סוזוקי מציגה את העתיד, בקטן: iM-4 ו-iK-2
שתי מכוניות תצוגה קטנות חדשות ממחישות כיצד עשויים להיראות הדורות הבאים של הסוויפט והג'ימני
סוזוקי חשפה בתערוכת ז'נבה צמד מכוניות תצוגה, שלפחות אחת מהן כבר אושרה לייצור ותחליף ככל הנראה את הסוויפט. קוראים לה בינתיים iK-2, והיא תשווק החל משנת 2016 באירופה, כלומר הסיכויים לראותה גם בישראל באותה שנה גבוהים מאוד. המכונית השנייה, רכב פנאי זעיר בשם iM-4, לא זוכה למועד שיווק אך ניתן לשער שיחליף בשנת 2017 את הג'ימני העתיק.
ה-iK-2 היא מכונית סופר-מיני במרכב האצ'בק, ומצביעה על צמיחה משמעותית במידות בהשוואה למכונית אותה תחליף - גם אם מידותיה עדיין לא סופיות. אורכה 402 ס"מ (17+), רוחבה 192 ס"מ (22.5+), גובהה 145 ס"מ (6-) ובסיס הגלגלים שלה עומד על 252 ס"מ (9+). לדגם התצוגה גם גלגלים גדולים - 225/45-18.
מתחת למכסה המנוע ה-iK-2 מציעה יחידת טורבו-בנזין חדשה בנפח 1.0 ליטר, שמשודכת למערכת עצור-סע לחסכון בדלק ולבלמים רגרנטיביים. מערכת זו אוגרת את אנרגיית הבלימה במצברי ליתיום-יון לטובת חסכון בפעולת מחולל זרם חילופין (אלטרנטור) ובכך מצמצמת את תצרוכת הדלק. מערכת הנעה דומה צפויה להופיע גם בדגם הסדרתי, עדיין לא ידוע עם איזו תיבת הילוכים.
iM-4
דגם התצוגה השני מציג קרבה רעיונית ברורה לג'ימני. סוזוקי מגדירה את הרכב כ"מיני 4X4", והצמיחה במידות לעומת הרכב שהוצג בשנת 1997 צפויה: האורך גדל ב-14.5 ס"מ ל-369, בסיס הגלגלים ב-19 ס"מ ל-244, והרוחב בארבעה ל-171 ס"מ. ממד הגובה התכווץ ב-10 ס"מ ל-157. ועדיין, מדובר במידות זעירות ביחס למקובל כיום ברכבי פנאי, ובכלל בכלי רכב המשווקים באירופה. בניגוד לג'ימני שמציע רק שלוש דלתות, ל-iM-4 חמש.
ל-iM-4 הנעה כפולה, וגם הוא מצויד בגלגלים גדולים מהמקובל לרכב במידות אלו בייצור סדרתי: 215/45-18. לעומת ה-iK-2, כאן יש מנוע 1.2 ליטר ותיק (של הסוויפט הנוכחית), אך בשידוך לאמצעי החיסכון בדלק שהופיעו גם בדגם התצוגה השני - עצור-סע ובלימה רגרנטיבית שנתמכת במצברי ליתיום-יון. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק של שתי הגרסאות לא פורסמו.