שתף קטע נבחר

 

סקר הסוכנים: רמת השירות בביטוח נמוכה

על פי הסקר השנתי שערכה לשכת סוכני הביטוח, רמת השירות של חברות הביטוח בתחום הפנסיוני, נמוכה ולא חל שיפור משנה שעברה. בתחתית הדירוג: כלל ביטוח, ובראש הדירוג: מנורה

הסקר השנתי שערכה לשכת סוכני הביטוח בקרב הסוכנים בתחום הביטוח הפנסיוני, מעלה כי רמת השירות שמעניקות חברות הביטוח לא השתפרה בהשוואה לשנה הקודמת והיא נשארה נמוכה.

 

  • מנכ"ל AIG: אין סיבה לייקר תשלומי ביטוח בישראל

 

הסקר שפורסם היום (ג') במסגרת כנס ביטוח חיים ופנסיוני, של לשכת סוכני הביטוח, המתקיים באילת, בדק 10 קריטריונים לבחינת תפקודן של חברות הביטוח, בהם טיפול החברה בעדכון מידע מקוון, טיפול החברה בביצוע שינויים, קלות ההשגה של עובדי החברה באמצעי התקשורת, משך הזמן בטיפול בתביעות ומהירות הטיפול או קביעת מועד לסיום הטיפול.

 

מהסקר, שנערך על ידי מכון דיאלוג, עולה כי שביעות רצונם הכללי של הסוכנים מחברות הביטוח נע בין שיעור בינוני לשיעור נמוך.

 

הציון שניתן על טיפול החברות בביצוע שינויים, תכנית ההדרכה השנתית של החברות, וקלות ההשגה של עובדי החברה באמצעי התקשורת עמד על 6.9 ובבחינת משך הזמן לטיפול בתביעות ומהירות הטיפול או קביעת מועדים לסיום הטיפול,על 6.6.

 

כך בקטגוריה "משך זמן הטיפול בתביעות" - הראל היא החברה המובילה בשביעות רצון הסוכנים, בקרב החברות הגדולות ובכלל (7.3), אחריה מגדל (6.9), מנורה (6.5), הפניקס (6.4), וכלל (6.1). בקרב החברות הבינוניות הכשרה ביטוח היא החברה המובילה (7.1), ואחריה איילון (6.5).

 

ב"מהירות הטיפול או קביעת מועדים לסיום הטיפול" - הכשרה ביטוח היא החברה המובילה, זאת בקרב החברות הבינוניות ובכלל (7.2). איילון ניצבת שוב אחריה (6.5) בקרב הבינוניות. בקרב החברות הגדולות הראל היא החברה המובילה (7.1), אחריה מנורה (6.9), מגדל (6.5), הפניקס (6.4) וכלל (5.9).

 

בחישוב כלל הפרמטרים, בקרב חברות הביטוח הגדולות, "מנורה" זכתה במקום הראשון, בהעדפת הסוכנים, עם ציון 6.9, ובקרב חברות הביטוח הבינוניות, "איילון" זכתה במקום הראשון עם ציון 6.9.

 

בחינת הפעילות של סוכני הביטוח מעלה כי בקרב חברות הביטוח הגדולות, מגדל היא החברה עמה עובדים מרבית סוכני הביטוח כחברה עיקרית (25%), הראל במקום השני (24%), כלל במקום השלישי (17%), ומנורה והפניקס חולקות את המקום הרביעי (13%).

 

בקרב חברות הביטוח הבינוניות, איילון היא החברה עמה מרבית הסוכנים עובדים כחברה עיקרית (5%), אחריה הכשרה ביטוח (2%) ופסגות (פחות מ-1%).

 

נשיא לשכת סוכני הביטוח, אריה אברמוביץ אמר בעקבות פרסום תוצאות הסקר: "תוצאות הסקר שנושקות לציון ממוצע 7, אינן משביעות רצון. אנו עושים שימוש בתוצאות הסקר על מנת לייעל את העבודה מול חברות הביטוח ולשפר את רמת השירות שניתן לסוכנים".

 

אברמוביץ הוסיף כי בימים אלו לשכת סוכני הביטוח מנהלת משא ומתן מול חברות הביטוח לחתימה על 'אמנת שירות', לקידום יחסי העבודה בין הצדדים, לשיפור השירות לסוכן וכך לשיפור השירות לציבור המבוטחים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות לשכת סוכני ביטוח
אריה אבמוביץ נשיא הלשכה
באדיבות לשכת סוכני ביטוח
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
מומלצים