אמין וחסכוני. על המטוס שהתרסק בצרפת
עדיין לא ברור מה גרם להתרסקות המטוס, שמתחרה באופן ישיר בבואינג 737 ופופולרי בעיקר ליעדי לואו-קוסט. המטוס היה הראשון שהוכנסה לו טכנולוגיית בקרת טיסה בסיוע מחשב ונחשב לחסכוני יותר בדלק. ומה בישראל?
150 נוסעים ואנשי צוות קיפחו את חייהם על טיסת 4U9525 של חברת "ג'רמן ווינגס", שהתרסק בהרי האלפים. המטוס שבו טסו היה מדגם איירבוס A320, אחד המטוסים הפופולריים ביותר שמתחרה ראש בראש במטוס הבואינג 737 הפופולרי לא פחות. המטוס הספציפי שהתרסק היה בשירות החברה גם בישראל לפני שנתיים.
איירבוס A320 הוא מטוס נוסעים צר גוף שנועד לטיסות לטווח קצר עד בינוני. המטוס שיוצר היה חלוץ בשימוש בטכנולוגיית בקרת טיסה בסיוע מחשב במטוס מסחרי והותקנה בו מערכת טוס על חוט, ה"טייס האוטומטי", לראשונה במטוס אזרחי.
בתצורה מעורבת, תיירים ועסקים, המטוס מסוגל להכיל כ-150 מושבים. אם המטוס מוביל רק מחלקת תיירים, ניתן להתקין בו כ-200 מושבים.
במהלך הפיתוח של המטוס רצו המפתחים להקטין את צריכת הדלק ככל שניתן. התוצאה הסופית הייתה שהפיתוח הביא לשינוי מהפכני בחסכון בדלק סילוני כשמטוס האיירבוס הצליח להיות חסכוני בכ-50% יותר מהמתחרה בואינג.
ההישגים אפשרו לאיירבוס, חברה אירופית שמפעליה ממוקמים באנגליה, ספרד, גרמניה וצרפת, להפוך לדגם מטוס הסילון השני הנמכר ביותר בעולם מיד אחרי בואינג 737.
באשר לחברת התעופה הגרמנית לופטהנזה, שלא חוותה אסון תעופתי כזה כבר 22 שנה, היא החליפה לפני כשנתיים את טיסותיה בקו תל אביב-ברלין לטיסות "ג'רמן ווינגס" המוזלות, שלה זה אסון התעופה הראשון בהיסטוריה. חברת האם החליפה בשנים האחרונות את מרבית טיסותיה הפנים-אירופיות בטיסות ג'רמן ווינגס ואילו לופטהנזה שמרה בעיקר על מותג האם בטיסות הבין-יבשתיות.