שוחזרה התאונה הקטלנית בחורה: "למשטרה אחריות רבה לתאונה"
בוחני תנועה הגיעו לזירת התאונה בכביש 31 לפני שבועיים שבה נהרגו שמונה נשים. בשחזור השתתפו נהג המשאית ונהג האוטובוס. בוחן של חברת המשאיות השתתף בשחזור והאשים: המשטרה ידעה על המטען החורג
רוצים לדבר עם עורכי וכתבי ynet? כתבו לנו בטוויטר
על האוטובוס ניתן היה להבחין בסימני הפגיעה הקשים כתוצאה מהטרקטור שחתך את החלק העליון של כלי הרכב. נהג המשאית ונהג האוטובוס הגיע גם הם לשחזור, מלווים בנציגים מטעמם, אך סירבו לדבר. ההרוגות בתאונה היו פאטמה אבו אלקיעאן, מנוה אבו אלקיעאן, כפאיה אל-עוסיבה, יסרא אל-נבארי, חדרה א-לסיד, נורה אל-אטרש, זאנה אבו טראש, נעמה אבו שחטה.
לשחזור הצטרף גם בוחן התנועה ומנהל המכון למדע פורנזי, אבנר רוזנגרטן, שאמר כי נהג המשאית לא היה רשלני בהתנהלות והאשים את המשטרה. "יש לה אחריות רבה לתאונה", אמר רוזנגרטן. יש לציין כי המכון נשכר על-ידי חברת המשאיות.
רוזנגרטן הוסיף כי יש עוד הרבה מה ללמוד מהתאונה. "הדבר המשמעותי הוא שהטרקטור שפגע במשאית הובל על-ידי שוטרים. הכביש בעייתי וצר מאוד, במיוחד בקטע שבו התרחשה התאונה. האוטובוס היה בסטייה לכיוון המטען החורג שהיה על המשאית. היה ידוע שזה מטען חורג וציר הנסיעה נבחר על-ידי המשטרה".
במשטרה אמרו כי המשאית לא לוותה על-ידי שוטרי תנועה אלא עם אנשי יחידת יואב במסגרת אבטחה שניתנה להם במהלך הפעילות שביצעו בפזורה הבדואית נגד פלישה לקרקע בתחום החקלאי.
בתחילת השחזור התבצע ניסוי שבו נסעו כלי הרכב, המשאית והאוטובוס על הכביש. לאחר מכן התבצע ניסוי שדה ראייה ובחלק הקדמי לאוטובוס הוצבה משאית שהייתה בזמן התאונה.
המהלך בוצע כדי לבדוק באיזה שלב ניתן היה להבחין באוטובוס. בוחני התנועה ביקשו לדמות את הנסיבות שהובילו לתאונת הדרכים הקטלנית ולצורך השחזור נסגר קטע כביש נרחב מצומת להבים אחר הצהריים למשך כמה שעות.
אחרי התאונה התעורר ויכוח חריף על מסוכנותו של כביש 31 - שבו נהרגים מדי שנה 9 בני אדם - ועל הדרישה החוזרת ונשנית של התושבים באזור לשפר את התשתיות שלו. ראש מועצת להבים, אלי לוי, טען אז שחרף הנתונים הטרגיים, ולמרות התרעות חוזרות ונשנות, הרשויות לא שיפרו את התשתיות בכביש.