שתף קטע נבחר

 

לפי פייסבוק: נשים מצביעות יותר

בפייסבוק עודדו את אזרחי ישראל ללכת להצביע באמצעות כפתור "אני הצבעתי". כעת מתפרסמים הנתונים על אחוזי המצביעים. אם לשפוט לפי נתוני הרשת החברתית, בקרב על האכפתיות מעתיד המדינה ניצחו הנשים

לפני בחירות 2015 פורסם כי פייסבוק מתגייסת להעלאת שיעור ההצבעה בישראל באמצעות כפתור "אני הצבעתי", ממש כפי שעשתה בארצות הברית במהלך בחירות 2010. בבוקר שאחרי, מפרסמת הרשת החברתית את התפלגות המצביעים לפי השימוש בכפתור. הנתונים הסטטיסטיים הציגו אנשים ששיתפו עם החברים שלהם בפייסבוק שהם הצביעו בבחירות 2015. המידע שהוצג הוא מידע מצטבר, ופרטים אישיים, כמו שמות, הוסרו.
על פי הגרפים של פייסבוק, מספר המצביעים הגבוה ביותר בקלפיות בישראל היה בסמוך לשעה 6 בערב, 17:48 ליתר דיוק. כצפוי, בסמוך לסגירת הקלפיות 22:00 כמעט ולא היו מצביעים. בנוסף, מתברר כי נשים בטווח הגילאים 25-34 מהוות את אחוז המצביעים הגבוה ביותר - 22%. אחריהן דולקים הגברים באותו טווח גיל עם 17%. החתך הנמוך ביותר בקרב כלל המצביעים ששיתפו את הצבעתם בפייסבוק הוא גברים בגילאי 55+ המהווים 3% מכלל המצביעים המשתפים.
עם זאת, חייבים לזכור שייתכן ותוצאות הגרף של פייסבוק מוטות או לכל הפחות מעט משובשות. המגזין "Nature" למשל, בחן בשנת 2010 את תוצאות השימוש בכפתור "אני הצבעתי" בארצות הברית, והגיע למסקנה כי הנתונים שהוצגו בפייסבוק מוטים ומטעים. עוד חשוב לציין כי בסקר שנערך בשנת 2012 ב-STS, מאגר הנתונים על פייסבוק בישראל, התברר כי רק 5% מהאוכלוסיה בארץ בגילאי 55+ משתמשים בפייסבוק.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים