ביקור הבלוגרים: "תהליך של שינוי תודעה"
בסוף השבוע סיימו שישה מהבלוגרים הבולטים בעולם את ביקורים בארץ, כחלק מפרויקט הסברה החושף את קוראי הרשת לצדדים האחרים של ישראל. מנהלת הפרויקט: "הביקור עורר את ההבנה שהישראלים הם אנשים ליבראליים ופתוחים. מפה מתחיל שינוי תפיסת העולם שאליו אנחנו חותרים"
בסוף השבוע הסתיים ביקורם בארץ של שישה מהבלוגרים המפורסמים בעולם בנושאי מדיה ותקשורת, שהגיעו לסיקור תחום המדיה בישראל. המטרה: לשווק את ישראל כמדינה פורצת דרך במגוון תחומים, ולמתג אותה שלא דרך הקונפליקט הישראלי-פלסטיני. הבלוגרים לקחו חלק בכנס INTV הבינ"ל ייערך בירושלים, נפגשו עם אנשי עסקים ישראלים, ביקרו ובישלו על הסט של "משחקי השף" ועל הסט של "פלפלים צהובים" בנגב ועוד.
כתבות נוספות בערוץ ymedia :
ייבוא בלוגרים: הדרך לשווק את ישראל בעולם
הבלוגרים התארחו ע"י ארגון Vibe Israel - עמותה ללא מטרות רווח בראשות ג'ואנה לנדאו, ששמה לעצמה למטרה להפיץ את שמה של ישראל בעולם שלא דרך אייטמים חדשותיים על הסכסוך הישראלי-פלסטיני.
"ברמה האישית לא הייתה כוונה לחשוף אותם לחדשות, כי התזמון היה קצת בעייתי עבור חברות החדשות", מסבירה לנדאו. "אבל יצא, שתוך כדי השהייה שלהם בישראל דווקא בשבוע הבחירות, הם הכירו את ההיבטים הפוליטיים והגיאו פוליטיים של ישראל".
"כל אחד מהבלוגרים המבקרים נחשב למוביל דעת בתחומו", הוסיפה לנדאו. "לג'סיקה ריס, בלוגרית מדיה שגם עובדת עבור CBS, יש 200,000 עוקבים בחודש, לבלוגר ג'ורדן קריטון מלונג איילנד יש כ-7 מליון עוקבים מדי חודש, ולבלוגרית רומי קראוס יש 8.5 מליון עוקבים מדי חודש. סה"כ מונה חבורת הבלוגרים 18 מליון עוקבים מדי חודש בעולם".
"המטרה של הפרויקט היא לשנות את התפיסה כלפי ישראל באמצעים שונים מאשר מערכת הסברה קלאסית או מסע רגלי באתרים כמו המצדה, ים המלח ויד ושם. אנחנו מנסים להעביר את הסיפור של ישראל בצורה שונה מאשר באמצעות דיונים סביב שאלת הלגיטימיות של ההתנחלויות", הוסיפה.
עם איזו תפיסה מגיעים הבלוגרים לישראל?
"אחד המאפיינים הבולטים של הבלוגרים הוא התפיסה לפיה הישראלים הם קיצוניים ומיליטריסטיים. לא מחלחלת אליהם התודעה שהישראלים הם אנשים ליבראליים. הדרך שלנו להעביר אליהם את המסר בלי להתערב ובלי לכוון אותם לדעה כזאת או אחרת היא לתת להם לדבר עם ישראלים שהם פוגשים בתל אביב, בירושלים, בצפון ובדרום, ואז הם מבינים שישראל היא דמוקרטיה. והם אכן יצאו מפה עם התחושה הזאת".
וזה קרה בפועל?
"בהחלט. הם הבינו באמצעות הסיורים והמפגשים הבלתי אמצעיים עם אנשי תקשורת ועם אנשים נוספים שהם פגשו, שיש שוני גדול בין האזורים בארץ. הם גם ראו איך חלק ניכר מהמדינה היה בהלם מתוצאות הבחירות, ואיך חלק אחר מרוצה".
"ביום הבחירות הם ביקרו בתל אביב והיו באחד מבתי הקפה בעיר כשהיו תוצאות המדגם. ביום שלמחרת הם ביקרו בכפר דרוזי וספגו את תחושת המעורבות הישראלית. הם היו גם בכנס חדשנות בטלוויזיה, ודיברו על הכוח של הבלוגרים בעולם של טלוויזיה, על המדיה המסורתית מול המדיה הדיגיטאלית. הם גם היו בארוחת ערב בבית של ניר ברקת והתרגשו לפגוש שם את גידי רף וחגי לוי ושחקנים מהעולם, מה שיצר מינוף. עכשיו, כשהם חוזרים למדינותיהם, הם כותבים את הרשמים שלהם - וכ-18 מליון איש ברחבי העולם ייחשפו דרך הבלוגים שלהם לישראל, באמצעות החשיפה האישית שלהם".
"הבלוגרים חזרו מפה עמוסי חוויות חיוביות, ואת התחושות החשובות האלו יעבירו לקוראים שלהם. מפה מתחיל שינוי תפיסת העולם שאליו אנחנו חותרים להגיע באמצעותם. בתהליך איטי ועקבי יבינו בעולם שלישראל יש סיפור מדהים בכל מיני תחומים".