זיהום אוויר ממכוניות באירופה בירידה
פליטת הפחמן דו-חמצני ממכוניות, שזוהתה שאחת האחראיות העיקריות להתחממות הגלובאלית, ירדה בשנת 2014 ב-2.6% - יותר מהיעד שהציב האיחוד האירופי
ממוצע פליטת ה-CO2 - פחמן דו-חמצני - ממכונית חדשה שנמכרה באירופה ירד ב-2.6%, כך קובע מחקר חדש של סוכנות הסביבה האירופית (EEA). את הנתונים פרסמה סוכנות הידיעות הצרפתית רויטרס.
פליטה ממוצעת ל-100 ק"מ של מכונית באירופה ירדה ל-123.4 גרם, נתון טוב מיעד האיחוד האירופי לשנת 2015 (130 גרם בממוצע). למעשה, הנתון של 2015 הפך ללא רלוונטי כבר בשנת 2013, כאשר המכוניות החדשות ביבשת פלטו 126.7 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ בממוצע.
המכוניות הידידותיות ביותר לסביבה נרכשו בהולנד, יוון ופורטוגל, בעוד שהמזהמות ביותר בממוצע עלו לכביש באסטוניה, לאטביה ובולגריה. האיחוד האירופי הציב יעד של 94 גרם CO2 לק"מ עד שנת 2021, זאת בתקווה לבלום את ההתחממות הגלובאלית.
הירידה בפליטה בשנת 2014, מיוחסת בעיקר למכוניות יעילות יותר שהצטרפו לשוק, כמו גם למיתן באירופה שהביל לרכישת מכוניות קטנות וחסכוניות יותר. מסירות הרכב באירופה עלו בשנה שעברה ב-6% ל-12.5 מיליון מכוניות. מכירות הרכב ביבשת קרסו משנת 2008 ואילך, ורחוקות מהשיא שנרשם טרום המיתון בשנת 2007 - 15.5 מיליון מכוניות. הממוצע מתייחס לכלי הרכב שנמכרו, ואינו מושפע מגודל השוק.