החדשניות ביותר ב-2015: שטראוס ויוניליוור
החברות הזוכות בפרס החדשנות לשנת 2015: החברות שטראוס, יוניליוור והחברה המרכזית לייצור משקאות קלים. החברות נבחרו על ידי הקהל הישראלי במחקר צרכנים שנערך בקרב כ-2,000 משתתפים. לוגו הזהב של מוצר השנה הוענק ל"קליניק"
החברות שטראוס, יוניליוור והחברה המרכזית לייצור משקאות קלים חולקות ביניהן השנה את התואר "החברה החדשנית של השנה", במסגרת אירוע פרסי מוצר השנה 2015. זאת לפי בחירת הצרכנים, שהכריעו בסקר מיוחד מה היו המוצרים והשירותים החדשניים ביותר לשנת 2015, והעניקו לכל אחת מהחברות חמש זכיות לכל. לוגו הזהב של מוצר השנה הוענק השנה ל"קליניק", בקטגוריית הקוסמטיקה היוקרתית.
כתבות נוספות בערוץ ymedia
פרסי החדשנות לשנת 2015 אשר הוכרזו בטקס שנערך במוזיאון תל אביב נבחרו על ידי הקהל הישראלי במחקר צרכנים שערך מכון המחקר קנטאר מדיה באמצעות TNS MySeke בקרב כ-2,000 צרכנים משתתפים. בטקס השנתי השתתפו כ 550 מנכ"לים, סמנכ"לי שיווק ומנהלי שיווק של היצרנים, וכן אנשי אקדמיה ותקשורת, ונציגי המשק.
קטגוריה | המוצר הזוכה |
שוקולד | קליקלייבל |
לחם | לחמים אורגניים של שופרסל, Green |
ירקות קפואים | סדרת אורז מהיר הכנה עם תוספת של סנפרוסט |
מסטיקים | must 45 דקות |
חטיפים מלוחים | שבורים של בייגל-בייגל |
מוצרי חלב | מעדני מוו של טרה (בשל הפחתת 20% בתוספי סוכר) |
גבינות צהובות | עמק 9% של תנובה |
יוגורט | מולר 0% ו-1.5% |
שירותים | לאומי דיגיטל טאצ' - משיכת מזומן ללא כרטיס |
סכינים | Lady Arcos מיוחדות לנשים |
הגנה מהשמש | ד"ר פישר, Wet'n Go |
טלוויזיה | Tv smart של סמסונג |
השנה נשבר שיא הזכיות בתחרות בארץ, כשחולקו פרסים לכ-60 מוצרים ולשירותים - החל ממוצרי חלב, דרך מוצרי טיפוח ומוצרים לבית וכלה באפליקציות, שירותים ומוצרי חשמל. בין המוצרים הזוכים נכללים אפליקציית הקניות של שופרסל, "שניצל ולתנור" של קנור, שול אקספרס פדי, מעדני מוו של טרה, Clinique Smart Custom - Repair Serum, סדרת חטיפי גו!, מסטיק MUST 45 דקות ומוצרים נוספים. כאמור, בתואר "החברה החדשנית של השנה" זכו שלוש חברות, והסרום החכם של קליניק הביא לחברה את לוגו הזהב בקטגוריית הקוסמטיקה היוקרתית.
בכל מדינה מתוך כ-30 המדינות המשתתפות בתחרות, מגישים מדי שנה המשווקים מוצרים שלדעתם ראויים לתואר. צוות מומחים עצמאי המוקם בכל מדינה ומורכב ממומחים לשיווק ולחדשנות, קמעונאים בכירים, עיתונאים ואנשי אקדמיה מדרג את המוצרים ואת השירותים, ומחליט מי מביניהם הוא חדשני מספיק על מנת לעבור לשלב הבא.
בישראל עמד בראש צוות המומחים השנה פרופ' יעקב הורניק, לצד צוות של בכירים נוספים אשר דירגו את כל השירותים והמוצרים שהוגשו. המוצרים והשירותים שנבחרו עברו למחקר הצרכנים, שנערך ע"י ומכון המחקר הבינלאומי "קנטאר מדיה" בקרב יותר מ-2,000 צרכנים שחיוו את דעתם ודירגו את המוצרים ע"פ האטרקטיביות שלהם. המוצר או השירות שציון האטרקטיביות ושביעות הרצון שלו הוא הגבוה ביותר בכל קטגוריה הוכתר למוצר השנה.
אתי עמיעד, מנכ"ל פרסי מוצר השנה בישראל, הצביעה על מספר מגמות שבלטו מניתוח המוצרים והשירותים שהוגשו - אחת מהן היא זכייתם של מוצרי מזון שהחדשנות שלהם באה מעולמות הבריאות, וכוללים מוצרים עם פחות נתרן, מוצרים ללא סוכר, מוצרים מופחתי כולסטרול וכדומה - הנותנים מענה לטרנד הבריאותי.
בנוסף, הצביעה עמיעד על המשך הגידול בזכיות בקטגוריות מתחום השירותים, כמו שירותים פיננסיים, אפליקציות לסלולר ולטאבלטים, שירותי בריאות וכדומה, מה שמעיד על חדשנות ויצירתיות בקרב חברות השירותים בישראל. "מוצרי השנה הם הבחירות האמיתיות של הצרכנים, שרכשו מוצר מסוים בהתאם להבטחה השיווקית שלו, וכעת מביעים את שביעות הרצון שלהם בפועל ממנו", אמרה עמיעד. "מניתוח שערכנו לגבי זוכי העשור האחרון גילינו, שהצרכנים אכן יודעים לאתר ולזהות את ה"כוכבים" של עולם הצרכנות. מתוך 359 המוצרים והשירותים שהוכתרו בעשור האחרון כמוצרי השנה, 85% מהם, שהם 305 מוצרים, נמצאים עדיין על המדפים".