נכים ונשים בהריון תקועים 28 שעות בכרתים
נוסעים טוענים כי 8 שעות חלפו מהרגע שהגיעו לשדה התעופה בהרקליון ועד שנלקחו למלון, דבר המהווה הפרה של חוק טיבי שנועד למנוע זאת. בחברת "קווי חופשה", שאחראית לחבילת הנופש, אמרו: הפסחא נחגג והכול מושבת
הנוסעים מכרתים היו אמורים להצטרף לטיסה שהמריאה מרודוס ועליה היו גם ישראלים, אך המטוס לא הגיע. חברת "קווי חופשה", שסיפקה את חבילת הנופש, הצליחה למצוא פתרון לנוסעי רודוס, אך נוסעי כרתים עדיין ללא פתרון.
אחת מהנוסעים היא אחותה של קרן. "היא נסעה ביום חמישי", מספרת קרן. "אתמול בערב הייתה אמורה לעלות על הטיסה, אבל ב-19:00 הודיעו להם שהמטוס מקולקל. אחרי כמה זמן הודיעו להם שהמטוס מקורקע ושמחפשים מטוסים אחרים, אבל בשעה 21:00 הודיעו להם שאין מטוסים בכלל".
לדברי קרן, לאחותה ולשאר הנוסעים הודיעו שעליהם ללון בלילה בכרתים. "ארגנו להם חדר במלונית עם ארוחה ואמרו להם שיעדכנו אותם מה יקרה", אמרה קרן. "היום בבוקר הודיעו להם שמצאו מטוס בשעה 8:00-7:30, אבל אז קיבלתי הודעה מאחותי שאין מטוסים כלל, וגם אם יש מטוסים, ישנן עוד כמה טיסות לפניהם שבוטלו. בינתיים אין צפי לטיסה חזרה ארצה. בנה של אחותי נותר אצלי והילד ללא אמו".
נוסע אחר ממרכז הארץ, שגם כן תקוע בכרתים, היה אמור להמריא אתמול בשעה 17:00 לישראל בטיסת 751 עם חברת "בלו בירד". "אתמול בשעה 13:00 אספו אותנו מהמלון נציגי 'קווי חופשה' לשדה התעופה בהרקליון", מספר הנוסע ל-ynet. "נתנו לנו להמתין בשדה התעופה, אבל ראינו בלוח הטיסות שהיו שתי טיסות של 'בלו בירד', אחת בשעה 17:00 ואחת בשעה 23:00, שבוטלו".
אותו נוסע נמצא כבר חמישה ימים בכרתים, דרך חבילה של חברת "קווי חופשה". לדבריו, כשלוח הטיסות הראה על ביטול הטיסה, פנו הנוסעים לנציגי החברה ואלה אמרו להם להמתין בדלפקים עד שיהיה מידע חדש.
"אף אחד לא דיבר איתנו"
עם זאת, לטענתו הוצב אתמול על הדלפקים בשעה 15:00 שלט שבו נכתב כי תנאי מזג האוויר בהרקליון, בירת כרתים, הביא לדחיית הטיסה. "בזמן הזה הייתה שמש בחוץ", טען הנוסע. "הודיעו שמידע חדש יינתן בשעה 18:10, אבל אף אחד לא בא לדבר איתנו עד עכשיו. בשעה 12:00 קיבלתי SMS מ'קווי חופשה' שבו נכתב כי הנושא בטיפול".
לדבריו, בשדה התעופה המתינו 180 נוסעים, כולל נשים בהריון, ילדים קטנים, ונכים על כיסאות גלגלים. לבסוף, בשעה 19:00 קיבלו הנוסעים הודעה כי יילקחו למסעדה. האוטובוסים הגיעו בשעה 20:00.
הנוסע אומר כי החברה פעלה בניגוד לחוק טיבי, שקובע כי במקרה של איחור בטיסה, האחראים יצטרכו לספק לנוסעים מזון ומשקאות בהתאם לזמן ההמתנה ואירוח בבית מלון אם נדרשת המתנה של לילה אחד או יותר.
שמונה שעות חלפו מהרגע שנלקחו הנוסעים לשדה התעופה ועד שהגיעו למלון שאורגן להם ולארוחת הערב רק בשעה 21:00. "תוך שעתיים ממועד ההמראה היו חייבים לדאוג לנו לאוכל ולשירותי תקשורת", אמר הנוסע. "עד 22:00 אפילו לא נתנו לנו חדרים".
הנוסע אומר שגם הבוקר לא קיבלו הנוסעים מידע חדש. "אתמול בלילה הגיעו נוסעי טיסה נוספת למלון וכרגע יש בו יותר מ-300 ישראלים. נכון לעכשיו, המידע הבא אמור להשתחרר רק בשעה 15:00. אחרי שהצלחנו לדבר עם נציגים מקומיים של 'קווי חופשה', הבנו שבחצות הלילה אולי יארגנו מטוס לארץ לחלק מהנוסעים".
חברת "קווי חופשה": צופים שעד הערב הנוסעים ישובו לישראל
אילן שלו, מנהל שיתופי פעולה מסחריים של חברת קווי חופשה, מסר בתגובה: "בטיחות הנוסעים עומדת מעל הכול מבחינתנו. במטוס של חברת התעופה 'בלו בירד', שהיה צריך להטיס את הנוסעים מכרתים ומרודוס ארצה, הייתה תקלה טכנית, תקלה שעליה הן אנחנו והן חברת 'בלו בירד' לא ידענו. גם חברת התעופה לא ידעה כמה זמן תיארך התקלה עד שתיפתר".
"חוגגים כאן פסחא והכול מושבת", המשיך שלו בתגובתו. "ברגע שהבנו שהדברים הולכים ומתארכים התחלנו לספק את הפתרונות, כולל הזמנת מטוס חלופי שיטיס את נוסעי רודוס ארצה, שחזרו לישראל, ולוח טיסות זה חזר למסלולו. לגבי נוסעי כרתים אנחנו עובדים על חלופות נוספות כדי להחזיר את לוח הטיסות לסדרו. נוסעים שעדיין לא יצאו לשדה התעופה הונחו על ידי הנציגים המקומיים שלנו לעשות צ'ק אין מחדש ולא להגיע לשדה התעופה. עבור נוסעים שכבר הגיעו לשדה התעופה, איתרנו אוטובוסים, מסעדה ושירותי לינה, במקומות שניתן היה להלין, ואף באזור שאיננו מרוחק משדה התעופה. נציגים מקומיים שלנו שם וחברת 'קווי חופשה' נמצאים בקשר טלפוני עם כל הנוסעים ומעדכנים אותם לגבי מועדי החזרה לישראל. אני צופה שעד הערב ישובו כל נוסעי הטיסות ארצה".
בחברת התעופה היוונית "בלו בירד" הסבירו היום כי הטיסות מעוכבות. "אנחנו מנסים למצוא מטוס חלופי כדי לתפעל את טיסותינו, אך נתקלים בקשיים של מציאת מטוס זמין. ייתכן שמאוחר בערב זה יתאפשר. בינתיים אוכסנו כל הנוסעים במלונות והם מקבלים ארוחות", אמרו בחברת התעופה.