עשרות צועדים לת"א במחאה נגד משלוחי עגלים וטלאים לישראל
עשרות פעילים למען בעלי חיים הפגינו מול משרד החקלאות בבית דגן בדרישה להפסיק משלוחים חיים של כ-200 אלף עגלים וטלאים מאוסטרליה לישראל. בתום המיצג, צעדו הפעילים למרחק של כ-12 ק"מ עד לת"א. "תעשיית הבשר כרוכה בסבל גדול לבעלי חיים", הם אומרים. "מדובר במסעות מוות"
עשרות פעילים למען בעלי חיים מעמותת "אנונימוס לזכויות בעלי-חיים", "תנו לחיות לחיות" ופעילי הקבוצה "ישראל נגד משלוחים חיים", הפגינו אתמול (ה') מול משרד החקלאות בבית דגן. הפעילים קיימו במקום מיצג מחאה נגד יבוא של עגלים וטלאים חיים מאוסטרליה ואירופה לישראל.
"כ-200 אלף עגלים וטלאים מובאים במסעות מפרכים בים. מדובר בבעלי חיים רגישים ובאוסטרליה הם חיים במרחבים גדולים יחסית. לאחר מכן כולאים אותם בספינות בצפיפות גבוהה, הם מתבוססים שבועות בשתן ובצואה שלהם, חלקם מתים ומחלות מתפשטות. הם מגיעים תשושים לישראל ומועברים לבתי מטבחיים. מדובר במסעות מוות, לא משלוחים חיים", אומר רונן בר, פעיל בעמותת "אנונימוס" ל-ynet.
(צילום: צילום: אנונימוס לזכויות בעלי חיים)
(צילום: צילום: אנונימוס לזכויות בעלי חיים)
"לאסור משלוחים חיים כפי שישראל אסרה פיטום אווזים"
"תעשיית הבשר כרוכה בסבל גדול לבעלי חיים ומי שלא רוצה להתעלל בבעלי חיים, צריך לא לאכול בשר. זו לא גזירה משמיים. ישראל צריכה לאסור על כך כפי שאסרה על פיטום אווזים".
במהלך המיצג, חלק מהפעילים אופרו כבעלי חיים פצועים ותשושים המובלים לספינת המשא ולצידם, פעילים המחופשים לפועלים שהיכו את בעלי החיים כדי "לזרז" את כניסתם לספינה.
בתום המיצג, צעדו הפעילים מרחק של כ-12 קילומטר מבית דגן, עברו ברחובות חולון עד שהגיעו לנקודת סיום המחאה בשדרות אלנבי בתל-אביב. חלק מהפעילים נשאו שלטי מחאה עם כיתובים שונים, ביניהם "די למשלוחים החיים!", משלוחים חיים = מסעות מוות, לא משלמים על התעללות".
(צילום: עידו ארז)
(צילום: עידו ארז)
היום (שישי) תיערך הפגנה מול שגרירות אוסטרליה בשעה 11:30. בשבועות האחרונים מקיימים פעילים סדרת הפגנות מול נמלי חיפה ואילת וברחבי הארץ בקריאה לשר החקלאות, לאסור על המשך קיום המשלוחים.
(צילום: עידו ארז)
הצעת חוק לאיסור "המשלוחים החיים"
במקביל, הגישה ח"כ תמר זנדברג (מר"צ) הצעת חוק לאיסור המשלוחים של העגלים והטלאים מאוסטרליה ואירופה לישראל.
"רק כ-19% מבשר הבקר הטרי הנמכר בישראל מגיע מעגלים מיובאים כאשר את ההובלות של בעלי החיים אפשר להחליף בהובלות בשר. מומחים וגופים מקצועיים בארץ ובעולם שותפים כולם לעמדה לפיה יש להימנע ככל הניתן מהובלת בעלי-חיים חיים, ולקצר את משכי ההובלה ככל הניתן. זאת משום שהובלת בעלי-חיים כרוכה בהכרח במצוקה קשה", כך נכתב בהצעת החוק.
(צילום: יואב בן דב)
"מומחים וגופים מקצועיים בארץ ובעולם שותפים כולם לעמדה לפיה יש להימנע ככל הניתן מהובלת בעלי-חיים חיים, ולקצר את משכי ההובלה ככל הניתן. זאת משום שהובלת בעלי-חיים כרוכה בהכרח במצוקה קשה",
משרד החקלאות: ייבוא בקר וצאן בהתאם לביקוש לבשר טרי
במשרד החקלאות נמסר בתגובה להפגנה כי "הצורך האנושי במזון מן החי נחשב לצורך בסיסי, ומשרד החקלאות ופיתוח הכפר פועל לצמצם את סבלם של בעלי החיים בעת הובלתם לשם הגשמת תכלית זו. לצד הפיקוח והאכיפה ההדוקים, הקיימים כיום, הן מצד הרשויות במדינות המקור כלפי המבקשים לייצא בעלי חיים מתחומן, פועל משרד החקלאות ופיתוח הכפר באמצעות גורמי הפיקוח והאכיפה שלו בעת פריקת בעלי החיים מכלי השיט והובלתם לישראל".
(צילום: צילום: אנונימוס לזכויות בעלי חיים)
"לטובת העניין, התקין משרד החקלאות ופיתוח הכפר לפי חוק צער בעלי חיים תקנות להובלת בעלי חיים. תקנות אלה חלות על הובלת בעלי חיים בישראל וקובעות תנאים להובלה, טעינה ופריקה מכלי הרכב, הכשרתם של משגיחים המלווים את ההובלה ועוד. הוראות אלה נקבעו במטרה לצמצם את סבלן של בעלי החיים בעת הובלתם".
"יבוא בקר וצאן לישראל נעשה על מנת לספק את צרכי הציבור למזון מן החי ואת הביקוש לבשר טרי, הואיל והשוק המקומי אינו יכול לספק ביקוש זה. במסגרת מדיניות הממשלה לפעול להורדת יוקר המחייה בכלל ומחירי מוצרי המזון ובשר טרי בפרט, באמצעות עידוד היבוא. חדילה ממתן רישיונות לייבוא עגלים חיים על ידי מנהל השירותים הווטרינריים תהיה בניגוד להחלטת הממשלה ובסתירה למאמץ הממשלתי להפחתת יוקר המחיה".