איך למצוא עבודה באמצעות לינקדאין? מדריך
אין לכם נוכחות ברשתות החברתיות? אתם גם לא נמצאים על מפת החיפוש של המעסיקים. כדי ליהנות מהיכולת של מעסיק למצוא אתכם באמצעות לינקדאין עליכם לתחזק פרופיל מקצועי ומעודכן, להוסיף המלצות ולהתחבר לקבוצות עניין רלוונטיות לתחום עיסוקכם. טיפים חשובים
מהפכת הרשתות החברתיות מזכירה באופיה את את תחילת ימי האינטרנט - אם בשלב הראשון התחברו לאינטרנט בעיקר גופים וחברות - היום יראה לנו מוזר אם חברה כלשהי תהיה ללא אתר אינטרנט. הרשתות החברתיות הביאו לקדמת הבמה את האדם הספציפי ולא את החברה שהוא מועסק בה. למעשה, אנשים שאין להם נוכחות ברשתות החברתיות לא נמצאים כיום על מפת החיפוש של המעסיקים.
- עוד על חיפוש עבודה
- בערוץ קריירה
נכון לעכשיו קיימים בישראל למעלה מ- 1,225,000 פרופילים מקצועיים - רובם של בכירים. מעסיקים רבים הבינו שמרבית הכישרונות שהם מחפשים, לא בהכרח מחפשים עבודה. רשת לינקדאין הייתה בין הראשונות לתת מענה לאתגר, נמאחר שהיא אפשרה לגלות בפעם הראשונהאת העובדים המוכשרים ביותר גם אם הם כרגע מועסקים.
מעסיקים רבים וחברות השמה מטמיעים בקצב הולך וגובר את השימוש בלינקדאין לחיפוש עובדים ובכך מקצרים ומייעלים את תהליך הגיוס.על מנת ליהנות מהיכולת של מעסיק למצוא אתכם באמצעות לינקדאין עליכם לדאוג לכך שתהיה לכם נוכחות ברשת לינקדאין. להלן השלבים הראשונים ההכרחיים בכדי להתנהל באופן אפקטיבי ברשת זו.
בניית פרופיל או שדרוגו
יש אנשים רבים עם פרופיל ברשת לינקדאין אך הוא לא מעודכן ולא משדר את המסר המזוקק שהכרחי על מנת להיות אפקטיבי ברשת. הראשוני של הפרופיל מתחיל למעשה בתמונה ובניגוד לרשת פייסבוק - יש כאן יש חשיבות להקרנת מקצועיות. לפיכך, יש לדאוג לכך שכל פרט רלוונטי מהעבר המקצועי יוצג בצורה ברורה בפרופיל ולדאוג לתמונת פרופיל איכותית ומקצועית. יש צורך במיקוד רב בזמן בניית הפרופיל על מנת לא לבלבל את המעסיק ולהעביר מסר חד וברור.
הוספת יכולות וכישורים
יש להוסיף את אותם כישורים ומצביעים על היכולות שלכם. שלב זה קריטי, כי אם לא תוסיפו יכולות אלו בעצמכם, המנוע של לינקדאין יציע כישורים עבורכם שיכולים להיות לא רלוונטיים. הפונקציונאליות כאן היא שאנשי הקשר שלכם מצביעים או אם תרצו עושים "לייק" לאותם הכישורים ובכך מחזקים בצורה ניכרת את היכולת להימצא ע"י אותו הכישור.
בקשת המלצות
עוד פונקציה שיכולה לשפר מאוד את האמינות המקצועית המשודרת, במיוחד בחיפוש עבודה, היא קבלת המלצות ממעסיקים וקולגות. חשוב מאוד לקבל המלצות אמתיות ומומלץ מינימום שלוש המלצות לפרופיל.
התחברות לקבוצות עניין
לאחר שסיימתם את שלב העבודה על הפרופיל, מומלץ להתחבר לקבוצות עניין רלוונטיות לתחומים שבהם אתם עוסקים או רוצים להיות מועסקים. ברשת לינקדאין בלבד קיימות יותר משני מיליון קבוצות עניין וכמות הקבוצות רק הולכת וגדלה בקצב מסחרר. מטרת הקבוצות הוא בראש ובראשונה ליצור קשר עם אנשים רלוונטיים לתחומים שבהם אתם פועלים. השתייכות לקבוצה תאפשר התחלת קשר עם אנשים המשתייכים לקבוצה וכאמור מגדיל מאוד את האפקטיביות העסקית שלכם שכן ההסתברות של קבלת תגובה גדלה בצורה ניכרת.
בניית רשת אישית
רשת לינקדאין היא רשת הבנויה ממעגלי הכרות. ככל שיש לכם יותר אנשי קשר - יהיה קל לכם יותר ליצור קשר עם מעסיקים פוטנציאליים. בנוסף, ככל שתהיו יותר מקושרים הרושם על המעסיק הפוטנציאלי יהיה יותר חיובי לגביכם.
אז איך עושים זאת? יש דרכים רבות לצרף את אנשי הקשר שכבר קיימים לכם בחשבון הדואר הפרטי וכך להגדיל את הרשת בצורה מהירה. קיימות שיטות נוספות אך קצרה היריעה בכדי לתאר אותן הכתבה ראשונה זו.
פנייה ישירה
למי ששואף לנצל את לינקדאין בצורה מקצועית - מומלץ, לאחר השלבים הקודים - לשלוח פנייה ישירה למעסיקים פוטנציאליים. קיימת גם אופציה לפנות לחברות כדוגמת THI המסייעות בבניית הפרופיל בצורה מקצועית ומהירה ונותנת הדרכה כיצד להפיק את המיטב והמרב מרשת זו.
הכותב הנו מייסד חברת "THI - The Huberman Insight " המתמחה במתן שירותי שיווק באמצעות רשתות חברתיות ואימון אישי לעסקים גדולים, בינוניים וקטנים בארץ ובחו"ל וכן לקהלים של מחפשי עבודה ועובדים