שתף קטע נבחר

 
צילום: רויטרס, AFP

שיקר גם לרופאיו: לא סיפר להם שעובד כטייס

גם למעסיקים, גם לרופאים: אנדראס לוביץ, טייס המשנה שריסק את האיירבוס, דיווח אמנם לרופאיו כי הוא טייס במקצועו - אך לא גילה כי הוא עדיין מטיס. בפני "ג'רמן ווינגס" הוא לא חשף את מחלתו. במקביל, נמצאה הקופסה השחורה השנייה

כמעט 10 ימים חלפו מאז התרסקות מטוס האיירבוס בצלע הר באלפים, ועדיין נחשפים מדי יום פרטים חדשים על טייס המשנה שהתאבד ורצח 149 נוסעים אנשי צוות: היום (ה') מתברר כי כי אנדראס לוביץ שיקר לרופאיו, אמר להם כי הוא בחופשת מחלה ולא גילה להם כי הוא עדיין עובד כטייס. במקביל, הודיע משרד התובע הצרפתי על מציאת הקופסה השחורה השנייה, המכילה את רישומי הטיסה.

 

הדיווח על כך, בעיתון הגרמני "בילד", התפרסם על רקע החלטת גרמניה להקים צוות משימה כדי להפיק מסקנות בנושא בטיחות בתעופה, לאחר "אסון ג'רמן ווינגס". גורמים המקורבים לחקירה אמרו ל"בילד" כי לוביץ בן ה-27 פנה לטיפול רפואי, כדי להתמודד עם מחלת העיניים שממנה סבל.

שיקר גם לרופאיו. לוביץ (צילום: AFP PHOTO / FOTO TEAM MUELLER) (צילום: AFP PHOTO / FOTO TEAM MUELLER)
שיקר גם לרופאיו. לוביץ(צילום: AFP PHOTO / FOTO TEAM MUELLER)

לוביץ אמנם סיפר לרופאים כי הוא טייס בתפקידו, ובחלק מהמקרים דיווח להם כי הוא מועסק ב"ג'רמן ווינגס", אבל סירב לחשוף בפניהם כי הוא עדיין עובד כטייס. אם הוא היה מספר לרופאים כי הוא עדיין מתפקד כטייס, היה אולי עליהם לחרוג מחובת חיסיון רופא-חולה ולדווח למעסיקיו כי הוא עלול לסכן אחרים. מוקדם יותר כבר דווח כי לוביץ שיקר למעסיקיו ולא גילה להם את עומק מחלת הדיכאון שממנה סבל, ואת העובדה שבעבר טופל בשל נטיות אובדניות.

 

חברת האם לופטהנזה הודתה רק ביום שלישי, שבוע אחרי האסון, כי לוביץ עדכן את בית הספר לטיסה שלה כבר ב-2009, אחרי הפסקה שלקח מאימוני הטיסה, כי עבר תקופה קשה של דיכאון.

לוביץ פנה לטיפול במחלת עיניים ()
לוביץ פנה לטיפול במחלת עיניים

השבוע התחזקו החשדות כי מצבו הנפשי של לוביץ הוביל אותו לרסק את המטוס. נחשף כי בעבר הוא סבל מדיכאונות ומנטיות אובדניות, וכי מאז פברואר הוא פגש רופאים שלוש פעמים לפחות. הוא קיבל מאחד מהם לפחות אישור מחלה, שחייב אותו להימנע מטיסה ביום שבו אירעה ההתרסקות. ייתכן כי פרידתו מבת זוגו השפיעה במידה רבה על מצבו הנפשי, ויש חשד גם שבעיית ראייה שממנה סבל – דבר שעלול היה לחסל את קריירת הטיסה שלו – הרעה גם היא את מצבו.

 

לפי הערכות, העובדה שלופטהנזה ידעה על בעיותיו הנפשיות של לוביץ רק מחמירה את מצבה המשפטי של חברת התעופה, ואפילו אם היא תגיע להסדר פיצויים – ככל הנראה היא תיאלץ לשלם פיצויים גבוהים בהרבה מכפי שקיוותה בתחילה. חברות טיסה מסחריות נדרשות לפצות קרובי משפחה של קורבנות

 התרסקות מטוס בעד 157 אלף דולר, בלי קשר לסיבת לתאונה. עם זאת, כשמוכחת רשלנות של החברה – סכום הפיצויים גבוה יותר. 

 

לוביץ התחיל לעבוד בג'רמן ווינגס בספטמבר 2013, מיד לאחר שסיים את הכשרתו, ומאחוריו 630 שעות טיסה. קברניט המטוס פטריק סונדרהיימר טס יותר מ-6,000 שעות והחל את עבודתו בג'רמן ווינגס במאי 2014. קודם לכן הוא עבד בלופטהנזה ובקונדור. לפי כמה דיווחים, הכשרתו של לוביץ כטייס נקטעה לזמן מה לאחר שסבל משחיקה או שלקה מדיכאון ב-2009.

 

צי החברה "ג'רמן ווינגס" מחזיק בעשרות מטוסים ברחבי אירופה וכן טס בקו תל אביב-ברלין. חברת "לופטהנזה" הגרמנית נחשבת לחברה אמינה ביותר וברקורד הטיסה שלה מעט תקלות. איירבוס A320 נמצא ברשות לופטהנזה מאז 1991 והוא בן 24.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים