שבע מכוניות שלא מגיעות ארצה, וחבל שכך
שוק הרכב הישראלי מציע מבחר עשיר מאי-פעם, החל ממכוניות מיני בפחות מ-60 אלף שקל ועד לפרארי במיליונים. אבל עדיין יש מכוניות שאתם מפספסים. קבלו שבע מהן
לפעמים נדמה שמבחר המכוניות בשוק הרכב הישראלי הוא אין סופי. מאות דגמים וגרסאות של מכוניות בכמעט כל תקציב, החל מדגמי מיני פשוטים וזולים במיוחד, דרך מכוניות משפחתיות, יוקרתיות ורכבי שטח, ועד לדגמי פאר וספורט מנקרי עיניים ומרוקני ארנקים במיליוני שקלים.
עוד מדריכי רכישת מכוניות:
- המכוניות הזולות בישראל עם תיבה ידנית
- המכוניות הזולות בישראל עם תיבה אוטומטית
- גג פתוח בזול - עד 70 אלף שקל
- גג נפתח - כל המכוניות החדשות בישראל
- אילו מכוניות ישווקו ב-2015 בישראל? כל הפרטים
אבל למרות שמבחר המותגים בישראל כיום הוא הגדול שהיה אי-פעם, עדיין חסרות בשוק לא מעט מכוניות שאינן מגיעות לכאן, וחבל. ולא רק דגמים אקזוטיים או יקרים במיוחד - גם דגמים זולים יחסית, או שימושיים במיוחד. הנה שבעה דגמים מעניינים שלא מגיעים לישראל בייבוא סדיר, לטעמים ויכולת פיננסית שונים בתכלית.
1. טויוטה קורולה הייבריד
נכון, יש לנו את האוריס הייבריד. אבל מי שרוצה מכונית סדאן משפחתית - עם תא מטען נפרד - שמצוידת בהנעת כלאיים, לא יכול לרכוש כזו בישראל. בסין, לעומת זאת, טויוטה מציעה דגם כלאיים שמיוצר ומיועד רק לשוק הרכב הגדול בעולם. מערכת ההנעה שם דומה לאוריס שלנו וכך גם תצרוכת הדלק. ולמרות הפוטנציאל השיווקי הברור (לפחות בישראל, גם אם לא באירופה), אין כוונה למכור את הקורולה הייבריד אצלנו.
2. ב.מ.וו i3 ו-i8
אם כבר הזכרנו היברידיות, אלו של ב.מ.וו הן דוגמה מצוינת למכוניות ידידותיות לסביבה שלא נמכרות אצלנו. וכשמדובר במותג יוקרה שמשווק מכוניות בכמעט כל מחיר, זה בהחלט יוצא דופן. כי מכוניות מותג i של ב.מ.וו מסקרנות במיוחד, הקטנה וזולה יחסית בהן (i3) מציעה מנוע חשמלי או מנוע חשמלי ומנוע בנזין מאריך טווח, ועיצוב חדשני. ה-i8 היקרה בהרבה, היא מכונית ספורט היברידית ויפהפייה. שתיהן לא מיועדות לישראל לפי שעה. היבואנית טוענת ובצדק כי (מיעוט) התשתיות הקיימות הופך את הייבוא ללא כדאי, אך יש בארץ מכוניות חשמליות לגמרי שמסתדרות לא רע, בוודאי במספרים גדולים מאלה שה-i8 הסופר יקרה, ואפילו מצפי המכירות הצנוע של ה-i3.
3. רנו אספאס
המיניוואן הגדול של רנו, שנחשב לממציא הקטגוריה באירופה, לא שווק מעולם בייבוא סדיר בישראל. וחבל - כי מדובר ברכב מרווח ונוח, שיכול להסיע שבעה בלי כל מאמץ. בדור החדש שהושק אשתקד, הוא אף מאמץ עיצוב דמוי-שטח כדי לנסות להשיל את תדמית המיניוואן (קטגוריה שספגה מהלומה מרכבי הפנאי), ורנו אף שכרה את קווין ספייסי כשגריר הדגם באירופה. למרות זאת, ולמרות מנועים חדשים ומתקדמים ותיבות אוטומטיות, ביבואנית רנו לא מעוניינים - בינתיים לפחות - לשווקו כאן.
4. פיאט פנדה 4X4
רכבי פנאי אמנם זוכים לפופולאריות אדירה, אבל לרוב נמכרים בלי הנעה כפולה. זו אולי הסיבה מדוע יבואנית פיאט בחרה שלא לשווק בישראל את הפנדה 4X4 (וגרסת ה"קרוס" הקרבית שלה), מכונית מיני עם הנעה כפולה ויכולת שטח מכובדת, וגם עיצוב די מדליק. וזה חבל, כי עם חידוש שיווק סוזוקי ג'ימני, היינו שמחים לעוד אלטרנטיבה - גם אם פחות קרבית - בפלח השטח הזעיר, אולי אפילו עם מנוע הדיזל החסכוני של פיאט.
5. שרירים אמריקאים - וייפר וקורבט
שתי מכוניות הספורט האמריקאיות, שברולט קורבט ודודג' וייפר, אינן נמכרות אצלנו. וזה לא רק חבל, אלא גם מפתיע. מדוע? מכיוון שמדובר במכוניות זולות יחסית לחלק מדגמי הספורט המשווקים אצלנו, למשל אסטון מרטין, פורשה ופרארי, ובמכוניות שמספקות אופי שונה וייחודי. במקרה של הקורבט, מדובר במכונית שמשווקת באופן סדיר באירופה, כך שאפילו סוגיית התקינה לא אמורה לעמוד בדרך. מספר גדול יחסית ממנה הגיע ארצה בייבוא אישי - כך שהביקוש כנראה קיים. מלבד זאת, היבואנית משווקת בארץ דגמי קדילאק במחירים גבוהים יותר, כך שגם מבחינה זו לא אמורה להיות בעיה. דודג' מגיעה ארצה על-ידי מכשירי תנועה, המשווקת גם את פורשה במחירי עתק, ועושה זאת לא רע ביחס לגודל השוק. גם שם זה יכול לעבוד. אולי תשקלו מחדש?
6. בנטלי ורולס-רויס
עוד מכוניות שלכאורה אפשר היה לצפות שיגיעו לישראל, עם נציגות מקומית. שני המותגים הבריטים, פעם תחת קורת גג אחת וכיום שייכים לקונצרנים מתחרים (בנטלי של פולקסווגן ורולס-רויס של ב.מ.וו), מציעים את המכוניות המהודרות והיקרות שיש לשוק הרכב הסדרתי להציע, אך מעולם לא שווקו אצלנו באופן סדרתי. מספר דגמי רולס-רויס קלאסיים עשו עלייה בשנים האחרונות וגם אחת מודרנית בייבוא אישי, אז אולי הגיע הזמן לשקול מחדש את השיווק? אנחנו מהמרים שיהיה להן ביקוש של מספר יחידות בשנה.
7. יונדאי ג'נסיס קופה
חזרה לקרקע המציאות, עם מכונית ספורטיבית "עממית", ואפילו עם הנעה אחורית ומנוע V6 עם 348 כ"ס. נשמע מפתה? יונדאי מציעה את הקופה הגדולה שלה באמריקה, ובישראל אף נשקל שיווק גרסת הסדאן. אך זה לבסוף לא קרה, וגם הקופה נשארה חלום רחוק.