שתף קטע נבחר

 

פעם שנייה בשבוע: מטוס ישראייר ביצע נחיתת חירום

מטוס שנחת נחיתת חירום בעובדה רק לפני כמה ימים בשל תקלה במנוע נאלץ שוב לנחות הבוקר באופן חריג בנתב"ג. מנכ"ל ישראייר: "התקלה חזרה על עצמה. נחליף המנוע". נוסע במטוס ל-ynet: "ילדים בכו והיו בפניקה. הצוות היה רגוע וטיפל יפה"

 

מטוס ישראייר ביצע נחיתת חירום בנתב"ג    (צילום: דוברות רש"ת)

מטוס ישראייר ביצע נחיתת חירום בנתב"ג    (צילום: דוברות רש"ת)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

מטוס ישראייר מסוג ATR ועליו כ-80 נוסעים נחת בצהריים (יום ב') בשלום בנמל התעופה בן גוריון, זאת לאחר שהופעל מצב חירום בעקבות תקלה במטוס שהמריא משדה דב לאילת. בראיון לחדשות ynet ברדיו אמר מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, כי אותו מטוס נאלץ לבצע נחיתת חירום גם ביום חמישי האחרון בשל תקלה במנוע.

 

שרון, אחד מנוסעי המטוס, סיפר ל-ynet: "הקברניט הודיע לנו שמנוע אחד שבק חיים והמנוע השני עובד כרגיל ושאנחנו מתכוננים לקראת נחיתת חירום בנתב"ג. המטוס התחיל בפניות וסיבובים מעל הים כשבינתיים הדיילות התחילו בפרוטוקול חירום שבו התחילו להגיד לנו מה עושים בנחיתה כזאת, ואיך יושבים ומתכופפים במטוס. היו הרבה ילדים שבכו והיו בפניקה, אבל האווירה בסך הכול הייתה בסדר. הצוות היה רגוע וטיפל יפה במצב. כרגע אנחנו יורדים מהמטוס וממתינים למטוס חלופי".

 

מישראייר נמסר כי "לאחר המראה של מטוס ישראייר משדה דב לאילת הטייס הכריז על מצב חירום ונחת בנתב"ג. המטוס נחת בשלום. בשלב זה מתבצע תחקיר ראשוני לבירור נסיבות המקרה וטיפול בנוסעים".

המטוס לאחר נחיתתו (צילום: דוברות רש"ת) (צילום: דוברות רש
המטוס לאחר נחיתתו(צילום: דוברות רש"ת)

מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, חשף בראיון לחדשות ynet ברדיו כי רק לפני כמה ימים אותו מטוס נאלץ לבצע נחיתת חירום. "במטוס הייתה תקלה ביום חמישי, התקלה הזו אותרה", אמר. "המטוס ביצע טיסה חזרה ללא נוסעים מעובדה לשדה דב. למחרת ביצע עוד טיסת ניסוי. הכול היה נראה בסדר, בטיסה השלישית כאמור, התקלה חזרה והוא נאלץ לשוב ולנחות בנוהל חירום".

 

כאמור, ביום חמישי אירעה נחיתת חירום נוספת של המטוס כעשר דקות לאחר המראה מאילת לשדה דב. בשדה התעופה בעובדה הוכרז מצב חירום 2. המטוס, עם 76 נוסעים על סיפונו, נחת בשלום.

 

בתשובה לשאלה אם הייתה סכנה לנוסעים השיב סירקיס: "ברור שברגע שמטוס מבצע נחיתת חירום, יש סכנה. אבל צריך לזכור שהמטוס הזה הוא מטוס חדש, ומבחינת המנועים - הוא יכול לטוס גם עם מנוע אחד. ההחלטה של הקברניט לכבות מנוע באוויר נועדה להגביר את רמת הבטיחות משום שהאינדיקציות היו כאלה שהוא העדיף לכבות את המנוע מחשש שיקרה משהו חמור מכך. מדובר במטוס חדש, במנוע חדש, תקלה שאובחנה, אותרה, טופלה, וחזרה על עצמה. אנחנו נחליף את המנוע".

 

במקביל תקועים בשעה זו נוסעי טיסת אל על LY315 מנתב"ג ללונדון, שהייתה אמורה להמריא הבוקר בשעה 10:15, כבר למעלה משלוש שעות במטוס מסוג בואינג 747 בעקבות תקלה טכנית. במטוס יותר מ-200 נוסעים מיואשים, שחלקם כבר החלו לאבד את סבלנותם, מתלוננים שלא מאפשרים להם לרדת מהמטוס לטרמינל והם מגישים שכלאו אותם. "אמרו לנו שיש תקלה טכנית וייקח להם שעה לתקן", סיפר הנוסע איתן פפר. "אחר כך לא יכולנו להמריא בגלל נחיתת החירום של ישראייר. אנשים כבר עצבניים, מאבדים סבלנות וכלואים במטוס ועדיין לא יודעים מתי נמריא. המטוס יצא בהתחלה לפני המראה ואחרי כמה דקות חזר לכיוון הטרמינל. לפחות שישחררו אותנו החוצה. זה זמן המתנה לא סביר בתוך המטוס ולפחות שיתנו לנו להתאוורר בחוץ".

  

לפני כחודש הוכרז מצב חירום בנמל התעופה בן גוריון לקראת נחיתת מטוס אל על שעליו 174 נוסעים. אחרי דקות ארוכות של חרדה נחת המטוס בשלום וכוננות הוחזרה לשגרה. מדיווח של אנשי שדה התעופה, הגלגל הימני נותר חשוף ללא צמיג. מדובר במטוס של חברת "UP" בטיסת 2521 של אל על לפראג.

 

לקראת 10:00 הוא חזר לאזור נתב"ג ומאז ביצע כמה הקפות סביב שדה התעופה. הופעל נוהל חירום של בדיקת גלגלים מהאוויר שמשמעותו הנמכה מעל השדה בלי לבצע נחיתה. ב-10:15 נשם שדה התעופה לרווחה אחרי הנחיתה בשלום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות רש"ת
נתב"ג, היום
צילום: דוברות רש"ת
מומלצים