזיקה בשיאי הרייטינג של החדשות).
מהנתונים עולה, כי בחודש ינואר הנוכחי עמד ממוצע הרייטינג של חדשות 2 על 24.7%, של חדשות 10 על 11.4% ושל "מבט" בהגשת יעקב אילון על 6%. בחודש פברואר, עד ה-17.2 - חודש לפני מועד הבחירות - עלתה הצפייה הממוצעת בכל מהדורות החדשות. ממוצע הצפייה בחדשות 2 עמד על 24.8% רייטינג, בחדשות 10 עמד על 11.7% רייטינג ו"מבט" רשמה את העלייה הכי גדולה באופן יחסי - 6.5% רייטינג.
שנת בחירות | שנת בחירות | שנה קודמת לבחירות | שנה קודמת לבחירות | |
1-16.2.2015 | ינואר 2015 | 1-16.2.2014 | ינואר 2014 | |
מבט | 6.5 | 6 | 5.9 | 5.7 |
חדשות 2 | 24.8 | 24.7 | 23.4 | 24.9 |
חדשות 10 | 11.7 | 11.4 | 10.8 | 9.7 |
בבחירות הקודמות הרייטינג של חדשות 2 היה 26.7% בנובמבר 2012, בדצמבר 2012 הוא עמד על 23.1% ובחודש הבחירות - 25.3%. חדשות 10 קיבלו רייטינג ממוצע של 9.5% רייטינג בנובמבר 2012, 9.2% בדצמבר 2012 ו-9.9% בחודש הבחירות עצמו. "מבט" קיבלו 5.5% רייטינג בנובמבר 2012, 5.2% בדצמבר 2012 וחזרו ל-5.5% בינואר 2013 - חודש הבחירות.
שנת בחירות | שנת בחירות | שנת בחירות | שנה קודמת לבחירות | שנה קודמת לבחירות | שנה קודמת לבחירות | |
1.1.13-21.1.13 | דצמבר 2012 | נובמבר 2012 | 1.1.12-21.1.12 | דצמבר 2011 | נובמבר 2011 | |
מבט | 5.5 | 5.2 | 5.5 | 5.2 | 5.2 | 5 |
חדשות 2 | 25.3 | 23.1 | 26.7 | 24.5 | 23.9 | 24.6 |
חדשות 10 | 9.9 | 9.2 | 9.5 | 11.7 | 11 | 11.4 |
נתונים אלו, המגלים עלייה ברייטינג בחודש הבחירות, מאששים את המחקרים, הטוענים כי הציבור מגלה עניין בסיקור התקשורתי של מערכות הבחירות. כמו כן, שוב הוכח שרמת החשיפה למידע החדשותי באינטרנט הולך וגדל, אבל הוא מאפיין גילאים צעירים, בעוד הקהל הבוגר יותר שומר אמונים לאמצעי התקשורת הכתובה והטלוויזיונית, ומגלה עניין בחדשות לקראת הבחירות.
הפיגוע בפריז הקפיץ את הרייטינג
מהשוואת הנתונים עולה, כי הפיגוע במשרדי המגזין "שרלי הבדו" בפריז, שהתרחש ב-7 בינואר, הביא לשיא צפייה בחדשות 2, שקיבלו באותו יום 29.7% רייטינג. גם למחרת, 8 בינואר 2015, הם החזיקו בשיא של רייטינג, 28.3%. חדשות 10 קיבלו ביום הפיגוע 13.8%.
שם התוכנית | 1.1-16.2.15 | 1.1-16.2.14 |
שש עם עודד בן עמי | 13 | 11.9 |
מהדורה ראשונה | 8.2 | 7 |
עושים סדר (חינוכית 2) | 6.8 | 6.7 |
חמש עם רפי רשף | 8.7 | 8.6 |
לונדון וקירשנבאום | 7.9 | 7.9 |
פגוש את העיתונות | 13.7 | 12.4 |
המוסף | 2.9 | 2.7 |
ערב חדש | 1.7 | 1.4 |
ב-11.2, כנראה על רקע הסערה סביב התערבותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במינוי שופטי פרס ישראל לספרות, השיגה חדשות 2 26.6% - וגם חדשות 10 החזיקו בשיא של 13.6%.
בפברואר החלה "מבט" של הערוץ הראשון בהגשת יעקב אילון להתחזק, בעיקר בימים ששודרו בהם אירועי ספורט לאחר החדשות. ב-16.2 היא רשמה 8.4%, כנראה בשל משחק העונה ששודר אחריה, וכך גם שבוע לפני כן - ב-9.2 וב-3.2 - אז הגיעה "מבט" בהגשת אילון לשיא רייטינג של 9.2%. היה זה היום בו השיגה "מבט" את הרייטינג הקרוב ביותר לחדשות 10, שקיבלו ביום זה 9.9%.