Evolve: התפתחות מפלצתית
מפלצות ענק נגד ציידים בסדרת קרבות מקוונים על כוכב מרוחק. אם זה נראה לכם כמו בילוי טוב, יש לנו משחק בשבילכם
אנחנו מתקרבים לכוכב מסתורי ומרוחק. אני לא יודע מה השנה מלבד שהיא בעתיד, ואין לי מה לספר מלבד זאת שיש לנו בעיה בקולוניות האנושיות שמותקפות על ידי מעין מפלצות שהן שילוב של דינוזאורים ויצורים מיתיים ואנחנו יורדים כדי להשמיד אותן. אתם יכולים להיות חייל סער - תוקף, מסייע לחימה, לוכד וחובש ו-רגע לפני שאתם קופצים מהמטוס - אולי תעדיפו להיות אחת מהמפלצות?
מדובר, כפי שהבנתם, במשחק, שמו EVOLVE (התפתחות), והז'אנר שלו יריות מגוף ראשון (FPS) אה - סימטרי, מרובה משתתפים: זהו משחק המיועד ל-5 אנשים (חברים, או כאלה שהותאמו לכם מהרשת), שישחקו או בגוף ראשון כציידים או בגוף שלישי כמפלצות. אפשר לשחק גם כשכל התפקידים של המחשב - שעושה עבודה טובה - כלומר, לא תמיד ידעתי מי הבוט ומי האדם. זה לא מבחן טיורינג אבל האינטליגנציה המלאכותית טובה. הציידים מתנהגים הגיונית ועוזרים. ניתן גם לעבור במשחק ביניהם.
מה עושים שם?
המשחקיות היא בעצם מלחמה של בני האדם נגד המפלצת. כדי לנצח חייבים בני האנוש לשתף פעולה ושכל אחד או רובם, יידע להשתמש בציוד השונה שלו. למשל: לחייל הסער יש מוקשים, רובה אוטומטי, רובה חשמל ומגן והוא צריך לשאוף להתקרב למפלצת כמה שיותר ואז לחשמל אותה. ללוכד יש אבזרי לכידה וסריקה לתומך - סיוע ארטילרי ונשק לרתק ולחובש - אמצעי ריפוי וצליפה מרחוק. המשחק מכריח ממש את הציידים לשתף פעולה - כי אחרת אין להם סיכוי.
למשחק יש מנגנון בחירה שנותן לדרג את התפקיד שאתם הכי רוצים במשחק מקוון - ובדרך כלל הוא ימצא משחק מתאים.
שחקן המפלצת גם הוא צריך לדעת מה הוא עושה. כדי להשיג אנרגיה לגדילה ("התפתחות") ושריון הוא צריך לארוב לחיות האחרות בכוכב ולאכול את חיות הבר בכוכב, וכדי להרוג את הציידים עליו לנסות לבודד אותם, למנוע מהחובש לרפא וכדומה. המפלץ משאיר עקבות (חיות מתות) וציפורים באזור נבהלות לעתים - וכך הציידים מוצאים את המפלץ ועליהם לכלוא אותו ב""זירה" (מעין כדור עצום), לתקוע בו אנקולים לחשמל, להוריד לו את השריון ולהרוג.
ההתמודדות נעשות במשחקונים מסוגים שונים: לדוגמה, במשחק "ציד" הציידים צריכים להרוג את המפלצת, במשחק "קן" (NEST) הם צריכים להשמיד את הביצים שלה ובמשחק ההצלה הם צריכים למצוא ניצולים בני אדם ולקחת אותם לספינה ויש גם מצב הגנה על החללית של הציידים.
ההתקדמות האישית במשחק ככל שנשחק ונהיה טובים נקבל דמויות חדשות ואפשרות לשחק מפלצת אחרת. יש שלוש סך הכל - גוליית, רפא, וקרקן ואחת שככל הנראה תגיע בהמשך - בהמות. כמו במקצועות לכל אחת מהמפלצות יש יכולת משלה: למשל גוליית זורק סלעים עצומים ורושף אש, הקרקן מרחף ויוצר ברקים.
ואיך זה לשחק?
נשאלת השאלה - האמנם אכן התפתחות - אבולוציה משחקית. או. שאלה טובה. קודם כל למחמאות - מדובר בכותר מאוד מלוטש (נבדק על אקסבוקס וואן, זמין ל-PC ו-PS4): יש בו גרפיקה מפורטת, עם עיצוב יפה וסאונד פשוט אדיר של מפלצות ונשק שהופך את הסלון לג'ונגל ונוסיף את השליטה הנוחה וההשקעה במשחקיות המרעננת והשרתים היציבים.
בצד הפחות טוב, ה"פרס" על ביצועים טובים הוא בסך הכל דמויות חדשות למשחק. יש בסך הכל עוד 8 כאלה והן מציגות נשק שהוא רק קצת שונה - נניח, למחליף של הלוחם בעל הרובה האוטומטי והרובה חשמל יש מכונת ירייה ולהביור ובמקום מוקשים מעין רימוני רעל.
בנוסף, המשחקיות די דומה בין הזירות והיא אכן מגניבה אבל זה בסופו של דבר מלחמה נגד מפלצת. תמיד השחקן היחיד מתחיל ראשון וממחפש אוכל כדי לגדול (הוא יכול לגדול פעמיים ובכל פעם נוספות לו יכולות), ותמיד הציידים מחפשים אותו - שמתי לב שגם כשהמשימה היא להציל את תושבי הכוכב, הם עדיין רוצים את זה. בסופו של דבר זה משחק מחבואים ממוחשב. יש רגעים טובים מחוץ לזה - למשל כשאנחנו והחברים המקוונים מסתובבים בכוכב ומותקפים על ידי חיות (לא המפלצת הראשית) ונבלעים על ידי צמחים - זה עשוי להיות מעניין אבל באמת נדיר.
מה הסיפור
הסיפור של הכוכב אולי קיים אבל לא ממש מסופר. כשנבחר באופציית החמישה משחקונים נקבל איזו התרחשות בה כל משחקון משפיע על ההתקדמות אבל זה לא באמת ליצור מיתולוגיה או עניין מהבחינה הזו, ולי מאוד חסרה חקירה של הכוכב - גם באיזה סוג של קמפיין יחיד או שיתופי.
בשורה תחתונה: טכנית משחק מקוון מעולה, מצליח לרענן את קונספט היריות מגוף ראשון, אבל צריך עוד להתפתח - כדי לשרוד.