פולקסווגן פאסאט החדשה - החל מ-180 אלף שקלים
צ'מפיון מוטורס השיקה דור חדש למשפחתית הגדולה של מותג פולקסווגן, עם תג-מחיר נוח ומערכות מתקדמות כבר בגרסת הכניסה
פולקסווגן פאסאט החדשה בישראל. המשפחתית הגדולה והוותיקה של פולקסווגן מחדשת את פניה לגמרי, עם דור שמיני מאז השקת הדגם אי שם בתחילת שנות ה-70. הפאסאט החדשה תשווק בישראל עם תג-מחיר שיתחיל ב-180 אלף שקלים לגרסת ה-1.4 ליטר הבסיסית. בהיצע גם גרסאות עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר, או דיזל בנפח 2.0 ליטר. צ'מפיון תציע עבור הפאסאט שתי רמות גימור - קומפורט-ליין הבסיסית ופרימיום היוקרתית יותר. גרסאות נוספות - מרכבים ומנועים - צפויות להגיע בעתיד.
הפאסאט החדשה נשענת על פלטפורמה מודולרית (MQB בלשון הקונצרן) שמאפשרת ליצרנית שימוש נרחב עם התאמות קלות גם בדגמים אחרים וגרסאות שונות לדגם זה. אורכה נותר דומה לדגם המוחלף, אך בסיס הגלגלים ומפסק הסרנים צמחו משמעותית כדי להציע מרחב משופר בתא הנוסעים ולשפר את נוחות הנסיעה והיכולת הדינמית - כך פולקסווגן. בנוסף, המשפחתית הגדולה השילה ממשקלה כמה עשרות קילוגרם בהתאם לגרסה, ומבטיחה לכן לא רק יכולת דינמית ונוחות משופרות אלא גם חסכון בתצרוכת הדלק תודות למנועים משופרים ומערכת עצור-סע - עד 20% לעומת גרסאות מקבילות בדור השביעי.
האבזור הבסיסי של הפאסאט החדשה שמגיע בכל הגרסאות, כולל מספר מערכות מתקדמות דוגמת מערכת המציגה תמונה של סביבת הרכב ממבט-על, זיהוי עייפות נהג, בקרת שיוט מתקדמת, יחידות תאורה עוקבות-פנייה, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ועוד. בתחום הנוחות תציע הפאסאט כבר בגרסה הבסיסית בלם חניה חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת לפנים ומאחור, חיישני חנייה וגשם ומערכת מידע ושמע עם מסך מגע בגודל "6.5 או "8 בגרסאות גימור יקרות יותר. הפאסאט החדשה תשווק בישראל עם חישוקי "16 וצמיגי 215-55 ברמת הגימור הבסיסית או חישוקי "17 וצמיגים במידה דומה ברמת אבזור "פרימיום".
לדברי דן אורנשטיין, מנכ"ל צ'מפיון, מכירות הפאסאט עד סוף השנה הנוכחית עשויות להגיע ל-500 יחידות, ובמהלך שנת מכירות שלמה עשוי המספר לטפס ל-1,000 יחידות. יש להזכיר כי קטגוריית המשפחתיות הגדולות אליה שייכת הפאסאט אינה פופולרית כשהייתה, ואיבדה ממעמדה בין היתר לטובת רכבי פנאי קומפקטיים. בהתחשב בכך, ובמחירה של הפאסאט, המספרים בהם נקב אורנשטיין יכולים להיחשב כאופטימיים.