שתף קטע נבחר
 

לימודי נכבה עכשיו

או שמשרד החינוך יהיה אמון על התכנים שאליהם נחשפים תלמידי ישראל או שישתלטו עליהם סוכני הנרטיבים והשקרים. לכן יש מקום ללימודי הנכבה

שר החינוך לשעבר, שי פירון, סוף סוף הניח לפתחנו רעיון באמת מבורך. ראוי שתלמידי ישראל יתכבדו באופן רשמי בלימודי "נכבה". בעולם שבו עובדות מפנות את מקומן ל"נרטיבים", אסור להפקיר את תלמידי ישראל לסוכני תעמולה מניפולטיביים המנסים לקעקע את זכותה המוסרית של ישראל להתקיים.

 

מסע הדה-לגיטימציה כובש באחרונה לא רק בירות אירופאיות הנחשבות אוהדות (עדיין) את ישראל, אלא גם קהלים בבית פנימה. מערכת החינוך לא יכולה עוד לטמון עוד את הראש בחול. השיח על הנכבה הוא עובדה קיימת ולכן בקרב על התודעה, אין ריק. מול הניסיון להנחיל תעמולת כזבים הממומנת בכספים זרים, צריכה מערכת החינוך להתייצב באופן נחרץ ולומר את דברה.

 

עוד בערוץ הדעות של ynet

הטייס חולה, לא רוצח / עסאם אכרם דאוד

אל תוותרו על חמש יחידות / איל קמחי

מציינים את יום הנכבה בשער שכם. ארכיון  (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
מציינים את יום הנכבה בשער שכם. ארכיון (צילום: אוהד צויגנברג)
 

בישראל חיים צעירים שהקמת המדינה לפני 67 שנה נדמית בעיניהם אירוע רחוק בזמן. לדידם ישראל נולדה כשהגיחו לעולם. הם בורים גמורים בכל הנוגע להיסטוריה הקרובה. לא צריך מחקר עומק לשם כך. מספיק להיקלע לפולמוס ממוצע בפייסבוק. שיעור הבורות שנחשף שם מעורר אימה. הבורות היא הלחם וחמאה של סוכני הנרטיבים וההונאה.

 

תלמידי ישראל חייבים להכיר במציאות שלפיה הערבים אמנם רואים בהקמת מדינת ישראל אסון ובלבד שיידעו גם למה. המפתח לכך הוא ידיעת ההיסטוריה. מנהיגי הציבור הערבי חברו למכונת ההשמדה הנאצית ובשעה שהיהודים הסכימו להצעת החלוקה נענו על-ידי הערבים במלחמת שמד בסיוע צבאות ערב.

 

על תלמידי ישראל לדעת כי הערבים נקראו לעזוב את בתיהם שאליהם הובטח להם כי יחזרו מיד לאחר שהיהודים יושלכו לים. אחרים אמנם גורשו באופן יזום אך היה זה בהחלט מתקבל על הדעת בנסיבות הזמן והתקופה. כך, בעקבות הכרזת העצמאות, נושלו מאות אלפים מיהודי ערב מכל רכושם וגורשו מארצותיהם. הישוב היהודי ניצח במלחמה נגד כל הסיכויים. לערבים אכן נגרם סבל כבד וזה אמנם מצער אך הם ורק הם שהביאו את האסון על עצמם. הם משלמים עד היום את מחיר סרבנותם להתפייס ולהגיע לפשרה.

 

לימודי נכבה משמעם הנחלת עובדות המעגנות בין היתר את הצידוק המוסרי להיותנו כאן. עובדות ולא פרשנויות ובליל נרטיבים. יש בהחלט מידה רבה של צדק בחשש כי יהיה מי שינסה לתרגם את יוזמתו של פירון לטקסי הזדהות אופנתיים וסכריניים עם כאבו של התוקפן שכשל במשימתו לגרש את היהודים מכאן. זה חלק מגל סאוב אינטלקטואלי ששוטף במלוא עוזו את העולם. כך הפכו לא מכבר הגרמנים התמימים ל"קורבנות" הנאצים ומדכאי הנשים האכזריים בארצות ערב הם רק "קורבנות" המערב. ואלו רק דוגמאות.

 

לדאבון לב, מלחמת העצמאות של ישראל לא הסתיימה עדיין. היא עודה המדינה המאוימת בעולם. בנסיבות הללו יוזמתו של פירון חשובה כל כך. אסור להקל ראש. זה או שמשרד החינוך הישראלי יהיה אמון על התכנים שאליהם נחשפים תלמידי ישראל או שישתלטו עליהם סוכני הנרטיבים והשקרים שדואגים לטשטש בין הקורבן לתוקפן. השעה דוחקת ולכן לימודי נכבה, עכשיו!

 

זיו תדהר, אדריכל וקריין רדיו

 

גולשים מוזמנים להציע טורים במייל הבא: opinions@y-i.co.il

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים