שתף קטע נבחר

אתה, הישראלי המכוער, ברשימה השחורה שלי

אתה, הישראלי המכוער שמשתלח בטוקבקים, אתה שמאיים "לשבור עצמות" למנהל המוקד, אתה שעבורך חוקים הם המלצות בלבד: אם לא נטפל בך כאן ועכשיו - כולל סנקציות שיכאיבו לך - נוכל להאשים רק את עצמנו בפעם הבאה. מנכ"ל "הדקה ה-90" בטור כואב ומיוחד בעקבות פרשת ישראייר

נכון שוויתרנו לך לאורך שנים, ספגנו את ההתנהגות המכוערת שלך, והבלגנו במקומות שאסור היה לנו. ויתרנו לך כשראינו אותך רוכש מוצר או שירות ובין רגע מינית את עצמך למנכ"ל והבעלים של אותה חברה (אגב, האמן לי, לא המנכ"ל ולא הבעלים מתייחסים כך לעובדיהם), ויתרנו לך כשהתבטאת בצורה מחפירה כלפי עובד/ת בשירות לקוחות כשלא קיבלת מיד את מה שרצית, ויתרנו לך כשאיימת להגיע למשרד ולשבור את העצמות של מנהל מוקד המכירות בגלל טעויות שאתה עשית, ויתרנו כשכעסת על המאבטח בקניון שבסך הכל עושה את עבודתו, או כשקיללת נהג אינספור פעמים שכביכול תפס לך את החניה ואז הלכת וחנית בחנית נכים.

 

אתה הישראלי המכוער שמשתלח בטוקבקים הרסניים בכל הזדמנות אפשרית, בעוד שחוקים ונהלים הם "המלצות בלבד" עבורך וחושב שכולם מלבדך אשמים במציאות "העגומה" שנפלה בחלקך.

 

למרות שמדובר בקבוצת מיעוט, זהו מיעוט קולני שמפיץ את השנאה והמרמור שלו בבית, במקומות ציבוריים וגרוע מכל - מחוץ לגבולות מדינת ישראל. אותה קבוצה, הרסנית לתדמית ישראל הרבה יותר מהתבטאות לא במקום של פוליטיקאי, או כמה החלטות ביטחוניות שגויות שתופסות כותרות בתקשורת העולמית.

 

ההתפרעות בישראייר    (מתוך פייסבוק)

ההתפרעות בישראייר    (מתוך פייסבוק)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

בהחלט נמאסתם. נמאסתם על הישראלי היפה, שתורם, שמתגייס, שמתנדב, הישראלי הסבלני והסובלני שבאמת מאמין באמונה שלמה בקיום של המדינה ובצורך להגן עליה ועל תדמיתה. ההתנהגות הבוטה והמכוערת הזו היא השתקפות של דרך חשיבה מעוותת, כפוית טובה וחסרת כל התחשבות בזולת פה בארץ וכן בתדמית הכה שברירית של עם ישראל בתפוצות.

 

בעידן בו מידע או חדשות יכולים לצוף במאית השנייה מקצה אחד בעולם לשני, חשוב מנשוא להבין שכל אחד מאיתנו הוא שגריר ישראלי, וכל מילה לא במקום או התבטאות חריגה, מחזקת את המתנגדים שלנו ומחלישה את התומכים.

 

בתור מנכ"ל של חברה המעניקה שירות ישיר ויומיומי לקהל לקוחות רחב ומגוון, אני רוצה לקרוא פה לשינוי, כי אנו מוכרחים להתחיל פה שינוי. לא ייתכן שקבוצה כזו תקבל מאתנו או מכל חברה אחרת, שירות אישי ואדיב בתמורה להתבטאויות חריפות ובוטות שלא הייתי מאחל לאף אחד, כל זאת בשם האמירה הבעייתית - "הלקוח תמיד צודק".

 

אז מבחינתי במקרים הקיצוניים האלו - הלקוח ממש לא צודק ולא ראוי לקבל שירות מאף חברה או אדם.

 

נותני השירות הם הילדים שלנו, האחים שלנו ההורים שלנו והחברים שלנו, ולעתים קרובות מדי יש לקבוצה הזו נטייה לשכוח את זה. אני יודע שאמנם מדובר במיעוט, אך מיעוט קולני ומכוער שמבייש אותנו במגרש הביתי וגם מחוצה לו. כל פעם שאני נתקל בתופעה הזו אני נאלץ להזכיר לעצמי שהרוב אינו כזה, אך כחברה מוטלת עלינו החובה לא להישאר אדישים לכך.

 

הרי אותו אדם שקילל את נותנת השירות בקניון או הקופאי ברשת המזון,

ישחזר למחרת את סרטון השוקולד המדובר לעיניי עשרות אירופים מופתעים כשהוא מנסה לעקוף אותם בתור.

 

כדמוקרטיה, אנו מחוקקים חוקים שיגנו על הצרכנים ויעגנו בחוק את הזכויות המגיעות להם, אבל מה לגבי ההגנה על נותני השירות? מי מגן עליהם מפני אנשים חסרי רגישות, בוטים, שמשתמשים באלימות מילולית ואף פיזית? מי מגן על תדמית המדינה ומדוע אין סנקציות כלפי אלו שפגעו באופן מופגן ובוטה בתדמית המדינה בחו"ל?

 

לצערי המחוקק לא נתן את דעתו לסוגיה זו, והישראלי היפה, שהוא לשמחתי הרוב - דומם מדי. לכן אנו, כחברה, מוכרחים להניע תהליך מסיבי של דה-לגיטימציה להתנהגות כזו, כולל סנקציות שיכאיבו לישראלי המכוער.

 

לפני שיהיה מאוחר מדי.

 

הכותב הוא מנכ"ל הדקה ה-90

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים