כמה הרוויחה קופיקס ב-2014?
הרשת מכרה משקאות חמים ב-6.2 מיליון שקל ומאפים וכריכים ב-9 מיליון שקל. החברה תפתח ארבעה סניפי סופר מוזלים של קופיקס עד סוף השנה
מכירות בתי הקפה של רשת קופיקס בשנת 2014 הסתכמו ב-30.7 מיליון שקל, הרווחיות הגולמית הסתכמה ב-17.3%. בשנת 2013, אז עדיין הופעלה הרשת באופן עצמאי, נרשמה עלייה של 47.8% ברווח הגולמי. כך עולה מדו"חותיה הראשונים של הרשת לבורסה הבוקר (ג'). אתמול פורסם ב"כלכליסט" כי הערכת השווי של פעילות קופיקס עומדת על 90 מיליון שקל.
קראו עוד על קופיקס :
למה התנגדה שופרסל להקמת סניף 'קופיקס'?
בעלי קופיקס: "לא רוצה להיות מיליארדר"
המכירות הכלליות של החברה הסתכמו בשנה החולפת ב-51.5 מיליון שקל, ואלו כוללות מלבד מכירות בתי הקפה גם הכנסות של 19.7 מיליון שקל ממכירת 42 סניפים לזכיינים. פעילות זו הניבה רווחיות גולמית של 10.3% והסתכמה ב-2 מיליון שקל בלבד.
את השנה חתמה הרשת עם הפסד תפעולי בגובה 1.2 מיליון שקל המהווים כ-2.4% מהמכירות, לעומת הפסד תפעולי של 621 אלף שקל בשנת 2013 אשר היווה 31.9% מהמכירות בחודשי הפעילות הראשונים של הרשת באותה שנה.
העלייה בהפסד נבעה ברובה מהשקעה בהיערכות להרחבת הפעילות לתחום הסופרמרקטים. בעוד בשנת ההקמה היו לחברה הוצאות מימון של 20 אלף שקל כתוצאה מהלוואה בנקאית על סך 500 אלף שקל, הרי שכבר ב-2014 ההלוואה נפרעה ולחברה אין הלוואות מבנקים. ההפסד הנקי הסתכם ב-828 אלף שקל, לאחר שלחברה היו הכנסות מסים בגובה 529 אלף שקל.
עיקר המכירות - משקאות חמים וקרים
עיקר מכירות רשת בתי הקפה הושגה מתחום המשקאות הקרים והחמים. מכירות קפה ומשקאות חמים נוספים היוו בשנה החולפת 20.16% מסך ההכנסות והסתכמו ב- 6.2 מיליון שקל. אלה הניבו לחברה רווחיות תפעולית של 10.03%. משקאות קרים, הכוללים מיצים ואייס-קפה, היוו גם הם 21.12% והסתכמו ב- 6.5 מיליון שקל, עם שיעור רווחיות גבוה יותר של 10.86%. המאפים והכריכים היוו 29.29% מהמכירות והסתכמו ב-9 מיליון שקל שהניבו רווחיות גבוהה יותר של 11.12% מהמכירות.ב- 2014 מנתה הרשת 42 סניפים ו-2 עמדות מכירה בבתי הספר. עד היום התרחבה החברה ל-70 סניפים כולל את 2 העמדות בבתי הספר ו-12 סניפים נוספים מצויים בהקמה.
בכוונת הרשת להמשיך בתנופת ההתרחבות כך שתמנה עד סוף השנה 110 סניפים ו-10 עגלות מכירה בבתי ספר. להערכת החברה, תוכל להקים בשלוש השנים הקרובות כ-30 סניפים ו-10 עגלות קפה בכל שנה.
הספקים המרכזיים של רשת בתי הקפה הם מאפיית אנג'ל המהווה כ-17.9%, החברה המרכזית (קוקה-קולה ישראל) ממנה קונה הרשת משקאות קלים וחלב בהיקף של 15.9% וכריכים מוכנים מחברת "סנדוויץ' ערד" עם כ-14%.
4 סניפי סופר קופיקס יפתחו עוד השנה
בכוונת החברה לפתוח 4 סניפי סופר קופיקס עד סוף השנה הנוכחית ולהקים בכל שנה עד שנת 2018 עשרה סניפים כך שעד תום התקופה יהיו לה 34 סופרמרקטים. בשלב זה מעסיקה החברה צוות המונה סמנכ"ל תפעול ו-3 מנהלי סניפים, סמנכ"לית סחר, קניין ומתכן הפלנוגרמות והקטלוגים. עוד בחברה סמנכ"ל איתור נכסים וסמנכ"ל ניהול והקמה.
בכל סניף יהיה מנהל ותחתיו 2-3 עובדים ועובד נוסף שיתפעל את בית הקפה שיוקם בכניסה לכל סניף. במסגרת הדיווח מציינת החברה כי היא מנהלת קופיקס משא ומתן להשגת מימון לפעילות המרכולים, אם בדרך של הקמת חברה בת יחד עם שותף צד ג' ואם בדרך של גיוס הון.
הרשת תציע 650-450 מוצרים בסיסיים ממרבית הקטגוריות המובילות בצריכה הביתית אשר ימכרו במחיר אחיד של 5 שקלים לפריט או למארז. חלק מהמוצרים ימכרו בגודלם המקורי וחלק ימכרו באריזות מוקטנות שיותאמו לצורך הוזלת סל הקניות של לקוחותיה העתידיים של סופר קופיקס וכמענה לצעירים, סטודנטים, משפחות קטנות ופנסיונרים, אשר היקפי הצריכה שלהם, אם מטעמי חסכון בעלויות ואם לאור מספר הנפשות הקטן, קטנים ביחס למשפחות מרובות נפשות.
כפי שעשתה עם הקמת בתי הקפה, תפעיל החברה בשלב הראשון את סניפי סופר קופיקס, עד שיתייצבו ואז תמכור אותם לזכיינים. סניפי הסופר ימוקמו במרכזי ערים ושכונות גדולות ושטחם יהיה כ-230 מ"ר.