חברת הלואו-קוסט ריינאייר מתקרבת לארץ
חברת התעופה המפעילה טיסות זולות במיוחד רוצה לתקוע את דגלה בנתב"ג. אחרי נתק ארוך חידשה את המגעים עם ישראל. קייט שרי, סגנית מנהל פיתוח יעדים חדשים של ריינאייר: "אנחנו יכולים להביא לישראל מיליון נוסעים בשנה מיעדים חדשים"
אחרי תקופה ארוכה של נתק בין הנהלת ריינאייר לבין גורמי התעופה והתיירות בישראל, שבה החברה ומחדשת את המגעים על מנת לפתוח קווי תעופה בין ישראל למספר יעדים באירופה. "אנחנו רוצים את הדגל שלנו במדינת ישראל ונציג לישראל יעדים חדשים והזדמנויות חדשות", אומרת קייט שרי, סגנית מנהל פתוח יעדים חדשים בחברה שהגיעה בסוף השבוע לארץ.
ריינאייר היא חברת התעופה הגדולה ביותר באירופה במספר הנוסעים שהיא מטיסה והיחידה המוגדרת כחברת "אולטרה-לואו-קוסט". בשנת 2014 הטיסה יותר מ-86 מיליון נוסעים, מה שהפך אותה גם לחברת התעופה החמישית בגודלה בעולם בהטסת נוסעים. כל ארבע האחרות הן אמריקאיות. נתח השוק של ריינאייר באירופה הוא כ-40% מכלל הטיסות ליעדים קצרים.
"מאז שנפתחו השמיים בישראל, גדלנו במעל 15 מיליון נוסעים ולצערנו ישראל עוד לא נמצאת על מפת הנתיבים שלנו" אומרת שרי בראיון לידיעות אחרונות ו-ynet. "יש לנו מודל עסקי שהוא מאד ייחודי לנו, ובישראל אנחנו לא מצליחים ליישם אותו. המיסוי בנמלי התעופה בישראל גבוה מאוד והוא בעייתי למודל העסקי שלנו. המודל שלנו בנוי על עמלות נמוכות שמאפשרות לנו להוזיל בצורה משמעותית את מחירי כרטיסי הטיסה.
"בישראל, למשל, העמלות שאנחנו צריכים לשלם הן 37 דולר על כל נוסע. זו העמלה שמשלמים הנוסעים, כ-20 דולר, והעמלה שאנחנו משלמים לרשות שדות התעופה. יש לנו יעדים באירופה שמחיר כרטיס הטיסה ביניהם יותר זול מהעמלות האלה".
"מיליון תיירים חדשים לישראל"
לדבריה, בכל מקום אליו נכנסה החברה, כיעד חדש, היא קיבלה הנחה משמעותית בעמלות. "בברלין, למשל, קיבלנו הנחה של 75% מעלות העמלות ואחר כך העמלות משתנות בהתאם למספר הנוסעים שאנחנו מביאים. בקפריסין יש מס של 26 אירו. אנחנו מקבלים הנחה של 20 אירו, אבל מביאים להם מאות אלפי תיירים".
"צריך להבין שכל נוסע שאנחנו נביא לפה יגדיל את ההכנסות של המדינה מתיירות וגם את ההכנסות של רשות שדות התעופה", היא מוסיפה. "מדובר בנוסעים חדשים מעבר לנוסעים שכבר מגיעים לישראל", היא מסבירה ומציינת כי הכוונה היא להביא לישראל כמיליון תיירים בשנה.
בתשובה לשאלה מאיפה בדיוק יגיעו הנוסעים, שבה שרי ומציינת כי למעשה אין כל מגבלה להביא תיירים ממרבית הבסיסים שהחברה מפעילה באירופה. "התוכניות שלנו היו ליעדים כמו לונדון, ברלין, מילאנו, רומא וברטיסלבה. אבל יש גם יעדים כמו דיסלדורף, קלן, ברמן, באדן באדן, גדנסק, ורשה, ברסלאו, מלגה ועוד הרבה יעדים במזרח, מרכז ומערב אירופה.
אנחנו מדברים על יעדים שבחלקם יש בהם משום סיכון שחברת תעופה לוקחת על עצמה ולכן היא מבקשת לקבל הנחות על מנת למזער את ההוצאות של פתיחת קווים כאלה", היא מסבירה ומוסיפה כי "יש פה הזדמנות אדירה הן לנוסעים מישראל והן לתיירים שיגיעו מאירופה".
התכנון של ריינאייר הוא הפעלת טיסות במחיר של 140 יורו הלוך וחזור ליעדים הללו, אבל הכוונה היא להתחיל במחירים נמוכים עוד יותר. בקרוב, כך נראה, מתכננת החברה להתחיל פיילוט כדי לראות איך הדבר יתבצע, ללא קשר לנושא ההנחה בעמלות.