שתף קטע נבחר

 

"סגירת שדה דב תכניס את תושבי אילת להסגר"

ראש העיר הדרומית הקים מטה מאבק נגד הכוונה לסגור את נמל התעופה התל-אביבי

על רקע הכוונה לסגור את שדה דב, נמל התעופה שבצפון תל אביב, ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי מקים מטה מאבק בראשותו נגד התוכנית, מתוך החשש שתפגע קשות בכלכלת העיר הדרומית.

 

על האפשרות לסגירת שדה דב דובר כבר לפני עשרות שנים, וכעת נמצאת התוכנית בשלבי בדיקת היתכנות וביצוע, לקראת מימוש אפשרי עוד כמה שנים. לדברי הלוי, השדה מהוו "עורק חיים" חיוני עבור תושבי אילת ותיירים. "אין המדובר במסעות שעשועים אלא בהתנהלות הנוגעת בחיי היום יום", ציין ראש העירייה. "משמעות סגירת שדה דב היא להכניס את תושבי אילת, שמתמודדים בקושי רב עם הריחוק הגיאוגרפי ממרכז הארץ, להסגר".

 

מדיווח של קופות החולים בעיר עולה כי מדי שנה טסים כ-50 אלף חולים הנזקקים לטיפולים רפואיים. סגירת שדה דב עלולה לגרום לפגיעה בהם.

 

גם רשות התעופה האזרחית (רת"א) הודיעה כי הפסקת הפעילות האזרחית בשדה דב תפגע קשה בפעילות טיסות הקו לאילת בשל חוסר מוכנות הקליטה בנמל התעופה בן גוריון. בנוסף, בסקר שביצעה בעבר אחת מחברות התעופה בקרב 10,000 נוסעים בטיסות פנים ארציות ועליו השיבו 4,500 נוסעים, עלה כי 84% מעדיפים לטוס משדה דב על פני נתב"ג.  

 

במכתבו של ראש העירייה לשר התחבורה ישראל כץ, הלוי שב וביקש,

 כי כיוון שפינוי השדה הצבאי בתל אביב מתוכנן לחודש ינואר 2019, יש להמשיך ולהפעיל במקביל גם את השדה האזרחי. "אין צורך למהר ולהפסיק את הפעילות האזרחית בשדה כבר בשנת 2016, וראוי כי זמן זה ישמש לבחינת החלופות האפשריות על ידי צוות ההיגוי שהוקם לשם כך", כתב ראש העירייה.

 

במכתב ששלח למנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, הציע ראש העירייה, לבחון את החלופות המוצעות להמשך פעילות השדה האזרחי, ובהן פינוי מכלול השטחים המשמשים כיום כשטחי תפעול של התעופה הצבאית והאזרחית, הותרת מסלול ההמראות והנחיתות במקום הנוכחי והקמת טרמינל בצמוד לתחנת הכוח רדינג, בשטח שבו ממילא לא תותר בנייה אחרת לדבריו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים