לשלוח SMS מהחולצה: הקיץ תלבשו "גוגל ג'ינס"
ענקית האינטרנט מפתחת יחד עם ליוויי'ס בגדים שיפעלו בדומה למסכי מגע. איך זה יעבוד?
הצצה לעתיד: גוגל הכריזה כי היא מפתחת בשיתוף ענקית הג'ינס לוי שטראוס ("ליוויי'ס") קו ייצור לבגדים מבד מיוחד שישלב יכולות של מסך מגע.
ענקית האינטרנט השיקה בוועידה השנתית בסן פרנסיסקו את מה שמכונה "פרויקט ג'קארד", הקרוי על שמו של מפתח הבד הצרפתי. אחראים לו מפתחים מצוות מיוחד, הנפרד ממעבדות "גוגל (X)" שעובדים על המצאות כמו המכונית ללא נהג.
"אנחנו מאפשרים טקסטיל אינטראקטיבי", הסביר אמרה קרגוזלר מהצוות המיוחד, "על-ידי טוויית סיבים מוליכים לתוך הבד". אותם סיבים יכולים להיראות או להתמזג באופן בלתי נראה אל תוך הבגד - הכול בהתאם לרצונות המעצב. המוליכוּת יכולה להיות מוגבלת לחלקים מהבגד, או להתפרס לכל אורכו.
"זה יכול להימתח, אפשר לשטוף את זה, ממש כמו בד רגיל", הדגיש קרגוזלר בעת הצגת המיזם - באירוע שבו מבקרים ניסו להרגיש את ההמצאה החדשה: שלטו באורות או במסכי מחשב באמצעות הקשות על בד כחול שכיסה שולחן.
בגוגל שואפים לאפשר למעשה מיחשוב של פרטי לבוש באמצעות מגע. איך זה עובד? בהסבר פשטני -
החוטים המוליכים מחוברים למעגלים חשמליים קטנים, בערך בגודל של כפתורי חולצה, ובכך מאפשרים שימוש באלגוריתמים המזהים מגע כמו החלקת אצבע.
המידע יכול לעבור באופן אלחוטי לסמארטפונים או למכשירים אחרים (כחלק ממה שמכונה "האינטרנט של הדברים"), ובכך לאפשר למשל שיחת טלפון או שליחת הודעה באמצעות נגיעה באזור בחולצה.
"בעולם ההיפר-דיגיטלי שלנו, אנשים מתקשים להיות נוכחים בסביבה שלהם ובמקביל להישאר מחוברים", אמר נציג "ליוויי'ס" בפרויקט פול דילינגר, "מה שגוגל ולוי שטראוס עושות מאפשר ללקוחות לקבל ערך חדש - לבוש בעל רגש, השראה ופונקציונליות".