עגבניות ותמצית כורכום: המוצרים הכי נמכרים
מה התוספת הכי פופולרית לחומוס? איזו סדרה יותר מוזמנת ב-VOD ממשחקי הכס, מה העוגייה הנמכרת ביותר ואיזה מוצר לתינוקות קונים הכי הרבה? הידעתם שאנחנו עדיין מתים על לֶבֶּן, שבודפשט היא יעד מבוקש, והפרי הנמכר ביותר בישראל זו דווקא בננה? לא תאמינו מה צבע השיער הפופולרי ומה היה המוצר הכי נמכר ביום העצמאות אשתקד בשופרסל (רמז: לא בשר)
ב-2015, כמו ב-1970 וב-1980, מסתבר שהצרכנים הישראלים עדיין מעדיפים לקנות בסופר פירות, ירקות, חלב ועוף.
לכתבות נוספות בערוץ צרכנות
כיתבו לנו >>
נכון שבניגוד לאותן שנים, צמוד לנו לאוזן סמארטפון במקום טרנזיסטור, והבנות לובשות ג'ינס עם קרעים (סימטריים, בברך) שהן קנו אונליין ולא גזרו בעצמן. ונכון שבניגוד לעבר, אנחנו מעדיפים אינדיבידואליזם על פני הקולקטיב, אבל אם מסתכלים על המוצרים הנמכרים ביותר והבחירות הנפוצות ביותר של הצרכן הישראלי, מגלים שאנחנו עדיין, במובנים רבים, מִקשה אחת עם טעם מובחן ודומה.
נכון שיש השפעה למזג האוויר, לכשרות, לקידומי מכירות ולגורמים דומיננטיים בשוק - כל אלה מטים את העדפה שלנו למוצרים מסוימים, אבל המוצרים הנקנים ביותר והבחירות הנפוצות ביותר, מרכיבות קלסתרון ישראלי שלא קשה לזהות, כי כולנו, בכל זאת דומים.
אז מה אתם יודעים על הטעם הישראלי? בחרנו לבדוק מה הפריטים הנמכרים ביותר, בכמה קטגוריות פופולריות. בידקו אם ניחשתם נכון.
רב-המכר של כל הזמנים: עגבנייה
מה הפריט הכי נמכר בשופרסל ביום העצמאות?
כיוון שעדיין לא סוכמו נתוני יום העצמאות הנוכחי, בשופרסל סיפקו לנו נתוני מכירות של פריטים שנמכרו ברשת לקראת ימי חגיגות עצמאותנו בשנה שעברה. לא תאמינו, אבל בקניות שערכו ישראלים לכבוד יום העצמאות 2014 (6-4 במאי), הפריט הכי-הכי נמכר ברשת הסופרמרקטים הגדולה בישראל, היה אבטיח. כן. 499,063 אבטיחים נמכרו ביומיים האלה ב-2,604,603 שקל.
מקום | פריט | כמה נמכרו | שקלים |
1. | אבטיחים | 499,063 | 2,604,603 |
2. | עגבניות | 384,635 | 1,527,979 |
3. | בננות | 163,093 | 1,200,655 |
4. | כרעיים עוף טרי | 128,417 | 2,504,484 |
מבחינה כספית (המוצרים שהניבו את הרווח הכספי הגדול ביותר) מובילי המכר היו שוב: אבטיח. ואחריו: כרעיים עוף טרי
וסטייק אנטרקוט מיושן אל גאוצ'ו.
מה הפריט הכי נמכר בשופרסל במהלך השנה?
ומה לגבי קניות בימים כתיקונם, שאינם חגיגיים במיוחד? הפריט שהישראלים קונים הכי הרבה ממנו לאורך השנה בסופר זה עגבנייה. ולא רק בשופרסל.
במקומות השני והשלישי: מלפפונים ובצל. מבחינת מכר כספי, מסרו בשופרסל כי במקום ראשון: כרעיים עוף טרי ואחריו: חזה עוף טרי (בשביל שניצל, בין היתר) ובמקום השלישי, שוב: עגבניות.
מקום | מבחינה כמותית | מבחינה כספית |
1. | עגבניות | כרעיים עוף טרי |
2. | מלפפונים | חזה עוף טרי |
3. | בצל | עגבניות |
רמי לוי
מרמי לוי שיווק השקמה, ביקשנו לספר לנו על המוצרים הכי נמכרים ברשת, לאורך זמן, שאינם כוללים מוצרים בתפזורת. כלומר, לא כולל ירקות ופירות ומוצרים במשקל (שכן השוואה כמותית בין אלה לבין פחית קפה למשל, בעייתית) סמנכ"ל הסחר והרכש יוסי סבתו, סיפק לנו את הנתונים:
מקום | פריט |
1. | חלב בשקית 3% תנובה |
2. | לחמנייה 75 גרם אנג'ל |
3. | במבה אסם 80 גרם |
4. | רסק עגבניות יכין 100 גרם |
5. | קוטג' תנובה |
מה הפרי הנמכר ביותר בישראל?
אז הבנו מה הירק האהוב בישראל (כן, עגבנייה זה לא ירק, ובכל זאת כך היא מקוטלגת בתודעה הצרכנית), אבל מהו הפרי שהישראלים קונים הכי הרבה?
כדי לקבל את המידע הזה, פנינו למועצת הצמחים. הופתענו לגלות שמדובר בבננות.
לפי המועצה, זה לא אמור להפתיע אותנו כל כך: "זה פרי נוח למשתמש, לא צריך לשטוף, נקלף בקלות, מתאים לקטנים ולגדולים ופחות אלרגני מפירות אחרים", אמרה לנו ארנה סנדל, דוברת המועצה. "זה נכון גם לגבי אירופה, למרות ששם - כל הפרי מיובא".
מקום | פרי | כמות | כחול לבן |
1. | בננות | 140 אלף טון בשנה | כל התוצרת: ייצור מקומי |
2. | תפוחים | 120 אלף טון בשנה | 95% מייצור מקומי |
3. | אפרסקים וענבים | 60 אלף טון בשנה כל אחד | רוב רובה של התוצרת: ייצור מקומי, למעט אחוז מזערי של ענבי ייבוא |
*פרי הדר | כל הזנים | 170 אלף טון (תפוזים: 50 אלף טון, קלמנטינות: 50 אלף טון) | כל התוצרת: ייצור מקומי |
הכי נמכרים של תנובה
שלא במפתיע, חלב 3% זה המוצר הכי נמכר אצל רמי לוי (חוץ מעגבנייה כאמור), ובטח גם ברשתות אחרות, אבל דווקא חלב בשקית? מפתיע. או שלא, זה חלב זול בהרבה (5.30 שקלים) לעומת חלב בקרטון (6.30 שקלים). חיסכון של כ-16% אחוזים.
שאלנו את תנובה מהם המוצרים הכי נמכרים שלה ובראש הרשימה מככב, שוב, חלב בשקית 3%, עם 67,976,000 יחידות שנמכרות מדי שנה.
ההפתעה הגדולה עוד יותר (לטעמנו) ברשימה של תנובה, זה גיל. גיל זה שם המותג של תנובה ללבן 3% שומן. מי שחושב שרשימת המוצרים בפיקוח צריכה להתעדכן, כי היא עמוסה במוצרים לא רלוונטיים, שיעיף מבט ברשימת המוצרים הנמכרים ביותר של חברת המזון הגדולה בישראל. זו לא רשימה מהסבנטיז. אנשים עדיין מתים על גיל ואשל.
מקום | מוצר | כמות שנתית שנמכרת (במיליוני יחידות) | מחיר בפיקוח המדינה? |
1. | ליטר חלב בשקית 3% כל הכשרויות | 67.976 | כן |
2. | ליטר חלב בקרטון 3% כל הכשרויות | 54.042 | כן |
3. | קוטג' 5% 250 גרם כל הכשרויות | 48.218 | לא |
4. | גיל (לבן 3%) 200 מ"ל כל הכשרויות | 36.180 | כן |
5. | שמנת חמוצה 15% 200 מ"ל כל הכשרויות | 19.663 | כן |
6. | אשל (לבן 4.5%) 200 מ"ל כל הכשרויות | 19.327 | כן |
7. | חמאה 100 גרם | 14.843 | כן |
8. | שמנת חמוצה 15% 100 מ"ל כל הכשרויות | 12.811 | מצרך דומה |
9. | גיל (לבן 3%) 125מ"ל כל הכשרויות | 12.528 | מצר דומה |
10. | שמנת להקצפה 38%, 250 גרם | 8.278 | כן |
הלחם הנמכר ביותר: לחמנייה
לפי נתוני רמי לוי, לחמנייה ולא לחם אחיד, זה הפריט השני הנמכר ביותר. אולי כי בניגוד לכיכר לחם, בדרך כלל לא קונים לחמנייה אחת בלבד. לפי נתוני לחם אנג'ל, ב-2014 הישראלים קנו מתוצרת המאפייה:
- 120,826,066 לחמניות
- 36,255,877 כיכרות לחם אחיד
- 14,814,108 חלות.
סלט חומוס תעשייתי
עוד מאכל ישראלי טיפוסי שנחשב לרב-מכר בסופר זה סלט חומוס. ודאי שכולנו מעדיפים לאכול חומוס במסעדה ועדיף ערבית, אבל רובנו לא מוותרים על הממרח גם בבית. מהו סלט החומוס הנמכר ביותר? שאלנו את חברת שטראוס שמשווקת את סלטי אחלה ואת חברת אסם שמשווקת את סלטי צבר.
החומוס הרגיל, החלק, שנמכר בגדלים שנעים בין 150 גרם ל-1 ק"ג, הוא בהחלט המוצר הנמכר ביותר מבין החומוסים. הוא לא בהכרח האהוב יותר, הוא פשוט הזול ביותר: מדובר בדרך כלל במוצר שמחירו נמוך יחסית לשאר הסוגים ויש עליו תחרות ומבצעים.
לפי נתונים שקיבלנו משטראוס, חומוס חלק מהווה 60% ממכר של 390-380 מיליון שקל בשנה. כיוון שזה ברור וצפוי, החלטנו לברר: מה לגבי הסוגים האחרים? מה הישראלים הכי קונים? למרות שהייתם מנחשים: חומוס עם טחינה, חומוס עם חריף או גרגירים, מסתבר שאנחנו חולים על צנוברים. הלהיט העולה: חומוס מסעדות.
לפי נתוני שטראוס על שוק החומוס:
מקום שני: חומוס עם צנוברים (אחלה וצבר): 1.7 מיליון יחידות בשנה
מקום שלישי: חומוס עם טחינה (אחלה וצבר 1.5 מיליון יחידות) בשנה
מקום רביעי: חומוס עם חריף (אחלה) 1 מיליון שקל בשנה.
בסלטי צבר מסרו לנו מהם המוצרים הנמכרים ביותר אצלם, נכון לשנה החולפת (אפריל 2014 – מרס 2015)
- 3,044 טון חומוס מסעדה (אריזות 700 גרם)
- 2,936 טון חומוס חלק (אריזות 1 קילו ואריזות 400 גרם יחדיו)
- 444 טון חומוס צנובר (אריזות 400 גרם)
ומהי עוגיית הפרימיום הנמכרת ביותר בישראל?
ישראלים הם חובבים גדולים של עוגיות ומדפי הסופר מלאים בהן, אבל בקטגוריית הפרימיום שולטת אחת: מרבה. לא מכירים? זו עוגיית השוקולד צ'יפס עם הכיתוב: 37% שוקולד צ'יפס וצמד הפסים הכחולים התוחמים את האריזה.
מקום | עוגיית פרימיום | נתח שוק כמותי (פברואר 2014 - ינואר 2015), מקטגוריה שמוכרת כ-26 מיליון יחידות בשנה |
1. | מרבה | 21.88% |
2. | אוריאו | 17.72% |
3. | לוטוס | 8.04% |
4. | עד חצות | 5.95% |
5. | רבע לשבע | 6.39% |
6. | טים טאם | 1.93% |
מה המנה המוזמנת ביותר ברשתות בתי קפה?
לצד קלישאת החומוס, גם פלאפל ושווארמה הם כוכבים ותיקים וקבועים בקיבה הישראלית, וכך גם פיצה והמבורגר, אבל אנחנו גם מאוד אוהבים לשבת בבית קפה. מה המאכלים הכי נמכרים בבתי הקפה? בדקנו בשתי הרשתות הגדולות: את ארומה ישראל שאלנו אלו כריכים הכי נמכרים ברשת ואת קפה קפה שאלנו מהן המנות הכי מוזמנות. המקום הראשון בשתי הרשתות לא מפתיע, אבל סלמון? הופתענו.
מקום | ארומה ישראל | קפה קפה |
1. | כריך חביתה | כריך טונה |
2. | כריך חלומי | דג סלמון |
3. | כריך סלמון | ארוחת בוקר |
המכשיר הסלולרי הנמכר ביותר
אם נודה על האמת, המאכל הלאומי הוא בכלל קרינה סלולרית. ההתמכרות שלנו לסמארטפונים אדירה. מה הנייד שהישראלים הכי אוהבים? תלוי את מי שואלים.
בפלאפון מסרו לנו שהמכשיר הכי נמכר דרך החברה בכל הזמנים הוא אייפון 4.
המכשיר הנמכר ביותר בשנת 2014 בפלאפון הוא אייפון 5s.
מכל דגם נמכרו מאות אלפים.
בחברת סלולר אחרת מסרו שהמכשיר הנמכר ביותר ב-2014 הוא דווקא סמסונג 5s.
כך או כך, לפי ההערכה, המכשיר הנמכר ביותר בישראל בכל הזמנים, הוא עדיין נוקיה 5120.
המכוניות הנמכרות ביותר
בכלי רכב, עוד פריט מאסט לכל ישראלי (שכן התחבורה הציבורית פה לא מתוקצבת נכון ולא פועלת בשבת) המגמות משתנות כל כמה שנים: סובארו - > מיצובישי - > מאזדה -> טויוטה. הנה הנתונים נכון לרבעון הראשון של 2015:
1. טיוטה קורולה
2. קיה פינטו
3. מאזדה 3
4 יונדאי i35
5. יונדאי i10
תוספי התזונה הפופולריים ביותר
בשביל הבריאות, מערכת העיכול, העצמות וכדי לחיות לנצח: אנחנו קונים תוספי תזונה. לא תאמינו מה תוסף התזונה, שאינו ויטמינים, שהכי נסק השנה מעלה: כורכום, כך לפי דוויד גורדון סמנכ"ל מכירות של חברת אלטמן.
- הכוכב העולה: כורכום - למעלה מ-4 מיליון כדורי תמצית כורכום נמכרים בשנה. רק השנה חל גידול של 100% במכירות.
- הישראלים מכורים: אומגה 3 - מדי שנה, נמכרות כחצי מיליון אריזות.
- במקום תרופה: תוספים לטיפול בבעיות מפרקים - למעלה מ-20 מיליון כדורים נמכרים בשנה, כ-100 אלף מוצרים.
הבסט סלרים של סופר-פארם
ישראלים הם היפוכונדרים, או מכורים לקופונים, או ממש רוצים לקבל עצות מיועצת יופי, אחרת לא ברור למה המדינה משופעת כל-כך בסניפי בתי מרקחת ורשתות פארם. הגדולה ביותר היא סופר-פארם. מה אנחנו קונים שם הכי הרבה? הנה התשובות:
מקום | פריט | יחידות בשנה |
1. | לילי פסטל נייר טואלט 24 גלילים | 748,706 |
2. | לייף מגבונים להסרת איפור | 701,850 |
3. | אולווייז מגן תחתון דאו נורמל 60 יחידות | 441,198 |
המוצר הכי נמכר לתינוקות
אובססיה ישראלית נוספת: תינוקות. ויותר מכך: קניות לתינוקות. ביקשנו נתונים מהשחקנית העולה ברשתות למוצרים לתינוקות - בייביסטאר. "אני יודע מה המוצר הכי נמכר", אמר לנו הבעלים אברי קציר, "אבל לגבי המוצרים הכי נמכרים אחריו - קשה לומר. זה תלוי בקטגוריה". לכן הדירוג היה קצת שונה במקרה הזה.
הפריט הכי נמכר ברשת (חוצה קטגוריות) הוא - מגבונים.
העגלות הכי נמכרות בשוק הישראלי הן: בוגבו ובייבי ג'וגר.
הנמכרים ביותר מבין מוצרי הטיפוח-ניקיון:
- שמפו של ד"ר פישר.
- משחת החתלה - ולדה.
המשביר - רבי המכר
ומסופר-פארם, נייר טואלט ומגבונים לחים, לעוד קלאסיקה ישראלית: המשביר לצרכן. מה אנחנו קונים הכי הרבה במשביר? מסתבר שתחתונים.
שלושת המוצרים הנמכרים ביותר במשביר ב-5 השנים האחרונות:
1. תחתונים - 10,000,000 פריטים
2.גרביים כ-7,500,000 פריטים
3. חולצות לגברים כ-6,000,000 פריטים
משפחת צבעי השיער הנמכרת ביותר
המשביר וסופר-פארם מעוררת בנו אסוציאציה למוכרות ישראליות אדיבות, עם שיער סגול חציל. שאלנו את לוריאל, מה צבע השיער הפופולרי בישראל? אז בניגוד לסברה שישראליות אוהבות אדום, מסתבר שהבלונד בהחלט דומיננטי, אך הגוון השולט - זה חום.
מה הפריטים הנמכרים ביותר בעדיקה לאחרונה?
אם נצעיר קצת את קהל הצרכנים – נגיע לעדיקה (Adika), אתר האופנה שמוכר (בעיקר) דרך האינטרנט ונחשב להיט בקרב נערות ובנות 20 פלוס. הוא משוּל לחנות אחת (גדולה), לכן המספרים שלו לא נראים עצומים כמו מספרי המשביר. למרות זאת, הפריטים הנקנים ביותר, משרטטים את מפת בלוטות הטעם של הפשניסטות הישראליות הצעירות ב-2015.
1. מכנסי מייסון עם קרעים: נמכרו עד כה 1,000 יחידות.
2. ג'ינס ג'יידן: נמכרו 850 יחידות.
3. שמלת פיקסילייטד בגזרת A: נמכרו 350 יחידות – אזלה מהמלאי.
גובה העקב הפופולרי
ואם כבר אופנה - הישראליות, הלא תמיד גבוהות, אוהבות עקבים גבוהים? התשובה היא, כנראה, לא.
שאלנו את רשת ההנעלה TO GO, מהו גובה העקב הפופולרי ביותר בקרב הישראליות. במפתיע (או שלא) – במקום הראשון: ללא עקב.
מקום | גובה | נתח מהמכירות של הרשת ב-2014 |
1. | ללא עקב (נעליים שטוחות) | 40% |
2. | 5-3 ס"מ | 30% |
3. | 9-7 ס"מ | 20% |
4. | מעל 9 ס"מ | 10% |
מסקרות
דוגמא לכך שבכל רשת הנתונים עשויים להשתנות מעט, כשמדובר ברשתות שמרבות במבצעים, אפשר לראות בקטגוריית המסקרה. מסקרה בצבע שחור זה אחד ממוצרי הבסיס של האישה הישראלית המתאפרת ותראו אלו נתונים שונים קיבלנו.
בשנת 2014 נמכרו במשביר לצרכן:
- 50 אלף מסקרות של לוריאל
- 28 אלף מסקרות של מייבלין
- 25 אלף מסקרות של לנקום
בסופר-פארם נמכרו ב-2014:
- 43,973 מסקרות של קרליין BOLD
- 30,916 מסקרות לוריאל טלסקופיק
- 27,983 מסקרות של פופה DIVAS
לאן הישראלים טסים?
אם לפני 4-3 שנים לשאלה הזאת היתה תשובה אחת – טורקיה, היום המדינה האהובה הזאת נעלמה מרדאר הנופש של המטייל הישראלי, בעקבות הנשיא הלא כל כך אהוב שלה.
את היעדים הפופולריים על עם ישראל, ביקשנו מגדי מור, מנכ"ל אמדאוס, חברה למתן פתרונות טכנולוגיים בתחום התיירות, העובדת עם כ-5,000 סוכני נסיעות בישראל.
יעדי הנופשונים המובילים בעשור האחרון בקרב הישראלים:
1. איי יוון
מהווים 25-35% מכלל ההזמנות. ברגע שטורקיה נחלשה מאוד, היעד הזה החל לשגשג. כשטורקיה כיכבה, על כל עריה, היא היוותה לעיתים כ-40% מכלל ההזמנות בעונת התיירות ובחגים. טורקיה התקמבקה בשנה שעברה למשך חצי שנה ושוב נעלמה.
2. מזרח אירופה
בראייה של עשר שנים - צ'כיה בכלל ופראג בפרט, בודפשט מאוד חזקה (מעל ל20% מההזמנות).
3. מערב אירופה
לא נס ליחה של אירופה הקלאסית: פריז, אמסטרדם ולונדון. ב-5 השנים האחרונות ניתן לראות שינויים ביעדים: ברלין וברצלונה מתחזקות מאד (15%-20% מההזמנות).
יעדי הטיסות שאינם למטרות נופשונים הבולטות בעשור האחרון בקרב הישראלים:
1. ארה"ב.
2. מערב אירופה: גרמניה, הולנד, צרפת, ספרד ואנגליה (לרבים יש קרובי משפחה בצרפת, ולכן מספר הנסיעות לשם גבוה יותר, אך אם מורידים את המרכיב הזה, הם מאד דומים מבחינת מספר הנוסעים).
3. תאילנד.
מה אנחנו קונים באיקאה?
כשאנחנו לא טסים לחו"ל תמצאו אותנו באיקאה. אמנם מדובר ברשת בינלאומית שמוצאה שבדי, אך היא הפכה לנכס צאן ברזל בתרבות הצריכה והבילוי הישראלית.
מה אנחנו קונים שם? מן הסתם רבי המכר, אלה פריטים קטנים. לפחות אחד מהם מפתיע: רולר להסרת סיבים ושיער בעלי חיים.
מקום | פריט | מספר יחידות שנמכרו ב-2014 |
1. | POKAL ספל מזכוכית | 1.4 מיליון |
2. | BASTIS רולר להסרת סיבים | 1.2 מיליון |
3. | FARGRIK ספל שמגיע במספר צבעים | 1.1 מיליון |
גוון הפרקט הכי פופולרי
פרקטים הפכו בשנים האחרונות לרצפה לגיטימית בבית הישראלי חובב המרצפות הקרירות. בשטיחי כרמל ("כרמל Floor Design") מסרו לנו אלו סוגי פרקט הכי נמכרים ברשת. הישראלים, מסתבר אוהבים גוון אלון.
1. פרקט למינציה, בצבע אלון טבעי כ-2 מיליון מ"ר בשנה
2. פרקט עץ, גוון טבעי 400-500 אלף מ"ר בשנה
3. פרקט LVT, כלומר PVC דמוי פרקט, בצבע אלון טבעי קרוב ל300 אלף מ"ר בשנה
הזמנות ב-VOD. מה הכי נצפה?
HOT מבוגרים:
1. עספור
2. הבורר
3. זגורי אימפריה
(זגורי "רק" במקום השלישי, מאחר וזה התוכן הכי חדש בין הסדרות ובמשך השנים, התוכן ב-VOD צובר עוד צפיות)
הסדרה הכי נצפית למבוגרים ב-yesVOD:
1. פאודה
2. משחקי הכס
3. נויורק
HOT ילדים:
1. רינת ויויו
2. מותר של יומולדת עם שי ורועי
3. דורה
yesVOD ילדים:
1. החממה
2. שוברי גלים
3. כוכב הצפון
הסדרות הכי נצפות בצפייה מרתונית (yes Binge)
1. משחקי הכס
2. נויורק
3. האנטומיה של גריי
מה הישראלים קונים הכי הרבה באיביי (eBay)?
וממסך הטלוויזיה הוותיק למסכים החדשים והמאוד פעילים: האם ישראל היא מעצמת קניות אונליין? היא בהחלט בדרך לשם, כשאנחנו קונים בעיקר מארה"ב, סין ובריטניה. אין פה דירוג מדויק אלא מגמות חזקות:
1. שעונים: "משעונים פשוטים הנקנים בסיטונות ונמכרים על-ידי ישראלים ועד שעוני יוקרה כדוגמת ברייטלינג ואומגה בעלויות של עשרות אלפי דולרים", מסרו בחברה. "כל 4 דקות ישראלי קונה שעון יד באיביי".
2. רכישות עונתיות: הישראלים מתנפלים על איביי ואתרים נוספים בחגים ומועדים: כשצריך לרכוש תחפושות לפורים, כשאין ברירה אלא לקנות מוצרי חזרה לבית הספר. כמו כן הם קונים במבצעי הענק בחו"ל: בלאק פריידי, סייברמאנדיי, כריסמס וחג הרווקים הסיני "וטירוף קניות שהכפיל עצמו משנה שעברה", מוסרים בחברה.
3. מוצרי צריכה וטיפוח ממותגים, בשל פערי מחירים של עשרות אחוזים בין ישראל לחו"ל. הישראלים הלא פראיירים, קונים אונליין תוספי תזונה, סכיני גילוח, מייבשי שיער, דאודורנטים; ומוצרי ילדים ותינוקות.