שתף קטע נבחר
 

המטרונית סוגרת שנה ראשונה: 30 מיליון נוסעים

במהלך השנה הראשונה להפעלתה הסיעה המטרונית באזור חיפה עשרות מיליוני נוסעים מצטברים. מתקרבת כבר ל-100 אלף נוסעים בממוצע ביום

לא כולם מרוצים ממנה, אבל המטרונית סוגרת שנה עם 30 מיליון "נסיעות". במהלך השנה הראשונה להפעלתה השתמשו במטרונית שבאזור חיפה והקריות כ-30 מיליון נוסעים במצטבר, כך מודיעה היום (א') חברת יפה נוף. לדברי החברה, במהלך אותה שנה חל שיפור משמעותי בזמן הנסיעה, זמן ההמתנה בתחנות התקצר ונרשמה ירידה במקרי השחתת הציוד באוטובוס הארוך. כמו-כן מזכירים שם כי יש כיום העדפה מתוכננת למטרונית בפעילות רמזורים ב-21 נקודות לאורך הקו.

 

מטרונית בחיפה מהירה משמעותית מאוטובוס בת"א

 

 (צילום: אחיה ראב"ד) (צילום: אחיה ראב
(צילום: אחיה ראב"ד)

 

יש להזכיר כי לפני כשבועיים פרסמה יפה נוף נתונים, לפיהם שביעות רצון הנוסעים מהמטרונית גבוהה במיוחד, וכי מהירות הנסיעה בה עומדת על 20 קמ"ש. עוד אומרים שם כי בשנה החולפת נוסף קו מטרונית לאצטדיון הכדורגל בפאתי העיר, וכי כיום היא מסיעה כ-92 אלף נוסעים בממוצע ליום. לשם השוואה, הממוצע במהלך כל השנה עומד על כ-85 אלף נוסעים ביום. כמות הנוסעים היומית משתנה לפי יפה נוף: בימים שני ורביעי נוסעים בה 84 אלף נוסעים, ובראשון וחמישי גדלה הכמות עד 94 אלף נוסעים.

 

נתונים נוספים שחושפת החברה מלמדים כי אשתקד נרשמה ירידה במספר מקרי ההשחתה במטרונית עצמה וברציפי ההמתנה עד כדי 88% בין החודשים אפריל ונובמבר 2014. בתחילת השנה נרשמו למעלה מ- 50 מקרי השחתה ברציפים וכ- 20 במטרונית, לעומת ארבעה ושלושה בהתאמה בסוף השנה.

 

סקר שערכה יפה נוף בקרב 500 איש העלה כי לנוסעים חשובים בעיקר נוחות הישיבה, נוחות עליה וכניסה למטרונית, נוחות נסיעה לבעלי מוגבלויות וקשישים ורמת הצפיפות.

 

בשנה הבאה צפוי להיפתח קו נוסף (רביעי), בין מרכזית המפרץ למרכזית חוף, דרך מנהרות הכרמל. קו זה יאסוף נוסעים באזור ה"גרנד קניון" בנווה שאנן. ב-2016 צפויות להתחיל גם עבודות לקו מחבר בין רכסים ונשר ממזרח דרך שכונת הדר לטירת כרמל הדרומית לחיפה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חברת יפה נוף
המטרונית
צילום: חברת יפה נוף
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים