הורים ברשת: איפה הכי משתלם לקנות?
מועדוני צרכנות להורים צעירים הם האופציה הנוחה לאלו המעדיפים לקבל המלצות, להימנע מסיבובים מתישים בקניון ולשלם מחירים אטרקטיביים. קיבצנו את המידע החשוב על המועדונים הגדולים, וטיפים שיעזרו ברכישה הבאה
עוד בנושא:
קבוצת רכישה של 20 אלף אמהות שוברת השוק
בלי לעמוד בתור: איך להזמין ספרי לימוד ברשת
"בבקשה אל תאריכו לי את חופשת הלידה"
ולאלו שעדיין לא משתייכים לאף מועדון אבל מתלבטים לאיזה מהם כדאי להצטרף - הנה המדריך שיעזור לכם להבין אלו מועדוני צרכנות קיימים כיום בשוק, ומהו יחודו של כל אחד מהם.
אמהות קונות ביחד
מה הרעיון? הקבוצה הוקמה בשנת 2012, על-ידי דניאל שטרן ועו"ד מורן צדקה גוטדנקר. סיפור ההקמה של מועדון רכישה זה התגלגל די במקרה, כאשר השתיים רצו לרכוש מוצר עבור עצמן וניסו להשיגו במחיר מוזל. לשם כך הן צירפו אליהן חברות, ומהר מאוד הוקמה קבוצה של ממש, כזאת שמטרתה להשיג כמה שיותר מוצרים במחירים מופחתים. כיום מספר חברי הקבוצה בפייסבוק עומד על כ-90 אלף, ובאתר מדובר בעשרות אלפי כניסות מדי חודש.
איך זה עובד? מי שמעוניין לרכוש מוצר פונה ישירות למנהלות הקבוצה או מעלה פוסט. בפוסט זה הוא מסביר מהו המוצר, ומברר מי מחברי הקבוצה מעוניין להצטרף אליו לרכישתו. לאחר שחברי הקבוצה נענים, מתגבשת קבוצת מעוניינים, ואז מנהלות הקבוצה או בעל הפוסט פונים ליבואן ומבקשים הצעת מחיר. לאחר מכן מפרסמים שוב פוסט עם המחיר המוצע, ומי שרוצה קונה ישירות מהספק.
איך נרשמים? מבקשים להצטרף לקבוצת הפייסבוק.
יתרונות: קבוצה ששותפים בה גברים ונשים כאחד. ניתן למצוא בה מוצרים רבים, החל ממוצצים ועד אוהל משפחתי גדול. לחברי הקבוצה מושגות הנחות של 80%-20%, תלוי מהו המוצר המבוקש. ישנם ימי מכירות מיוחדים בהם ספקים נותנים הנחות משמעותיות לחברי הקבוצה על מוצרים שונים.
חסרונות: צריך זמן וסבלנות על מנת להתעסק בנושא.
מהם סוגי המוצרים? הכל מכל וכל: מוצרים לבית, למטבח, מוצרים לתינוקות ולכל המשפחה.
מי קהל היעד? אמהות ואבות לילדים בגילאי 0-10.
שורה תחתונה: שווה מאוד למי שמעוניין ברכישה מוזלת משמעותית ואוהב להיות און ליין בפייסבוק.
E-MA-BEY
מה הרעיון? קבוצה שיחודה הינו רכישות מוצרים און ליין בעיקר מאתרים בחו"ל, בניהולו של שחר נרדיה. גם קבוצה זאת הוקמה בשנת 2012 בעקבות סיפור אישי - כשגילת שבתאי הייתה בחופשת לידה והחלה לרכוש מוצרים רבים ברשת עבורה ועבור בתה, היא הבינה שיש פוטנציאל, ומשם הדרך הייתה קצרה להקמת הקבוצה. כיום הקבוצה מונה בפייסבוק מעל 60 אלף חברים, ובאתר כ-50 אלף גולשים בחודש. כמו כן ניתן למצוא באתר בלוגים, מידע על אתרי קניות בחו"ל, מבצעים, מידע בנושא קניות ברשת, המלצות ומאמרים. בקבוצת הפייסבוק מועלים קישורים למוצרים ולאתרי מכירה, והגולשים יכולים להתייעץ זה עם זה.
איך זה עובד? באתר ישנו הסבר מפורט כיצד העניין עובד - בשלב הראשון קונים באתרים בארה"ב, לאחר מכן שולחים את הקניות לכתובת אישית שמקבלים מבעלי האתר, החבילה מגיעה למרכז לוגיסטי וללקוח נשלח מייל עם בקשת תשלום לשליחת המוצרים והמיסים, ובשלב האחרון מקבלים את החבילה עד הבית. לעיתים הקבוצה מארגנת רכישה קבוצתית של מוצרים בחו"ל.
איך נרשמים? מצטרפים לאתר או לקבוצת הפייסבוק.
יתרונות: קיים מגוון רחב של מוצרים. חברי הקבוצה עוזרים זה לזה בהתייעצויות לגבי מוצרים, ונותנים מידע לגבי אפשרויות רכישתם. חשוב מכיוון שזה עוזר להבחין בין מוצרים איכותיים ובין חיקויים זולים.
חסרונות: לוקח זמן עד שהמוצרים מגיעים. באתרים מסוימים ישנה הגבלה על משקל החבילה, וזו לעיתים מגבילה את הקנייה. אי אפשר למדוד את המוצר או לנסות אותו לפני ההזמנה (אלא אם הולכים לחנות שבה המוצר קיים בארץ).
מהם סוגי המוצרים? אופנה, כולל למידות גדולות, תינוקות, מוצרים לבית, למטבח ומוצרי ספורט.
מי קהל היעד? נשים וגברים, הורים לילדים בגילאים שונים.
שורה תחתונה: אם מאד רוצים - אז אמריקה זה כאן!
מועדון אמא
מה הרעיון? הקבוצה מוגדרת כ"מועדון צרכנות לנשים בהריון ולאמהות". המועדון מעניק מגוון הטבות והנחות למותגים מובילים בשלבי ההריון, הלידה וההורות, ובעצם מדובר בפלטפורמה שמעניקה הטבות והנחות בחברות ובאתרים שונים, כמו גם הצגת מוצרים חדשים ואירועים חינמיים עבור אימהות. הקבוצה הוקמה על ידי אירית מיטראן בשנת 2012, כאשר חיפשה פלטפורמה שתתן מענה לאמהות טריות, כאלו שעומדות נבוכות ומבולבלות מול שאלות שונות, כגון: איפה לקנות ומה לעשות. כיום קבוצת הפייסבוק מונה כ-80 אלף חברות.
איך מתקבלים/נרשמים? ממלאים טופס באתר, משלמים ומקבלים כרטיס חבר. אפשרות נוספת היא לקבל את הכרטיס ללא תשלום דרך שיתוף פעולה של האתר ובתי יולדות שונים.
איך זה עובד? מקבלים למייל את כל ההטבות והמבצעים השבועיים. בנוסף, האתר כולל בלוגים לאמהות שרוצות לשתף בחוויותיהן ואמהות נסייניות, כאלו שמקבלות מוצרים וכותבות את חוות דעתן, כמו גם חלוקת דוגמיות. בפייסבוק ישנן מדי פעם תחרויות שונות.
יתרונות: כרטיס שמקבלים ומתאים לרוכשת החל מתחילת ההריון ומתאים לגידול כל הילדים, אפשר להמליץ לאימהות ולהירשם כמי שמנסה מוצרים, לקבל דוגמיות ולהגיע לאירועים בחינם.
חסרונות: ההצטרפות בעלות של 60 שקלים.
מהם סוגי מוצרים? חיתולים, בגדים, קרמים שונים ומתנות ליולדות.
מי קהל היעד? אמהות לילדים עד גיל ארבע.
שורה תחתונה: מתאים בעיקר לאימהות לקטנטנים.
מאמא גורו
מה הרעיון? "מדובר במועדון צרכנות של אמהות שמבוסס על חוכמת ההמונים - קהילה שיתופית של חוות דעת צרכניות מאימהות אמיתיות", מסבירה ליאור גורדון, מנהלת קהילת האמהות מאמא גורו. "הרעיון היה להעביר את שיח הגינה בענייני צרכנות לקבוצה וליצור דיאלוג בין אמהות". מאחורי הרעיון עומד "הייטק-זון", מועדון הצרכנות של עובדי הייטק שנוסד לפני שבע שנים. בהייטק זון זיהו את האמהות כאוכלוסיית יעד שמחפשת מענה בנושא הצרכנות לתינוקות וילדים, והוחלט לייצר פלטפורמה המרכזת כל מה שאמא טרייה צריכה. המועדון הושק באופן רשמי לפני שלושה חודשים. באתר ישנן כ-20 אלף גולשות, ובקבוצת הפייסבוק כ-9,000 אמהות.
איך מתקבלים/נרשמים? נכנסים לאתר ונרשמים דרך קבוצת הפייסבוק או באמצעות שליחת מייל.
איך זה עובד? אפשר לרכוש מוצרים ואפשר לדרגם, כאשר לשם כך צריך להיות חברים גם בקבוצת הפייסבוק. ניתן להיעזר בקבוצת הפייסבוק לפני רכישה של מוצר כלשהו. ישנה אפשרות לפנות בפומבי למנהלות הקבוצה כדי להעלות בקשות מיוחדות למוצרים שלא קיימים באתר ולבקש שגם הם יתווספו.
יתרונות: מגוון רחב של מוצרים, ההנחות על המוצרים משתנות, בטווח שבין 10%-50% הנחה ממחירי השוק, דרוג אמהות לגבי מוצרים שונים ואמהות בעלות עסקים יכולות לפרסם אותם ללא תשלום.
חסרונות: ישנם מוצרים שמופיעים רק כדירוג ואינם נמכרים, דבר שיכול לבלבל.
סוגי מוצרים: מגוון מוצרים החל ממוצרים 'כבדים' יותר ברכישות לקראת התינוק החדש (עגלות,ריהוט לחדר ילדים ולולים) ועד למוצרים קטנים ויומיומיים כמו מוצצים, בקבוקים, משחות החתלה, מנשאים ומוצרי הנקה. גם לאמהות עצמן יש מבחר כגון: תכשיטים, הנחות לספא, כרטיסים לקולנוע וכו'.
קהל יעד: אמהות לילדיםעד גיל ארבע.
שורה תחתונה: החברויות מהגינה עוברות לאינטרנט.
לב מרקט
מה הרעיון? למכור ולקנות מוצרים, שרותים ועסקים באמצעות מטבע חלופי, שהינו לבבות. כאשר לב אחד שווה ערך ל-1 שקל. "לפני כשלוש שנים הקמנו בחברת אפקוין, פלפורמה שמאפשרת לקבוצות שונות להסכים בעצמן על מטבע חלופי ולסחור בו (לבבות, ביטים, יהלומים ועוד)", אומרת עדי כרמון סקופ, ממייסדי אפקוין וממנהלי לב מרקט. "בהמשך לכך הוקם האתר לפני כשנה כמענה ליוקר המחיה ולניסיון של משפחות למצוא דרך יצירתית לשרוד". בקבוצת הפייסבוק מעל 4,000 משתתפים. בלב מרקט כ-15 אלף גולשים.
איך זה עובד? ישנן מספר דרכים לצבור לבבות, לדוגמה: בהצטרפות למרקט תקבלו 20 לבבות במתנה, כאשר תעלו פריט ראשון עם תמונה תקבלו עוד 40 לבבות במתנה, וכן הלאה. לבבות אלו הם ה"כסף" שיאפשר לכם לרכוש פריטים. כמו כן ניתן לרכוש פריטים ישירות מהמוכר ואפשר גם להעלות משאלה - מוצר שאתם רוצים ולא יודעים אם יש למישהו.
איך נרשמים? נכנסים לאתר ומצטרפים.
יתרונות: רכישת מגוון מוצרים בדרך ירוקה וחינמית. לדברי כרמון סקופ, בניגוד למטבע השקלי הלב נוצר כנגד ערך. בנוסף, רואים ממי רוכשים, וכשסוחרים ומחליפים מוצרים במשך זמן רב נוצרת תחושת קהילה. כמו כן ישנם מפגשים פיזיים שונים שבהם סוחרים בלבבות בחפצים מהבית.
חסרונות: מדובר במטבע חלופי וזה לא מתאים לכולם, הרוב יד שניה.
סוגי מוצרים: מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, פעילויות פנאי למשפחה, נותני שירותים שונים, כגון: מעסה, מעצבת גרפית ועוד, ריהוט, צעצועים, חופשות ועוד. 90% מוצרי יד שניה.
קהל יעד: נשים וגברים בני 25 ומעלה, אמהות אבות וסבתות לילדים בגילאים שונים. בעצם, האתר מיועד לכל המשפחה ולבעלי עסקים קטנים (כגון: אפיית עוגות ושיפוצניקים) שעובדים עם משקי בית.
שורה תחתונה: רכישות בטעם של פעם, כאלו שמזכירות את ימי העבר כשהימים היו יפים ותמימים יותר וסחורות הועברו מיד ליד.
דקה לפני שמצטרפים – 10 טיפים לרכישה חכמה באתרים מאת ליאור גורדון, מנהלת קהילת האמהות מאמא גורו:
1. לא לקנות ישר את כל המוצרים שאנחנו חושבים שנזדקק להם, אלא רק את המוצרים הבסיסיים שבמאה אחוז נזדקק להם מההתחלה (למשל, שידת החתלה, עגלה, כיסא בטיחות, מספר בגדים ראשונים, חיתולים, בקבוק אחד) עבור השאר - כדאי לחכות ולראות את העדפות התינוק, מה מקבלים מתנות וכיצד הטיפול בתינוק מתפתח (למשל, האם אני אניק או אאכיל מבקבוק).
2. התנסות לפני הרכישה היא חשובה. את המוצרים הגדולים והיקרים לרכוש רק אחרי שראינו בעיניים וניסינו אותם. גם אם קונים דרך האינטרנט, קודם לכן להתנסות בהם בחנות או אפילו אצל חברה או קרובי משפחה שיש להם.
3. לפני שבכלל קונים שווה לבדוק בסביבה הקרובה האם יש מוצרים שניתן לקבל ולהשתמש בהם, אין שום בעיה במוצרים יד שנייה אם הם תקינים ובמצב טוב.
4. סביב הלידה ישאלו אותנו הרבה מה נרצה לקבל כמתנה, לא להתבייש ולנצל את ההזדמנות. לפי רמת הקרבה והתקציב המשוער לבקש מוצרים שונים כמתנות.
5. לבקש מהאנשים הקרובים שמעוניינים לקנות מתנות לחכות עם הקנייה אפילו חודש אחרי הלידה כדי לראות איזה צרכים עולים, מה ההעדפות ומה לא קיבלנו כבר מאחרים.
6. לא לנצל ישר את כל שוברי ההחלפה והזיכויים עבור מתנות שאנחנו לא רוצים ומעוניינים להחליף אותן, אלא לחכות זמן מה ולראות מה נצטרך בהמשך או שהתינוק יגדל מעט. לא להחליף מיידית אם לא חייבים, לשוברי ההחלפה והזיכויים זמן תפוגה ארוך.
7. במוצרים הגדולים והיקרים כדאי להתייחס לעניין הצבעים ולבחור צבעים נייטרליים, במידה והמוצר ישמש אותנו לילד או הילדה הבאים שעדיין איננו יודעים את מינם.
8. לקרוא באתרים השונים המלצות ודירוגים על מוצרים, שאינם מצויים רק בכתבות צרכניות אלא נכתבים על ידי אנשים שקנו והתנסו.
9. לבדוק את מדיניות האחריות וההחזרה של המוצרים - לעיתים היא משתנה ממקום למקום.
10. לא לפחד מקניות באינטרנט - צעד שעשוי לחסוך אלפי שקלים. כשהמשלוח חינם - זה גם חוסך בצורך לצאת מהבית עם התינוק, ואף חוסך בדלק.