שתף קטע נבחר
 

אסור לפרסם אלכוהול? כך אפשר לעקוף זאת

מעודדים לשתות, מזהירים מנהיגה: סטודנטים מ"הבצפר" הכינו מצד אחד כרזות חתרניות שקידמו מותגי אלכוהול, ובמקביל כרזות המדגישות את הסכנות בנהיגה תחת השפעת אלכוהול. ככה זה נראה

חתרנות באקדמיה? כן, אבל עם גבולות. בבית הספר למקצועות הפרסום בתל אביב, "הבצפר", ציינו את סיום שנת הלימודים במסלול הקופירייטרים בצורה מקורית: הסטודנטים התבקשו להגיש כעבודות גמר כרזות בתחום האלכוהול.

 

לכתבות נוספות בערוץ מדיה

 

הרעיון עלה על רקע הקשיים שהטילו המחוקקים לפני כשנתיים בתחום פרסום האלכוהול. כך למשל, כיום אסור לפרסם דמויות אנשים הצורכים אלכוהול,אולם מותר לפרסם בקבוק אלכוהול בתנאי שאינו מכיל יותר מ-40% כוהל.

מקום ראשון בתחרות כרזות האלכוהול. יוצר: דניאל כץ ()
מקום ראשון בתחרות כרזות האלכוהול. יוצר: דניאל כץ

מקום שני בתחרות כרזות האלכוהול. יוצרת: לינוי בן ארוש ()
מקום שני בתחרות כרזות האלכוהול. יוצרת: לינוי בן ארוש

כל אחד מבין 30 הסטודנטים המסיימים את המסלול השנה התבקש ליצור שתי כרזות, שהוצגו כולן השבוע בתערוכה בנמל יפו. הסטודנטים הכינו כרזות שקידמו בצורה קריאייטיבית את מותגי האלכוהול "פינלנדיה", "ברקדי" וג'ק דניאלס", של יבואנית האלכוהול אקרמן. במקביל הם הכינו כרזות, שהעבירו בצורה קריאייטיבית את הסכנות בנהיגה תחת השפעת אלכוהול עבור עמותת "אור ירוק".

מקום ראשון בתחרות אור ירוק, יוצרים: שחר רוזנפלד ומיכאל פסו ()
מקום ראשון בתחרות אור ירוק, יוצרים: שחר רוזנפלד ומיכאל פסו

מקום שני בתחרות אור ירוק, יוצר: דניאל קליינברג ()
מקום שני בתחרות אור ירוק, יוצר: דניאל קליינברג

לאחר שהכרזות נבחנו על ידי אנשי מקצוע, נבחרו שלושה זוכים בכל מסלול. בתחרות "אור ירוק" זכתה הכרזה של שחר רוזנפלד ומיכאל פסו במקום הראשון, ובתחרות "אקרמן" קטף דניאל כץ את המקום הראשון.

 

פרובוקציה לצד מסר חינוכי 

יגאל בראון, מנהל הבצפר, אמר: "נתנו לסטודנטים להשתולל עם הכרזות. מצד אחד הם יצרו כרזות שמפרסמות משהו שאסור לפרסם, ומצד שני, באמצעות הכרזות עבור אור ירוק, הם נתנו מענה חינוכי לבעיית הנהיגה בהשפעת אלכוהול.

 

"כל שנה אנחנו בוחרים נושא שמצד אחד מעורר פרובוקציה ומאידך, יש לו מסר חינוכי. השנה בחרנו בנושא הזה, כי הקשיים שהטילה הרגולוציה בתחום פרסום האלכוהול, הם נושא חם עבור אנשי פרסום, סמנכ"לי שיווק ומנהלי מותג.

 

"שתי התערוכות הוצגו אחת ליד השניה, כשהבריף לתערוכת האלכוהול היה ליצור קמפיינים למותגים תוך שמירה על מגבלות פרסום האלכוהול, והבריף לתערוכת אור ירוק היה להעביר בצורה קריאייטיבית את הסכנות בנהיגה תחת השפעת אלכוהול".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים