שתף קטע נבחר

 

הרעש יימשך: מסלולי הטיסה לנתב"ג לא ישונו

עיריות ת"א, כפ"ס, ראש העין ומועצות אחרות פנו לבית המשפט בעקבות שינוי אופי הנחיתות, אבל העתירה נדחתה: "התביעה לא מופרכת, אבל הסטת נתיבי התעופה פשוט תעביר את המפגע ליישובים אחרים"

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד דחה הבוקר (ה') את עתירותיהם של היישובים הסובלים באופן תדיר מתפעול נמל התעופה בן גוריון ומרעשי המטוסים הנוחתים בו. עם זאת, השופט יעקב שיינמן קבע כי למרות דחיית העתירות, "אין לומר שהן מופרכות או שלא היה מקום להגישן".

 

לקריאת ההחלטה המלאה של השופט - לחצו כאן

 

מדובר בחמש עתירות שונות שהוגשו על ידי קיבוץ בארות יצחק, עיריית כפר סבא, עיריית ראש העין ועיריית תל אביב, ואליהן הצטרפו יישובים ומועצות אזוריות אחרות - כולם יישובים המצויים בקרבת נתב"ג תחת נתיבי הטיסה של מטוסים הנוחתים. חמש העתירות אוחדו לאחת.

ארכיון  (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
ארכיון (צילום: ירון ברנר)

העותרים טענו לאי-תקינות של החלטת מנהל רשות התעופה (רת"א) מינואר 2014, הקובעת תבנית תפעול מבצעי חדשה להפעלת נתב"ג. הם תקפו את סבירותה של החלטת מנהל רת"א בכל הנוגע לתבנית התפעול החדשה,

למשטר הנחיתות בנתב"ג, וחלקם תקף אף את סמכותו של מנהל רת"א להורות על תבנית תפעול חדשה.

 

לדברי השופט שיינמן, "הרצון של העותרים להסיט את רעש ומטרד המטוסים הנוחתים הוא טבעי ומובן, אך איש אינו יכול לעצום עיניו ולא לומר ביושר ובכנות כי השמיכה קצרה, והיענות לבקשת אחד היישובים תוביל בהכרח לכך שרעש ומטרד המטוסים יופנה ויגבר ביישוב אחר, על כל המשתמע מכך, ולכן גם העותרים בכל העתירות (בינם לבין עצמם) אינם בדעה אחת לגבי הפתרון הראוי והנכון, ודאגתם היחידה היא שהרעש והמטרד מעליהם יוסר או יופחת".

 

בתום בחינת טענות הצדדים וראיותיהם, דחה השופט את כל טענותיהם של העותרים וקבע כי החלטת מנהל רת"א ניתנה בסמכות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים