הרווח הנקי של HOT צנח ב-33% ברבעון
הכנסות קבוצת התקשורת ברבעון הסתכמו ב-996 מיליון שקל. מספר לקוחות הסלולר שלה צמח ב-84 אלף, אך ההכנסה מכל לקוח קטנה דרמטית בשל המבצעים שיזמה HOT מובייל. 7,000 מנויי טלוויזיה עזבו
רבעון ראשון חלש לקבוצת התקשורת HOT עם ירידה כמעט בכל הפרמטרים הפיננסיים והתפעוליים . החברה המשיכה לאבד ברבעון הראשון של השנה לקוחות טלוויזיה ואינטרנט כמו בכל 2014 ונקודת האור המרכזית שלה היתה הצמיחה המהירה במספר מנויי הסלולר.
- HOT נדרשה להתאים מבצע גם לשומרי שבת
- שת"פ HOT מובייל-פרטנר: עשרות יפוטרו
- תגובה לגולן: HOT מציגה חבילת גלישה לעסקים
- HOT מובייל במבצע לחיילים: 39 שקל "לכל החיים"
- "כבר 3 שנים שב-HOT מתקשרים לבעלי המת"
- HOT מובייל נקנסה בכ-89 אלף שקל
עם זאת, בעקבות המבצעים התוקפניים שהובילה HOT בתחום הסלולר במהלך הרבעון, ובראשם מבצע של 2 קווים ב-40 שקל, נחתכה בדרמטיות ההכנסה שלה ממנוי במגזר זה.
זהו הרבעון הראשון שבו באה לידי ביטוי הכניסה של סלקום לשוק הטלוויזיה. סלקום גייסה למעלה מ-20 אלף מנויי טלוויזיה ברבעון ובוודאי השפיעה גם היא על אובדן הלקוחות של HOT בתחום זה.
קבוצת התקשורת HOT סיימה את הרבעון הראשון של 2015 עם הכנסות של 996 מיליון שקל לעומת 1.02 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. כך עולה מהדו"ח הכספי של החברה המתפרסם היום (ג'). מדובר בירידה של 2% הנובעת מאובדן לקוחות טלוויזיה שהתקזזה בעליה בהכנסות החברה ממגזר הסלולר.
ה-EBIDTA (רווח תפעולי בניכוי פחת והפחתות) של קבוצת HOT עמד על 431 מיליון שקל ברבעון הראשון, ירידה של 31 מיליון שקל או 7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח התפעולי היא תוצאה של אובדן ההכנסות כמו גם מעלייה בעלויות רכש מכשירים סלולריים כתוצאה מגידול במכירות שלהם.
הרווח הנקי של החברה ברבעון הסתכם ב-29 מיליון שקל לעומת 43 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של 33% על אף ירידה בהוצאות המימון והוצאות המס של החברה. בתוך כך מדווחת HOT על עלייה משמעותית בהשקעות שלה בכל הנוגע לתשתית התקשורת הקווית שלה שהסתכמו ב-242 מיליון שקל ברבעון לעומת 145 מיליון בתקופה המקבילה.
מעל מיליון מנויי סלולר
HOT סיימה את הרבעון הראשון עם 846 אלף מנויי טלוויזיה, ירידה של 7,000 מנויים ביחס לסוף 2014. מדובר בהמשך המגמה של אובדן מנויי טלוויזיה של HOT שנמשכה לאורך כל 2014. החברה מסיימת עם 712 אלף מנויי אינטרנט, ירידה של 1,000 מנויים ביחס לסוף 2014. לעומת זאת בטלפוניה הקווית גדל מספר המנויים של HOT ב-1,000 ל-672 אלף מנויים. מספר לקוחות הטריפל של HOT גדל גם הוא ב-5,000.
נקודת האור היחסית מבחינת HOT היא בתחום הסלולרי שם המשיכה החברה לצמוח וסיימה את הרבעון עם 1.05 מיליון מנויים – עלייה 84 אלף מנויים בתוך שלושה חודשים. עם זאת ההכנסה של HOT מלקוח סלולר ממשיכה להישחק ועמדה על 57 שקל בלבד – לעומת 69 שקל ברבעון הרביעי – כתוצאה מהמבצעים האגרסיביים שיזמה HOT ובראשם המבצע של 2 קווים ב-40 שקל. מבצע זה בא בתגובה לכניסתה של סלקום לטלוויזיה אך הוא עלה ביוקר גם ל-HOT.
לדברי מנכ"ל HOT אילן צחי, "ברבעון החולף המשכנו ביישום האסטרטגיה של הקבוצה עליה הכרזנו בשנה החולפת. סיימנו את הרבעון עם מעל מיליון לקוחות חדשים ב-HOT mobile, הגדלנו את מספר לקוחות הטריפל, העלנו את רף ההשקעה בתשתיות בשוק, השקנו חבילות חדשות לצרכנים והמשכנו למקד מאמצים והשקעה משמעותית בשיפור השירות והמענה ללקוחות".