מרצדס GLC קופה - עם הפנים לב.מ.וו X4
מרצדס תרחיב את היצע הדגמים עם ה-GLC קופה, על בסיס ה-C-קלאס. יצטרף לדגם ה-GLC הרגיל שיחליף את ה-GLK. השיווק בישראל - בקרוב
משפחת ה-GLK מתרחבת, והופכת ל-GLC. מרצדס חשפה את מכונית התצוגה GLC קופה, גרסה "ספורטיבית" של ה-GLK, שבמסגרת מדיניות החלפת השמות יהפוך בקרוב ל-GLC. זאת כדי לסמל שמדובר ברכב פנאי מבוסס C-קלאס (כמו קודמו), הפעם הבסיס הוא כמובן הדור החדש של המשפחתית היוקרתית.
שיווק הדגם החדש בגרסה סדרתית, שתהיה קרובה מאוד לעיצוב דגם התצוגה, צפוי להתחיל בישראל ברבעון השני של 2016. דגם ה-GLC הרגיל יגיע עוד קודם לכן, בספטמבר 2015.
דגם הקופה מחקה את ה-X4 של ב.מ.וו, גרסת קופה של ה-X3 ואח קטן ל-X6, שגם הוא גרסת קופה של דגם קיים (X5). ההבדל בינו לבין ה-GLC הרגיל צפוי להיות בעיקר בעיצוב, הכולל גג משתפל ודלתות בלי מסגרות לחלונות. דגם התצוגה מציע ארבעה מושבים בלבד, אך סביר שלגרסה הסדרתית יהיו חמישה (לפחות כאופציה).
מרצדס ציידה את ה-GLC קופה קונספט במנוע טווין-טורבו בנזין בנפח 3.0 ליטר. יחידת הכוח מספקת 367 כ"ס ו-53 קג"מ ב-1,400 סל"ד, וצפויה לעמוד בפסגת היצע ה-GLC (למעט דגמי AMG). בדגם התצוגה המנוע משודך לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית ומניע את כל ארבעת הגלגלים. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו.
הדגם החדש דומה בגודלו ל-X4, ולמעט הגובה צפוי להיות דומה גם ל-GLC הרגיל, שעדיין לא נחשף. אורך הקופה עומד על 473 ס"מ, רוחבו 200 ס"מ, גובהו 159 ס"מ והוא מצויד בבסיס גלגלים באורך 283 ס"מ. לדגם התצוגה גלגלי 255/50-21 מלפנים ו-285/45-21 מאחור.