הונדה סיוויק טייפ R - שוברת שיא ומגיעה לישראל
גרסה הספורט של הסיוויק הקומפקטית תציע הפעם מנוע טורבו, מהירות מרבית של 270 קמ"ש ויכולות דינמיות מרשימות, שהופכים אותה לאחת המהירות מסוגה. השיווק בישראל: מסוף השנה
הונדה הולכת עד הקצה עם הסיוויק טייפ R החדשה: 310 כ"ס, מהירות מרבית של 270 קמ"ש וביצועים מהטובים שנראו אי-פעם במכונית הנעה קדמית קומפקטית.
הטייפ R החדשה נחשפה בתערוכת ז'נבה, יחד עם הצהרה ברורה של הונדה: נשבור עוד השנה את שיא ההקפה של רנו בנורבורגרינג. וליפנים יש סיבה טובה לאופטימיות: מסתבר כי במהלך פיתוח הדגם על המסלול הפופולארי, רכב אב-טיפוס כמעט זהה למפרט הסדרתי, כבר עשה זאת עם זמן הקפה של 7 דקות, 50 שניות ו-63 מאיות השנייה, כארבע שניות פחות מהשיא הקודם (7:54.63 של רנו מגאן רנו-ספורט 275 טרופי-R). לקראת סוף השנה יישלח רכב סדרתי כדי לנסות ולשחזר את ההישג המרשים בנוכחות מודדים בלתי-תלויים.
עד אז, אפשר לספר כי הטייפ R הסדרתית תציע מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר, 310 כ"ס ב-6,500 סל"ד ו-40.8 קג"מ ב-2,500 סל"ד. למנוע, שמציע הגדשה בפעם הראשונה בתולדות ה-R, קו אדום חריג של 7,000 סל"ד. הוא מאיץ את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.7 שניות, ולמהירות מרבית של 270 קמ"ש.
הטייפ R מצוידת בערכה ייחודית אשר לטענת הונדה מיועדת לשיפור היעילות האווירודינמית - ובפרט להגדיל את כושר ההצמדה לכביש (או למסלול). נאמנה להבטחה, גם חלקי מרכב שאינם נראים לעין כמו רצפת הרכב, טופלו כך שיפיקו תועלת מרבית בתחום זה.
הגרסה הספורטיבית תציע גם מתלים חדשים שפותחו כדי לצמצם לוחמת הגה (תופעה אופיינית למכוניות הנעה קדמית חזקות), ולמניעת אובדן אחיזה של הגלגלים הקדמיים בעת פנייה. על הבלימה אחראית ברמבו, עם דיסקים נדיבי קוטר (350 מ"מ ). הונדה גם טוענת כי צמיגי 235-35-19 בהם מצוידת הסיוויק, פותחו במיוחד עבורה.
מחברת מאיר, יבואנית הונדה לישראל, נמסר כי הסיוויק טייפ R תשווק אצלנו החל בסוף שנת 2015 או תחילת 2016. נכון לעתה עדיין לא ידוע מה יהיה מחיר הדגם הספורטיבי.