חופש בברצלונה השתבש – אופיר טורס תפצה
שתי משפחות הגיעו למלון SANSI וגילו שהמזגנים מקולקלים, אין מים חמים ואיש לא מחליף להם מגבות. כל בן משפחה יפוצה ב-2,500 ש' על עגמת נפש
החופשה בברצלונה הפכה לטירונות: שתי משפחות שהזמינו טיול של שבוע ביולי 2013 נאלצו להתמודד עם תנאים מחפירים במלון SANSI שבו השתכנו, כשבין השאר המזגן לא פעל באופן סדיר, מגבות לא הוחלפו וברוב הזמן לא היו מים חמים במקלחות. הנופשים תבעו את סוכנות הנסיעות "אופיר טורס", ובית משפט השלום בחיפה פסק לאחרונה פיצוי של 2,500 שקל לכל אחד
מעשרת בני המשפחות.
הם הוסיפו שהנתבעות הטעו אותם משיקולים מסחריים, שהרי לא היו רוכשים את חבילת הנופש אם היו יודעים על מצב המלון. כתוצאה מכך נאלצו המשפחות לסבול ולבזבז זמן מול נציגים אדישים של המלון ומול נציגי סוכנויות הנסיעות בברצלונה ובארץ. בראיות שהגישו הצדדים התברר כי מלון SANSI עצמו אישר שהתקלות נמשכו כשלושה חודשים.
פסקי דין מעניינים נוספים - בערוץ משפט ב-ynet:
- המטפלת "להוצאת כישופים" הורשעה בסחיטה
- בן 34 הגיע מדנמרק ודרש בדיקת אבהות בארץ
- נהג הורשע בתקיפת פקח של עיריית תל אביב
- עו"ד תבע על 42 הודעות "ספאם". מה הפיצוי?
המשפחות תבעו מ"קווי חופשה" ו"אופיר טורס" פיצויים בסך 143 אלף שקל על החזר עלות החופשה ועוגמת נפש. לטענתם, הנתבעות הפרו את התחייבותן לספק להם מלון ראוי, ואף לא דאגו למלון חלופי אף שנמסרה להן התראה בזמן אמת על התקלות.
נופש בעייתי
מלון מוזנח: פסק דין שמפחיד את ענף התיירות
עו"ד צביה דותן סטרנס
חברים הזמינו חופשה באילת אבל גילו מלון מלוכלך ומוזנח. בית המשפט קבע פיצויים ללקוחות, וסוכנות הנסיעות ערערה בטענה שהדבר ישפיע על כל הענף. מה נקבע?
הנתבעות העידו שלא ידעו על התקלות וטענו שאינן אחראיות לתקינות המערכות במלון. "אופיר טורס" העבירה את התלונה אל "קווי חופשה", שהעבירה אותה אל ספקית שירותי התיירות בספרד, שפנתה אל המלון. מהמלון נמסר כי אכן היו תקלות אך הן תוקנו באותו היום.
לשיטת אופיר טורס לא הייתה לה שום יריבות מול התובעים, כיוון שהיא פעלה כסוכנות תיווך בינם לבין "קווי חופשה", שביצעה את ההזמנה במלון.
הפרת חוזה
השופט אורי גולדקורן העדיף את גרסת המשפחות, שנתמכה בעדויות של תיירים נוספים, ולפיה התקלות נמשכו לכל אורך שהותם במלון, והצעד היחיד שנקטה אופיר טורס היה הפנייתם אל נציג לא רלוונטי.
השופט קבע כי לאופיר טורס היה חוזה עם התובעים. היא אמנם "הפעילה" את קווי חופשה, אך זה לא מסיר מכתפיה את החובה לטפל בתלונה. התובעים ביצעו את ההזמנה ממנה ושילמו לה. השופט הסביר כי על אופיר טורס חלות שתי חובות: חובת הגילוי וחובת הטיפול.
גם אם אינה יכולה לבדוק בכל העולם, ציין השופט, בימינו זה לא כל כך מסובך, ויש הרבה גורמים מעורבים כגון קווי חופשה וסוכנויות מקומיות, שהן ה"עיניים" של אופיר טורס בברצלונה. הוא הוסיף שחובת הטיפול הופרה שהרי התלונה הופנתה לגורם הלא נכון, ופנייתו של עורך הדין לא נענתה, והתקלות נמשכו.
עם זאת, השופט דחה את התביעה נגד קווי חופשה מאחר שלדעתו בינה לבין התובעים לא "נחתם חוזה". בסופו של דבר נקבע שאופיר טורס תפצה את שתי המשפחות ב-25 אלף שקל על עוגמת הנפש ותשלם להם שכר טרחת עו"ד בסך 3,000 שקל.
- לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
- הכתבה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין
- ב"כ התובעים: עו"ד עופר רון
- ב"כ הנתבעות: עו"ד בועז שולמן
מומלצים