המדריך להישרדות במסיבת פורים של המשרד
יש לכם בפורים מסיבה מטעם מקום העבודה? מותר להבריז רק עם תירוץ ממש טוב - למשל אם אתם בחדר לידה. ואגב, רצוי להמנע מתחפושות מבזות, לא לשתות יותר ממה שהייתם מרשים לעצמכם בבת מצווה של האחיינית, ומותר לכם לברוח לאחר שמישהו בכיר ראה אתכם. כך תצלחו את הערב ואפילו תיהנו - בלי לשכוח שמדובר במקום שמשלם לכם את המשכורת
המייל האחרון שנחת לכם בתיבה הודיע שהשנה תתקיים מסיבת פורים של המשרד. לא תמיד הרעיון הזה, של שילוב בין ביזנס ופלז'ר, מתאים לכולם. ובל זאת, גם אם הכי לא בא לכם להיות שם - אין לכם תירוץ מספיק טוב כדי להיעדר.
- לכתבות נוספות בערוץ קריירה
הכתבה הזאת לא מיועדת למי שמחכה לערב הזה כל השנה, וגם לא לחיית המסיבות של המשרד - אלא יותר עבור מי שמסתפק (כמוני) בלשרוד אותו ולהישאר בחיים. לפניכם המדריך השלם להישרדות במסיבת פורים של העבודה, כדי שלא תסבלו תוך כדי, וגם - כדי שתמנעו ממבוכה ביום שלמחרת.
שעת ההגעה לאירוע
מביני עניין לעולם לא יגיעו מוקדם מדי לאירוע חברה. הרי אין דבר מביך יותר מלעמוד בתחפושת מגוחכת ליד הבופה עם כוס משקה ביד ולשוחח עם האדם הראשון והיחיד שנמצא שם - הצלם, שמתחיל לסדר את הציוד שלו. אז קחו בחשבון שאם תקדימו יתר על המידה, רוב הסיכויים שתעמידו פני מסמסים ומוואצאפים, עד שהאדם הראשון שאתם מחשיבים כחבר יטרח ויגיע.
הברזות
הברזה מאירוע שארגנו בעבודה יכולה להיות נסלחת רק אם התירוץ ממש טוב, או אם מדובר בחברה לא קטנה מדי שבה חסרונכם יורגש ויכאיב. בחברה גדולה, זה חוקי לא להגיע רק אם אתם חלק מצוות גדול ולא נושאים בתפקיד ייחודי ומובחן. במידה והחברה קטנה מאוד, ההברזה תהיה לגיטימית רק אם שברתם רגל וטרם הספיקו להניח לכם גבס על המקום, או אם אתם בדיוק בחדר לידה. כל סיבה אחרת? תתחילו לחפש עבודה.
תחפושת
מדוע אנחנו מתחפשים? איש איש ומאוויו הפרטיים. אך עם כל הכבוד לרצון האישי, אל תשאירו בצד את ההיגיון והשכל הישר. גם אם אתם מגיעים לאירוע הזה בשאיפה ברורה לקחת את המקום הראשון בתחרות התחפושות, יש תחפושות אסורות ולו מפאת ביזוי עצמי, סכנה לזולת, מוגבלות תנועתית ועוד. לדוגמה - כדור דיסקו, חביתוש מ"רגע ודודלי", או תחפושת של שני אנשים אשר לא עומדת בפני עצמה כשהחצי שלכם לא בסביבה. בנוסף, אם לא תרצו להיפצע מאש כוחותינו בדרך הביתה - דאע"ש.
צוות מנצח
במידה שאתם לא בדיוק חיית מסיבות שמסתדרת בתוך התקהלות אנושית כמו דג במים (ומה לעשות, כנראה שרוב האנשים לא כאלו), כדאי לכם לברר מראש מי מהאנשים שאתם חשים נוח בחברתם מגיע לאירוע. הרכבת צוות מנצח יכולה להתבסס על התחברות עם אנשים בעלי סגנון אישי דומה באירועים מהסוג הזה, עם מינונים נכונים בכל אחד מאתרי האירוע, ואהבה או שנאה משותפת לריקודים.
ואתם רוקדים?
אם אתם מגיעים לאירוע כזה בשביל לרקוד, עברו לסעיף הבא. אם אתם מגיעים בעיקר כי אתם חייבים ומאחוריכם היסטוריה ארוכה של תפקוד כאזובי קיר באירועים - אל תתפלאו אם גם באירוע הזה לא יהיה לכם חשק לקרוע את הרחבה. בטוח שלא בבגדי ליצן, או מה שלא בחרתם לעטות על עצמכם.
ביטחון עצמי באירועים זה לא משהו שמגיע באופן טבעי בלי עזרה של כמה משקאות, וכמה משקאות באירוע של העבודה עלולים להיות מסוכנים. לכן, בכל מצב שלא בא לכם לרקוד - פשוט אל.
אלכוהול הוא רק ידיד, לא חבר
בהמשך לסעיף הקודם, לפעמים משקה או שניים יכולים לעזור לשמן את הצירים החלודים וליהנות מהעניין. אך מה לעשות כשמדובר באירוע שאורגן על ידי מי שמשלם לכם את המשכורת? אם זאת חברה סופר מגניבה, אז לפעמים השתטות היא חלק מהמיתוג שלכם. ב90% מהמקרים זה יכול להיות דווקא מה שיהרוס לכם את המוניטין. אז מה עושים? הנוסחה היא שלא שותים יותר ממה שהייתם מרשים לעצמכם בבת מיצווש של האחיינית + משקה אחד בונוס.
שעת עזיבת האירוע
החוק היחיד לגבי שעת העזיבה הוא שמישהו, רצוי בכיר, יראה שהייתם שם. אם זה היה אפשרי, הייתם יכולים לעזוב חצי שעה לפני שהגעתם, העיקר שמישהו ראה אתכם או טוב יותר - צילם את נוכחותכם באירוע. היום, תוכלו לעשות זאת בעצמכם גם באמצעות סלפי זריז ושיתופו לכל העולם.
ומילה לסיום - למרות שלא כולנו חובבי מסיבות, במיוחד כאלו שכוללות את הקולגות והבוס, חשוב גם לשמוח על כך שיש לכם עבודה שמשקיעה בכם מסיבה. זה לא מובן מאליו ומראה שמצבכם יכל להיות גרוע יותר. לפחות עד הפורים הבא.
הכותבת היא מנהלת תוכן בנושא עבודה וקריירה ב-AllJobs