למה מקדונלד'ס יפן מחסלת 131 סניפים?
רשת ההמבורגרים מתמודדת עם ירידה במכירות ברחבי העולם על רקע שינוי הטעם של הלקוחות ושאלות באשר לאיכות המוצרים שלה. ביפן, מקדונלד'ס נהנית מצמיחה חזקה מזה עשור, אך המכירות החלו להאט על רקע אי שביעות רצון של הלקוחות מהשירות והתפריט. אבל למקדונלד'ס יש תוכנית פעולה
על רקע צעדים שנעשו לאחרונה להעלאת המשכורות לעובדים בארצות הברית, מקדונלד'ס יפן עוברת למודל שכר מחמיר יותר ומבוסס-ביצועים לעובדים, והיא צופה להתרחבות ההפסדים בשוק השני בגודלו של רשת המזון המהיר המפורסמת בעולם.
לכתבות נוספות בערוץ כלכלה :
- ההסתדרות: עובדי מקדונלד'ס התאגדו
- האם הטבעונים מפילים את מניית מקדונלד'ס?
- פרה משוגעת עזרה להצדיק אזהרת רווח של מקדונלדס
מדוברות התאגיד נמסר היום (ה') כי החברה עומדת לסגור 131 סניפים ביפן שרושמים ביצועים נמוכים, על רקע הצניחה בנתונים בעקבות סקנדלים של בטיחות במזון.
מקדונלד'ס יפן - לה 1,300 סניפים ו-2,700 עובדים ברחבי המדינה שבמזרח הרחוק - אמרה כי היא צופה שההפסדים יתרחבו מ-21.8 מיליארד ין ב-2014 ל-38 מיליארד ין (318 מיליון דולר) השנה, וזאת לפי תחזיות לירידה ב-10 אחוז במכירות. ההפסד של שנה שעברה היה המאזן השלילי הראשון מזה 11 שנים.
מהחברה נמסר גם כי בכוונתה לשפץ 500 סניפים השנה, וכי היא אינה בטוחה באשר לגודל הדיבידנד שלה בשנת 2015, בהינתן התשקיף העגום לרשת המסעדות. חטיבת הרשת ביפן, ש-50 אחוז ממניותיה הן בבעלות של חברת האם מארצות הברית, יישמה קיצוץ חודשי בשכר של 20 אחוז למנהלת החטיבה, שרה קזנובה, במקביל לקיצוץ של 15 אחוז בשכר של מנהלים בכירים אחרים.
שן אנושית ופיסות ויניל בתוך קציצה
רשת ההמבורגרים מתמודדת עם ירידה במכירות ברחבי העולם על רקע שינוי הטעם של הלקוחות ושאלות באשר לאיכות המוצרים שלה. ביפן, מקדונלד'ס נהנית מצמיחה חזקה מזה עשור, אך המכירות החלו להאט על רקע אי שביעות רצון של הלקוחות מהשירות והתפריט.הצרות שלה הוחמרו על רקע חששות בקשר לאיכות העוף מהספק שלה מסין ביולי האחרון, אז נרשמו מספר תקריות בהן רכיבים זרים - לרבות שן אנושית ופיסות ויניל - נמצאו בתוך המוצרים שלה. המכירות בסניפים ביפן צנחו במשך 14 חודשים ברציפות עם האצה בקצב הירידה בשנה הנוכחית. המכירות ירדו ב-29 אחוז בפברואר ובמרס, וזאת לאחר ירידה של 39 אחוז בינואר (לעומת התקופות המקבילות אשתקד).
קזנובה מקווה כי החטיבה תחזור לרווחיות עד שנת 2016 באמצעות "כל צעד שנצטרך לנקוט בו", משיפור התפריט ושיפוץ 2,000 סניפים בארבע השנים הקרובות.
לדברי מקדונלד'ס יפן, מערכת השכר המעודכנת תוביל לקיצוץ בשכרם של העובדים המראים פרודוקטיביות נמוכה, במקביל לגידול בשכר של העובדים בעלי הביצועים הטובים. בשנה שעברה, השכר היה קבוע ללא קשר לביצועי העובד.
המהלך ביפן מגיע על רקע ההחלטה של מקדונלד'ס להגדיל את שכר המינימום שלה בארצות הברית בדולר אחד יותר מהשכר הקבוע בחוק ל-90 אלף עובדים ב-1,500 הסניפים הנמצאים בבעלות הרשת.