שתף קטע נבחר
 

רומן אברמוביץ' משקיע בסטארט-אפ ישראלי

חברת Via הישראלית פיתחה אפליקציה להסעת המונים חכמה על בסיס מכוניות מסחריות, הפועלת כיום בניו יורק ומתחרה בין השאר באובר וגט טקסי. אברמוביץ' משתתף בהשקעה של 27 מיליון דולר בחברה

השקעה נוספת לאיל ההון רומן אברמוביץ'  בהיי-טק הישראלי: אברמוביץ' משתתף בסבב גיוס של 27 מיליון דולר בחברת Via Transportation, אפליקציית התחבורה הישראלית. לצד אברמוביץ' מובילים את הגיוס גם קרן ההון סיכון פיטנגו של חמי פרס ורמי קליש, קרן 83North הישראלית, לשעבר גריילוק ישראל, המשקיעה המקורית בחברה, וקרן הרסט האמריקאית.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה :

 

Via פעילה כיום בניו יורק ומפעילה שירות של מוניות שירות חכמות במרכז מנהטן, שגם מתחרה בצורה עקיפה באפליקציות ענק בתחום דוגמת אובר וגט טקסי. במקום גט טקסי, עם זאת, Via מציעה נסיעות קבוצתיות זולות יותר. הנסיעה ב-Via מתבצעת במכונית מסחרית שחורה, המסוגלת להכיל עד חמישה נוסעים. המשתמשים מזמינים נסיעה, והמכונית השחורה עוצרת להם במרחק של עד בלוק אחד ממקום האיסוף שביקשו, ומורידה אותם בטווח דומה. את הנסיעה הם חולקים יחד עם עד 4 נוסעים נוספים, ומשלמים תעריפים זולים יותר בהשוואה לנסיעה במונית או באובר.

 

הפיתוח המתקדם ב-Via הוא אלגוריתם חישוב המסלול, המתאים את המסלול כל הזמן בהתאם לנקודות האיסוף וההורדה, ומאפשר לנהג לבצע מינימום של סיבובים על מנת לאסוף מקסימום נוסעים. במידה ואין הזמנות והרכב ריק, האפליקציה תשלח את הנהג לשייט באופן אקראי באזורים שבהם קיים ביקוש גבוה. בחברה מבטיחים זמני איסוף קצרים מעשר דקות ומשך נסיעה שכמעט ומשתווה למונית, אך קצר בהרבה מזה של אוטובוס.

 (צילום: gettyimages imagebank) (צילום: gettyimages imagebank)
(צילום: gettyimages imagebank)
 

מתרחבים גם מחוץ למידטאון 

נכון לרגע זה, השירות של Via עדיין מאוד מוגבל: היא פעילה אך ורק בין הרחובות 110 בצפון ו- 32 במידטאון בדרום, כלומר היא אינה מאפשרת נסיעה לעיר התחתית או לוול סטריט, וכמובן לא מחוץ למנהטן. בנוסף, השירות חדל לפעול בשעה תשע בערב. המימון שמגייסת Via נועד להביא אותה לפעול בערים רבות יותר בארה"ב ולאמץ מודלים עסקיים נוספים.

 

השירות של Via הושק לראשונה בניו יורק בספטמבר 2013. על פי החברה, עשרות אלפי נוסעים משתמשים בשירותי החברה מידי שבוע. לשירות רשומים כ-40,000 לקוחות. בניגוד לאובר, כל הנהגים של ויה, המונים למעלה מ-500 כיום, מחזיקים ברישיון הסעה, מקבלים משכורת קבועה ונוהגים ברכבי הסעות או רכבים מסחריים.

 

"המטרה שלנו היא להפוך את התחבורה העירונית ממערכת המוגבלת לנתיבים וללוחות זמנים קבועים מראש לרשת דינמית הפועלת לפי דרישה", אומר דניאל רמות, מנכ"ל החברה. את Via הקים רמות יחד עם אורן שובל, ושניהם בוגרי מסלול תלפיות היוקרתי של חיל האויר. החברה מעסיקה כ-30 עובדים בתל אביב וניו יורק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים