מצעד הקלון: איזו פרסומת הכי פוגענית?
לכבוד יום האישה הבינלאומי מדרג ארגון ויצו את חמש הפרסומות הפוגעניות ביותר כלפי נשים. ומה הפרסומת השוביניסטית ביותר? הצביעו והשפיעו
ארגון ויצו פירסם את זהותן של חמש הפרסומות הפוגעניות ביותר כלפי נשים, שהגיעו לשלב הגמר בקמפיין השנתי של הארגון "אות הקלון למפרסם הסקסיסטי". במסגרת הקמפיין לציון יום האישה הבינלאומי, שמתקיים זו השנה השביעית ברציפות, מדורגות הפרסומות הפוגעניות ביותר על ידי וועדת שיפוט מקצועית.
כתבות נוספות בערוץ המדיה
רוצים לדבר עם עורכי וכתבי ynet? כיתבו לנו בטוויטר
לראשונה השנה מבקש ויצו בשיתוף ynet לאפשר לקהל להצביע על הפרסומות הפוגעניות. דירוג הגולשים יפורסם במקביל לדירוג ועדת השיפוט של ויצו.
הודיס
הפרסומת מציגה באופן סטריאוטיפי בובה גברית בעלת פנטזיות: לקיים יחסי מין עם אישה משוכפלת לשלוש, לשבת במכונית אותה רוחצות בתשוקה שלוש נשים, להתערטל במשחק קלפים (פוקר עירום) עם שלוש נשים ועוד. היא נפסלה לשידור בשעות המוקדמות בטלוויזיה והופצה בצורה נרחבת ברשת.
אפריל
שתי נשים המורחות לק זו לזו. הפרסומת מגלמת בתוכה מאפיינים סקסיסטיים וגזעניים. הפרסומת מרמזת שפעולה פשוטה של מריחת לק גורמת לגירוי מיני. בנוסף נוצרת היררכיה בין האישה כהת העור לאישה בהירת העור.
קרולינה למקה
גבר נוסע ברכבת תחתית ומדמיין סצנה של מועדון חשפנות בו אישה רוקדת סביב עמוד ("פול דאנס") במטרה לפתות את הצופה - מוטיב הלקוח מעולם החשפנות והפורנו. ברגע שהגבר מרכיב את משקפיו, הוא מתעורר אל המציאות שבה רואה לאכזבתו אישה אמיתית, שיש לה ממדי גוף ומראה של אישה מן השורה.
קסטרו
פרסומת המציגה נשים שבאות למגרש הטניס בבגדי ים בשביל לרקוד ולהתיז מים זו על זו. הצילום מתמקד באיברי גופן של הנשים שנועדו לפתות את הגבר שיושב בעמדת השיפוט מעל השחקניות.
קפה טורקי