"אם אתה לא לוקח סיכונים אתה לא מצליח"
הוא המציא את מראה הג'ינס המשופשף, מכר בגדים דרך הרשת הרבה לפני שזה נהיה טרנד, עשה מיליונים ועדיין - רנזו רוסו המייסד והבעלים של דיזל, מתעקש שכסף זה לא הדבר הכי חשוב אלא דווקא, להיות טיפש. "רק הטיפשים יכולים להיות מבריקים באמת". צפו בראיון המלא
כשרנזו רוסו, הבעלים והמייסד של חברת דיזל, התחיל למכור ג'ינסים משופשפים - כלומר משומשים - העולם עדיין היה מכור לגוון הכחול הקלאסי של הג'ינס. כשהוא התחיל למכור בגדים אונליין, אמרו לו שאף אחד לא יקנה בגדים ברשת. לשמחתו ולמזלו של רוסו - הם טעו ובגדול. רוסו הוא איש עסקים ויזם מבריק, פורץ דרך וחדשני. גם היום כשהוא כבר נושק ל-60, הוא עדיין עומד בראש האימפריה שהקים, ומגיע לעבודה כל יום עם תשוקה ענקית לתחום. "ביום שבו לא אבוא לעבודה עם התשוקה הזאת - זה היום בו אפרוש", אומר לנו רוסו בראיון.
חברת האופנה האיטלקית הוקמה בסוף שנות ה-70' וכיום היא נחשבת לאחת מהחברות המצליחות והאיכותיות ביותר בתחום, ששווייה מוערך בכ- 1.2 מיליארד אירו. אבל החברה כבר מזמן לא מוכרת רק ג'ינסים אלא גם בשמים, אקססוריז ועוד. בקיצור, דיזל מוכרת סגנון חיים.
הפעם הראשונה שרוסו ניסה את כוחו בתפירה הייתה כשהוא היה בן 15. באמצעות מכונת התפירה של אמו, הוא ייצר את הג'ינס הראשון בחייו. רוסו מספר כי הוא שיפשף את בד הג'ינס הקשה על רצפת בטון, כדי לרכך את הבד וגם כדי לשוות לו מראה משומש. כנראה שהתוצאה הייתה ממש מוצלחת כי תוך זמן קצר רוסו כבר התחיל למכור ג'ינסים לחבריו.
רוסו הוא בין הראשונים, אם לא הראשון שהמציא את הג'ינס המשופשף שלימים כבש את עולם האופנה. "אנחנו ייצרנו את הג'ינס הזה עבורנו וחשבנו על הצוות. כשאתה יוצר עבור עצמך אתה חייב ראשית להתחשב במה שאתה עושה, ובכך שיום אחד עוד אנשים יבינו מה אתה עושה", מספר רוסו.
הוא פעיל מאד ברשתות החברתיות ומעיד על עצמו כמשתמש רציני ביותר באינסטגרם, טוויטר ופייסבוק. כאמור, רוסו הוא בין הראשונים שהתחילו למכור בגדים דרך הרשת, והוא מבין היטב את כוחה. "אתה חייב לשים יותר לב היום. מבחינה מסוימת זה נפלא, כי אתה יכול להיות בקשר עם כולם באמצעות הרשתות החברתיות. אתה יכול לשאול שאלה ומיד לקבל עליה תשובה. אתה מבין טוב יותר מה קורה בשוק ומה רצונותיו, שזה נפלא. מצד שני אתה צריך לשים הרבה יותר לב כי אנשים שאולי לא מבינים את המסר, פשוט בגלל שהם נמצאים בסיטואציה שונה, הם יכולים, באמצעות הרשתות החברתיות, לתקוף אותך, לתת שם רע למותג שלך".
אז נכון שכבר מגיל צעיר רוסו מכר ג'ינסים לחברים ומאוחר יותר הוא גם התעקש למכור ג'ינסים להמונים במחיר כפול מהמחיר שהיה אז בשוק וכן, יש את העניין הזה שהוא נכלל ברשימת האנשים הכי עשירים באיטליה, מיליארדר ליתר דיוק אבל, רוסו טוען בתוקף כי הוא לא נכנס לזה רק בגלל הכסף ובכלל, כסף זה לא העניין המרכזי כאן.
"מעולם לא עבדתי בשביל כסף. אני עובד כי אני אוהב את מה שאני עושה. יש בי הרבה תשוקה. אני חושב שאני מאד בר מזל בגלל זה, שאני עדיין כל כך אוהב את כל מה שאני עושה".
מה הופך איש עסקים לאיש עסקים טוב?
"איש עסקים טוב הוא אדם שהוא מאד פתוח, שמקשיב שמכיר את השוק ואת צרכיו".
מה היה הרגע המכונן בקריירה שלך?
"עבורי זה היה ב-1985, כשנפרדתי מהפרטנר שלי. הודות לפרטנר שלי למדתי והבנתי את העסק הזה. בשנת 85', התחלתי לעשות את מה שאני רוצה, ומהרגע הזה - זה הרגע האמיתי בו התחלתי להיות אני. התחלתי לקחת סיכונים ולהיות יזם".
מה אתה מייעץ לאנשי עסקים או יזמים בתחילת דרכם?
"תמצאו קודם כל בגישה שלכם איפה אתם הכי חזקים. אם אתם חזקים בציור, חשיבה, כתיבה, או איפה שאתם מרגישים שאתם חזקים יותר מאנשים אחרים. לאחר שהגדרת את הגישה שלך תפתח את זה, תאמין בעצמך ותמשיך הלאה". "זה לא משנה כמה גדול אתה נהיה אלא, כמה אתה שמח".
צולם במסגרת מל"א אינסייט מכללת מל"א אור יהודה ובשיתוף סוכנות אפריל