שתף קטע נבחר

 

הדו"ח הצרפתי: לוביץ התעלם מעשרות קריאות בקשר והתאמן על ריסוק המטוס

חקירת אנשי רשות התעופה הצרפתית העלתה כי טייס המשנה של טיסת ג'רמן ווינגס התאמן על טיסת ההלוך מדיסלדורף לברצלונה על הנמכת הגובה, שגם במהלכה הוא נשאר לבד בתא הטייס. בנוסף, לוביץ התעלם מעשרות קריאות בקשר

חוקרי רשות התעופה הצרפתית פרסמו היום (יום ג') את ממצאי חקירת התרסקות מטוס ג'רמן ווינגס, שמהם עולה כי טייס המשנה בטיסת 4525 ניסה לתרגל הנמכת גובה המטוס בטיסה נוספת באותו הבוקר. מהחקירה עולה עוד כי הטייס שריסק את המטוס איירבוס A320 על כל 150 נוסעיו ואנשי צוות התעלם מעשרות קריאות אזרחיות בקשר מהאוויר ומהיבשה במהלך הטיסה הגורלית.

 

דו"ח החקירה הראשוני הראה כי לוביץ כיוון - במהלך טיסת ההלוך מדיסלדורף לברצלונה (בטיסת החזור אירעה ההתרסקות) - את הגובה של מטוס האיירבוס, שהיה על מצב טייס אוטומטי, ל-100 רגל חמש פעמים במהלך פרק זמן של ארבע דקות וחצי, בעודו היה לבד בתא הטייס ב-24 במרס. גם באותה הטיסה עזב קברניט הטיסה את תא הטייס והשאיר את לוביץ לבד.

 (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
(צילום: Gettyimages)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

לפני כחודש וחצי התרסק מטוס ג'רמן ווינגס, בבעלות לופטהנזה, בהרי האלפים בצרפת. דו"ח החקירה הצרפתי הוא הדו"ח הפומבי הראשון שמפורסם מאז ההתרסקות, וקרוב לוודאי שלאחריו יתפרסם גם דו"ח גרמני. הדו"ח הצרפתי הוא דו"ח פנימי ומרשות התעופה נמסר כי היא ממשיכה לבדוק את "הכשלים השיטתיים שהביאו לתאונה זו או לאירועים דומים".

 

החוקרים אמרו כי ההתמקדות העיקרית שלהם הייתה "על האיזון הנוכחי בין חיסיון רפואי לבין בטיחות הטיס" וכן גם על "הפשרה" שנעשתה בנושא הביטחון לאחר הפיגוע בתאומים ב-2001, שהובילה לשדרוג נעילת דלת תא הטייס. דובר לופטהנזה מסר כי חברת התעופה טרם התעמקה בדו"ח שפורסם על ידי הרשויות הצרפתיות ושחברתו תגיב בהמשך.

 

מאז האסון נחשף כי ללוביץ היה עבר נפשי בעייתי שכלל דיכאונות חריפים, ושביום ההתרסקות

הוא אמור היה להיות בחופשת מחלה. פתק שרשם לו רופא ושאמור היה למנוע ממנו להטיס את המטוס נמצא מושלך בפח בבית הוריו. בשבועות שלפני ההתרסקות הוא ביקר כמה פעמים אצל רופאים, והועלו כמה השערות באשר לסיבה להחמרה במצבו הנפשי, בהן הידרדרות בראייתו שיכלה לסכן את קריירת הטיסה שלו ופרידתו מחברתו.

 

הקלטות הקופסה השחורה מהמטוס הוכיחו לפי דיווחים כי לוביץ עודד שוב ושוב את הטייס הראשי פטריק זונדנהיימר ללכת לשירותים. אחרי שזה עזב את תא הטייס, נעל לוביץ את עצמו מבפנים, שינה את הכיוונים בטייס האוטומטי, האיץ את המטוס – וריסק אותו באלפים הצרפתיים. מבחוץ ניסה כל העת הטייס הראשי לפרוץ את הדלת וצעק ללוביץ שיפתח אותה - אך ללא הועיל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP PHOTO / FOTO TEAM MUELLER
לוביץ
צילום: AFP PHOTO / FOTO TEAM MUELLER
מומלצים