שתף קטע נבחר
 

שקרים בפרסום: נעל שעושה סלפי ובושם-זיעה

מותגים נוטים לקחת את עצמם ברצינות. לכן נחמד לראות מנהלי שיווק שיודעים לצחוק על המותג שלהם. פלייסטיישן שמאפשר לשחק מתחת למים, בירה בטעם פיצה, אתר שמציע דייט עם מתים, בושם בריח זיעה, נעלי סלפי ועוד. לא תמיד יש אמת בפרסום: זה מה שקורה כשהמותג מותח אתכם

בכל העולם, מנהלי שיווק לוקחים את עצמם ואת המותג שלהם ברצינות, לפעמים ברצינות גדולה מדי. אבל יש מקרים שבהם משווקים נעזרים בהומור עצמי על מנת להנגיש את המותג שלהם בצורה טובה יותר אליכם - הצרכנים. לא מאמינים?

 

לכתבות נוספות בערוץ צרכנות :

 

אספתי עבורכם 10 דוגמאות למותגים, שהחליטו לא לקחת את עצמם ברצינות יתרה. היי, הם אפילו יזמו מתיחות משעשעות מול הצרכנים שלהם.

 

10. פוּט דה פוֹן אין דה סל

 

היום, כדי לעשות קניות, צרכן זקוק לשלוש ידיים: אחת להחזיק את הטלפון, השנייה כדי להחזיק סל קניות והשלישית כדי להוריד מוצרים מהמדף. התובנה הזו הייתה הבסיס למתיחה שיזמה רשת השיווק האמריקאית, טארגט, שהכריזה על "השקתו" של ה-FannyBasket - סל קניות שמתחבר לקונים באמצעות חגורה הקשורה מסביב למותן, ומאפשר להם להשאיר את שתי הידיים פנויות בזמן הקניות (ראו בסרטון). מה שהתחיל כמתיחה, אגב, זכה לתהודה עצומה בקרב צרכנים רבים, שביקשו להשתמש בסל הקניות המקורי. התוצאה: כיום עובדים במחלקת המחקר והפיתוח של טארגט על אב טיפוס לסל קניות שכזה.

 

9. נעלי הסלפי הראשונות

 

והנה עוד מתיחה, הפעם ביוזמתו של מותג הנעלים Miz Mooz, שהודיע על השקתן של ה”סלפי שוּז” - נעלי הסלפי הראשונות בהיסטוריה. הנעל, כך נטען בפרסומת הוידאו שהופקה על ידי החברה, נועדה לתת מענה לצרכנים שרוצים לצלם את עצמם בכל מקום ובכל מצב. בסוליית הנעל הושאר חלל שיכול להכיל את כל סוגי הסמארטפונים, והקשה בעזרת הבוהן אמורה להפעיל את המצלמה בזמן המתאים. הרעיון ההזוי הזה הפיל בפח את אתר האינטרנט של העיתון הנפוץ ביותר בארצות הברית, USA Today, שפרסם מאמר על הנעל החדשה, ורק בשלב מאוחר יותר פרסם התנצלות לקוראים.

 

8. סלפי של כלבים

 

 

עוד מותג שלקח את נושא הסלפי צעד אחד רחוק מדי והפך אותו לבדיחה היא רשת החנויות האמריקאית לחיות מחמד, Petco, שהודיעה שהיא משיקה מקל סלפי מיוחד לכלבים. המקל אמור היה להתחבר לכלב באמצעות אפוד מיוחד שמולבש עליו, ומאפשר לו לקחת תמונות סלפי באופן עצמאי. לא, זה לא מוצר אמיתי, למרות שבחברה הקימו לו מיני סייט שנראה כמעט אמיתי. 

 

7. מיצאו את החתול

 

חיות מחמד עושות למשווקים חשק למתוח צרכנים. הנה דוגמא שמגיעה מרשת העשה-זאת-בעצמך האמריקאית Lowe’s: הרשת הודיעה באחד באפריל על השקתו של מוצר דמיוני, שמספק פתרון לבעיה נפוצה - החתול שלכם נעלם בבית ואתם לא מצליחים למצוא אותו גם אחרי שעות של חיפושים. הפתרון שהושק על ידי הרשת היה בדמות כובע לחתול, שזוהר בחשכה ומאפשר לבעלים של החתול הנעלם למצוא אותו בקלות. במקרה הזה הרשת אפילו חיזקה את המתיחה המשעשעת באמצעות הקמת אתר ייעודי, שמכר מהדורה מוגבלת של כמה אלפי כובעים זוהרים לחתולים.

 

6. טמפון לשמאליות

 

מסתבר שלא רק הפוליטיקה, אלא גם ההיגיינה הנשית מתחלקת לשמאל וימין. כחלק ממתיחת 1 באפריל, "U", שהוא תת-מותג לצעירות של מותג ההיגיינה הנשית "קוטקס", הכריז כי הוא משיק טמפון מיוחד לשמאליות. לא ברור עד כמה הבדיחה הזו מצחיקה, אבל אין ספק כי היא יכולה לעורר מגוון גדול של בדיחות משנה משעשעות לא פחות.

 

5. הכסא המתגלגל של אאודי

 

עוד בין מותחות הצרכנים ניתן למצוא את יצרנית הרכב אאודי, שהודיעה כי לאחר שנים של מחקר ופיתוח ומאות אלפי שעות עבודה של מהנדסים - היא גאה להציג את הכסא המשרדי המתנייד הראשון, שיסיע אתכם ברחבי המשרד וידאג לוודא שאתם נמצאים בכל רגע נתון בדיוק במקום הנכון (הוא מסונכרן עם לוח השנה שלכם, אלא מה). בפרסומת ל"מוצר", מתאר הקריין בקול רציני את כל היתרונות של הכסא החדש, כולל היכולת הביומטרית לזהות מתי אתם זקוקים להפסקת קפה, או מתי אתם צריכים ללכת (או יותר נכון לנסוע) לשירותים. תכונה חשובה נוספת של הכסא היא היכולת שלו לאתר מתי הבוס שלכם מתקרב לעברכם במסדרון ולבצע פנייה חדה שתרחיק אתכם ממנו.

 

4. להזליף בושם בריח זיעה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

זוכרים את הפרק בסדרת הטלוויזיה "סיינפלד" שבמהלכו קריימר ממציא בושם, שגורם לכם להריח כאילו ביליתם עד לאחרונה בחוף הים? זו כנראה הייתה ההשראה למתיחה של יצרנית ומשווקת אופנת הספורט "ריבוק", שהכריזה כי היא משיקה בושם שיעניק למשתמש ריח של זיעה כמו אחרי אימון מאומץ במיוחד. אם הסיפור הזה היה אמיתי, צרכנים היו יכולים לוותר למעשה על ההליכה לחדר הכושר, ופשוט להזליף על עצמם את הבושם, שישלים באופן ריחני את הלוק המסוקס שלהם עם בגדי הספורט המעוצבים של המותג.

 

3. שידוכים מהעולם הבא

 

שירות השידוכים באמצעות הטלפון, Match, מתח את לקוחותיו באמצעות הכרזה על כך, שהוא מתעתד להשיק שירות משלים בשם "Match Beyond" ("התאמות שמעבר"), שמציע לכם להשתדך לאנשים ונשים מהעולם הבא. ובמילים אחרות: ברי מינן. בסרטון הפרסומת שהפיק האתר ניתן למצוא למשל את רבקה, כיום בת 123, שמספרת על חוויית הנסיעה שלה באוניית הפאר טיטאניק, שלא נגמרה כל כך טוב - כמו גם לנסות ולראות אם רווקים נחשקים אחרים, שאינם כבר בין החיים, יכולים להיות השידוך המושלם עבורכם.

 

2. בירה בטעם פיצה

 

עובדה ידועה היא, כי פיצה חמה ובירה קרה יכולות להוות את השילוב המושלם עבור סטלנים רעבים. כדי לתת מענה לקהל הגדול הזה, הודיעה פיצה האט בבוקרו של ה-1 באפריל 2015, כי היא משיקה בירה בטעם פיצה פפרוני. את ההוכחה שמתיחות מסוג זה יכולות לפעול גם נגד המותג סיפק אחד הגולשים, שבתגובות לסרטון היוטיוב המתאר את הבירה החדשה (והלא אמיתית), הוא כתב כי הרשת נמצאת במצב כה נואש, שיוזמה מסוג זה עשויה אפילו להישמע אמיתית.

 

מי שמודע למאבק האיתנים בתחום הפיצה בארצות הברית, בוודאי שלא התפלא שגם המתחרה המרה - דומינו'ס פיצה - לא נשארה חייבת, ובאותו יום בדיוק מתחה את לקוחותיה באומרה כי היא משיקה יוזמה חדשה, שתשים סוף לבעיית השליחים המאחרים: אופנוע-רובוט בשם Domi-NO-Driver, שיביא את הפיצה בדיוק בזמן עד לפתח הבית. לא נמסר אם במקרה שהוא מאחר, יגיע אחריו רובוט עם לחם שום.

 

1. מציאות אמיתית לא אמיתית

 

ולסיום, מתיחה מבית מדרשה של יצרנית קונסולות המשחקים, פלייסטיישן, שגרמה דפיקות לב מואצות לכל אוהדיה לאחר שהודיעה כי היא משיקה סט מיוחד של מיחשוב לביש: משקפי שחייה וחיישנים, שמאפשרים לשחק גם מתחת למים, באמבטיה או אפילו בגיגית מלאה מים. כל שעל המשתמש לעשות, הסבירה החברה, הוא לחבוש את המשקפיים על העיניים, לחבר את החיישנים, ואז לקפוץ למי הבריכה הצוננים.

 

התנועה שלכם במים, כך נאמר בסרטון הפרסומת למוצר, תשפיע בזמן אמת על הדמות שאתם מפעילים. ואם תרצו להתייבש ולהמשיך לשחק מול הספה?

 

כל שעליכם לעשות הוא לעמוד על קונסולת המשחק שתפיק אוויר חם, והאוויר ייבש אתכם בתוך שניות. מדהים, אבל בעקבות ה"השקה" כבר היו מאות צרכנים שביקשו להירשם כדי לרכוש את הקונסולה החדשה. זה, כנראה, מה שיותר מדי שעות משחק מול המסך עושות לכושר השיפוט שלך.

 

ערן יסעור הוא מומחה לשיווק ולמותגים, ומייצג בישראל את ארגון Superbrands הבינלאומי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים