שתף קטע נבחר
 

קריאת תיקון ענקית: טויוטה מזמינה 12.5 אלף מכוניות למוסך

עקב חשש לתקלה במערכת כריות האוויר, מזמין הקונצרן היפני מספר דגמים למוסכים המורשים. הזמנות אישיות יישלחו בימים הקרובים לבעלי המכוניות

חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, מודיעה על קריאה לתיקון לדגמי אוונסיס, יאריס, קורולה, ראב4 והיילקס. זאת, במסגרת הקריאה לתיקון של כריות האוויר מתוצרת טאקאטה (Takata), שפגם ייצור חמור בהן הוביל לקריאה לתיקון של מיליוני מכוניות ברחבי העולם - מתוצרת ב.מ.וו, טויוטה, הונדה, מאזדה וניסאן בעיקר.

 

 

הקריאה החדשה היא הרחבה של קריאות קודמות בישראל, וכוללת הפעם 12 אלף מכוניות מדגמי אוונסיס, קורולה ויאריס מתאריכי הייצור מרס 2003 עד מרס 2007, בהן ייבדקו יחידת ניפוח כרית האוויר של הנוסע הקדמי. בנוסף 550 יחידות מדגמי היילקס וראב4 שיוצרו בין אוגוסט 2003 לדצמבר 2005, יוזמנו לבדיקת יחידת ניפוח הכרית בצד הנהג.

 

טויוטה יאריס (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
טויוטה יאריס(צילום: רועי צוקרמן)

 

מחברת יוניון מוטורס נמסר כי הסיבה לקריאה נעוצה בחשש לכשל במנגנון כריות האוויר. לדברי היבואנית, בטויוטה לא מכירים תאונות או נפגעים כתוצאה מכשל זה. יש להזכיר כי בחו"ל דווח על מספר מקרים בהם כריות אוויר מתוצרת זהה נפתחו שלא לצורך או התפרקו, תוך שרכיבים שונים פוגעים בנוסעים. הקריאה המקורית אחראית למותם של 10 בני אדם לפחות ביפן וארה"ב, כולם נהגו בדגמי הונדה. הקמפיין הנוכחי נובע מסיבה שונה - חשש לחדירת לחות למנגנון הניפוח ופגיעה בתפקודו.

 

עוד נמסר כי הטיפול בתקלה יארוך כשלוש שעות במקרה של כרית האוויר של הנוסע, וכשעה לטיפול בכרית הנהג הנמצאת על גלגל ההגה. מומלץ לתאם מראש הגעה למוסך, כדי לצמצם את זמן ההמתנה. כל בדיקה ותיקון במסגרת הקמפיין - ובכלל זה עלות החלקים הנדרשים להחלפה - לא יהיו כרוכים בתשלום כלשהו מצד בעל הרכב.

 

במסגרת התקנות הישראליות, בעל רכב שמקבל הודעה לתיקון בטיחותי, נדרש לבצע את התיקון בתוך שישה חודשים. לאחר מועד זה רישיון הרכב לא יחודש והשימוש בו ייאסר. בעלי טויוטה המעוניינים לבדוק אם רכבם נכלל בקריאה לתיקון, יכולים לעשות זאת באמצעות מוקד השירות של יוניון מוטורס, שמספרו 8866* ובאתר האינטרנט של החברה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים