"פראייר מי שקונה ג'ילט פיוז'ן ב-92 שקל"
ברשת ויקטורי ממשיכים למכור ייבוא מקביל: ברילה ב-5 שקלים, ג'ילט פיוז'ן ב-45 שקל, מילקה ב-4 שקלים ובקרוב: לינדט בעד 6 שקלים. "הצרכנים לא חייבים לקנות אצלי - הם יכולים לומר לרשת שלהם: במחיר גבוה אני לא קונה". על היבואנים הגדולים אמר: "אמרו לי קח 10% הנחה ותפסיק לייבא - תרגיע את השוק"
מנכ"ל ויקטורי איל רביד ממשיך במהלכים של ייבוא מקביל, במטרה להוריד מחירים, להתחרות ברשתות שיווק אחרות ולגרום ליבואנים הגדולים להוריד מחירים. "אם יוזילו את באונטי גם המחיר של אגוזי יירד", אמר במסיבת עיתנאים שערך.
>>>רוצים לדבר עם עורכי וכתבי ynet? כיתבו לנו בטוויטר
רביד החל למכור לפני מספר חודשים ייבוא מקביל של (בין היתר) פסטה ברילה, ג'ילט, אולווייז ואו.בה, במחירים קבועים (אם כי בסניפים לעיתים הם מוצגים כמחירי מבצע).
מארז של רביעיית סכיני גילוח (ראשים) ג'ילט פיוז'ן נמכר בוויקטורי ב-45 שקל, מאך 3 של ג'ילט נמכר ב-29 שקל, פסטה ברילה 400 גרם מוכרים ב-5 שקלים, טובלרון ב-6.60 שקלים 22 תחבושות ב-19.90 שקל, קרמה מן דאודורנט סטיק - 12.90 שקל וקולגייט 100 מ"ל אדוונס קלין/להלבנה ב-10 שקלים.
"ברשתות הורידו מחירים בהתחלה, כתגובה, ואז העלו בחזרה ל-92 שקל ויש רשתות שהפסיקו למכור ג'ילט פיוז'ן", טוען רביד. "אין למצוא את המוצר. אין סיבה לקנות ג'ילט ב-92 שקל היום, והצרכנים חייבים לדעת את זה. הם לא חייבים לקנות אצלי. אין לי חוויית קנייה, אין לי שירות אין לי חניה, בסדר. שלא יבואו אלי, הם יכולים לומר לרשת שלהם: במחיר כזה אני לא קונה. תגרמו ליבואן הגדול להוריד מחירים. חייבים לדבר על 47 שקל פער במוצר שהוא 50% נתח שוק".
שני ספקים גדולים הפסיקו לעבוד עם הרשת
לאחרונה, רביד החל למכור שוקולד מילקה ב-4 שקלים, ובקרוב ימכור לינדט ב-6 שקלים. היבואנים הרשמיים לא אוהבים את התפתחות הייבוא המקביל בוויקטורי. רביד מתאר זאת כ"מלחמת עולם עם הספקים". למרות שהוא מהווה 2.5%-3% מהשוק, שניים מהייבואנים הגדולים הפסיקו לעבוד עם הרשת מ-16 בינואר, אחרי שחוק המזון נכנס לתוקף.
"יבואנים הציעו לי 10% הנחה כדי שאפסיק את היבוא המקביל", אמר במסיבת עיתונאים שערך. "הזמינו אותי לארוחות צהריים ולארוחות ערב ואפילו לארוחת לילה. אמרו לי קח פה, קח שם ותרגע. אבל יש בעיה שאי אפשר לקנות אותי, כבר יש לי היום, אפשר היה לקנות אותי פעם היום כבר קשה יותר".
אחרי שרביד סירב להפסיק למכור ייבוא מקביל, לטענתו שניים מהספקים הגדולים אמרו שבמכירת הייבוא המקביל, הוא פגע להם במרווח לכן הם סירבו לתת לו את ההנחה הקיימת. עקב כך
ספקים השלמה ל-10% הנחה כדי שיפסיק למכור ייבוא מקביל
לשאלה כמה הציעו לו כדי שיחדל לעבוד עם יבואנים מקבילים, ענה: "בעבר קנו בכסף והיום קונים באחוזים. האחוזים שווים כסף. כשהיום אני מקבל מספק הנחה כוללת של 3%, אמרו לי קח 10% הנחה ותפסיק לייבא - תרגיע את השוק.
"ברגע שאני מפרסם ג'ילט פיוז'ן ב-45 שקלים, או טמפונים ב-20 שקל, אז המתחרים שלי באים ליבואנים הגדולים ואומרים להם: 'מי הוא בכלל? אנחנו רוצים במחיר הזה ולהרוויח'. אז מה יותר פשוט לספק: לקחת את הקטן להביא לו בעיטה או לתת לו חיבוק דוב, מאשר לשלם לגדול? בדרך כלל עדיף לסתום את הקטן. היום זה לא עובד כי נגמר המשחק של פעם".
במסגרת מהלכי ההוזלה שלה, רשת ויקטורי השיקה היום (ג') מהלך שיווקי שמטרתו לגרום לצרכנים לקנות פחות. הרשת "תחנך לקנייה מושכלת יותר ושכרה שף שיפרסם מתכונים שמכילים רכיבים במחירי מינימום. "במקום לקנות 300, 400 גרם פסטרמה ב-24 שקל, שיקנו 150 גרם ב-18 שקל אבל לא יזרקו 12 שקל לפח כי לא אכלו והתקלקל", אמר רביד.