פסאודו אפליקציה: כשהסמארטפון מזהה רעב
חדשנות שיווקית: לצד האפליקציות הרציניות, אלו שאנו יותר ויותר תלויים בהן, ישנה מגמה שאפשר להגדיר אותה כ"פסאודו-אפליקציה": זוכרים את גברת בטן שיודעת מה היא רוצה לאכול ומתי? ובכן, דומינו'ס פיצה הוציאו אפליקציה שמזהה את רעשי הבטן שלכם ויודעת מתי להזמין לכם פיצה ומה לשים עליה. איך זה עובד? התשובה לפניכם
אנחנו חיים בעידן סופר דיגיטלי: כמעט ואין נסיעה שאנחנו לא מדליקים את waze, משלמים על החנייה בחניון עם Pango, מזמינים קניות ב-mysupermarket.co.il, קונים בגדים ב-next וב-Aliexpress. אפילו את רוב התחפושות בפורים האחרון הזמנו באינטרט. עזבו רק אתרים והזמנות, מספיק שתיסעו ללילה אחד במדבר ותגלו שאתם מדליקים את האייפון שלכם בשביל אור.
כתבות נוספות במדור המוצר שהלהיב אותי:
- חדשנות שיווקית: ללמוד בגובה 35,000 רגל
- חדשנות שיווקית: Scio - הגוגל של החפצים
- חדשנות שיווקית: איך להכניס את המיץ לכיס
לצד האפליקציות הרציניות, אלו שאנו יותר ויותר תלויים בהן, ישנה מגמה שאפשר להגדיר אותה כ"פסאודו-אפליקציה": אפליקציות שמתנהגות כמו אפליקציות רגילות, משתמשות בכאילו מאפיינים של האפליקציות המתוחכמות ביותר, אבל המטרה שלהן היא שיווקית - או ליתר דיוק: להיות עוד ערוץ שבו מספרים את סיפור המותג.
עם ריבוי הסטארטאפים והטכנולוגיות המתקדמות, זה היה עניין של זמן עד שישיקו אפליקציה המזהה - לפחות כביכול - רעב. הכירו את Tummy translator של דומינו'ס פיצה (מייד אין אנגליה). איך זה עובד? פשוט מצמידים את הסמארטפון לבטן, והאפליקציה מתרגמת את רעשי הבטן לכדי זיהוי של סוג הרעב וממליצה איזה מוצרים וטעמים להזמין לכם לפי מה שהבטן אומרת. הצרכנים מוצפים באפשרויות בחירה רבות. במקרה הזה, הם יכולים לתת לבטן להחליט מה לבחור. ממש גברת בטן גרסת 2015.
הפרסומת לאפליקציה המדוברת הומוריסטית, וחושפת סיפור מומצא: בשנות ה-60 המציאו טכנולוגיה הנקראת Gastro-acoustic-enterology שיושמה על ידי דומינו'ס פיצה בטכנולוגיה המתקדמת של האפליקציות. לאחר ה"בדיקה", התוכנה מדפיסה הצעה מומלצת לצרכן עם קופון מקושר לאתר של דומינו'ס. כל זה ארוז בצורה מגניבה, בעיצוב פשוט אבל כיפי, ובסאונד משעשע של רובוטית שחוזרת על הדברים.
כאשר בממוצע, 62% מההזמנות באנגליה הן און-ליין, ו-50% מהן דרך הסלולר, האפליקציה הזו נועדה להגדיל את המכירות דרך הסמארטפון. נראה שהיא גם תצליח.
זיהוי טרנדים
1. הפן הדיגיטלי - הפיתוח מבוסס דיגיטל. כולנו נמצאים כל הזמן עם הסמארטפון. הוא נגיש וזמין יותר מכל דבר אחר.
2. יכולת הבחירה והפרסונליזציה - המותג יצר דרך חדשה לתקשר עם הלקוחות בצורה אישית ומשעשעת: התאמה אישית של אוכל לפי סוג הרעב שאתה חש. בעולם דיגיטלי בעל ריבוי מסרים, הצרכנים מחפשים את הפן האישי. למשל, קוקה-קולה השיקו את קמפיין השמות כדי שיוכלו לגעת בצרכנים מקרוב, לייצר חיבור אנושי ולרגש אותם בדיוק כמו שעשו בשוקולד פרה עם קמפיין היומולדת.
3. Biofeedback - מגוון טכנולוגיות שתפקידן לתרגם את פעילות הגוף לכדי נתונים קריאים, כמו שעוני הכושר וצמידי הפעילות.
4. הומור- אם הוא טוב, הוא תמיד עובד. הוא זכיר, הוא אהוב, והוא מאפשר חיבור מיידי וחיובי למותג.
הכותבת היא מנהלת שיווק בחברת General Mills