שתף קטע נבחר

כך יזמי הנדל"ן "לוכדים" אתכם ברשת

לא רק מבצעים שמציעים קבלנים וירידי ענק של מכירת דירות - חברות שיווק הנדל"ן פועלות כדי למצוא את רוכשי הדירות הפוטנציאליים ברשת, בין היתר באמצעות הפייסבוק, היוטיוב או הוויז. כך הקבלנים מגיעים ישר אליכם

עולם הדיגיטל הוא מרחב המחייה של רובנו ואך טבעי שיהווה גם מרחב פרסומי - גם לרכישת דירות. הרי כיום אנו עושים כמעט הכול דרך האינטרנט: צמודים למסך הנייד, המחשב או האייפד; בודקים מיילים ואת עמוד הפייסבוק; מבצעים באמצעות האינטרנט קניות בסופר, עוקבים אחרי אקטואליה, פועלים ברשתות החברתיות ועוד.

 

 

ובאמת, גם חברות הנדל"ן מבינות שהרוכשים הפוטנציאליים מתוחכמים יותר, ובזכות האינטרנט בידיהם ידע רב יותר. לכן כל מותג, גם נדל"ני, חייב לדעת להשתמש בפלטפורמות הדיגיטליות השונות כדי להעצים את עצמו ולהתאים את פעילותו לתחרות בשוק. בכל פלטפורמה עושים שימוש שונה, וההחלטה על השילוב ביניהן יוצרת את האסטרטגיה הדיגיטלית של המותג.

 

לא לחינם בשנים האחרונות החלה גם הטלוויזיה להפיק תוכניות המתמקדות בעולם הדיגיטל, ולדווח על "הסרטונים החמים" שעלו לרשת במהלך היום. הסיבה לכך היא שהישראלים הם אלופי העולם בצריכת תוכן ברשת. למעשה, אנו מבלים מעל 16 שעות שבועיות ברשת, הרבה יותר מהממוצע הגלובלי העומד על 13.4 שעות ו-15 שעות שבועיות בשיטוט במסך הסמארטפון - מקום ראשון בעולם.

 

לעומת זאת, הישראלים בקושי מייצרים תוכן דיגיטלי. כך, למשל, רק 13% מהם משתמשים בבלוגים, לעומת ממוצע של 52% מהמשתמשים הגלובליים; ו-21% בלבד ממשתמשי הדיגיטל הישראליים מעלים קליפים לאתרי שיתוף שונים, לעומת 34% מהמשתמשים הגלובליים. עם זאת, הפערים בין שיתוף לצריכה החלו להצטמצם בשנה החולפת, בשל התחרות הגבוהה בשוק ובהפצת תכנים על ידי אנשי מקצוע המעוניינים למכור את המוצר שלהם - גם בתחום הנדל"ן.

 

משווקי הנדל"ן מחפשים כיום לאפיין את הרוכשים הפוטנציאליים באמצעות הרשת, לא רק כדי "לצבוע" את הקהל המתאים עבורם לפרויקט אלא גם לתפוס אותם ברגע הנכון, להסב את תשומת לבם ולהניע אותם לפעולה.

משווקי הנדל"ן מחפשים אתכם גם בפייסבוק ()
משווקי הנדל"ן מחפשים אתכם גם בפייסבוק

 

במה משתמשים היזמים כדי לאתר אתכם ברשת

נכסים דיגטליים: כיום לכל חברת נדל"ן יש מאגר נכסים דיגיטליים ברשת שמספקים מידע על הפרויקט. המאגר משלים האחד את השני ויוצר פריסה של 360 מעלות, כך שבכל פלטפורמה אליה ייגשו המתעניינים, הם ימצאו את הנכס הדיגיטלי הרלוונטי לפרויקט. כך יוצרות חברות שיווק הנדל"ן את התוואי לחשיפה גדולה ככל הניתן לקהלי היעד.

 

אתר חברה ואתר הפרויקט: כמעט לכל חברת נדל"ן יש אתר אינטרנט ועוד אתר עבור פרויקט המגורים שהיא בונה או יוזמת, המייצר היכרות ראשונית עם רוכש הדירה הפוטנציאלי. המטרה היא לגרום לרוכש להכיר את החברה ולהתרשם מעשייתה כדי ליצור אמינות. זאת ועוד, באתר הפרויקט נחשף הרוכש למידע רחב על נתוני המתחם, יתרונותיו ונתונים נוספים על הסביבה.

 

ערוץ יוטיוב: נדל"ן הוא תחום ויזואלי והשימוש בווידאו מהווה כלי מעולה כדי להעביר לרוכש הפוטנציאלי את נראות הפרויקט. עולם הווידאו צובר תאוצה במרחב הדיגיטלי, ולאחרונה מתפתח ז'אנר חדש של סרטי הסברה המעבירים למתעניין אינפורמציה לא רק על הפרויקט, אלא על הסביבה כולה בערוץ יוטיוב ייעודי. הווידאו יוצר התעניינות בגלל שניתן להעביר מסרים בצורה האופטימלית ביותר - תמונה אחת שווה אלף מילים.

 

עמוד פייסבוק: זהו נכס דיגיטלי אסטרטגי לכל חברה. גולשים רבים מנהלים בפייסבוק את חייהם. הם מוזנים מהמידע שהם מקבלים שם, משתפים מידע ויוצרים סביבה וירטואלית שבה כל המידע קיים במקום אחד. בעמוד הפייסבוק מוצגים עדכונים על הפרויקט, ניתן מענה מיידי לכל שאלה/תגובה של הגולשים, וקיימת התקשרות ישירה למשרד המכירות. הפייסבוק משמש גם כבסיס לפעילות פרסומית של החברה.

 

בלוגים: כלי מצוין להעלאת תודעה והבעת עמדה בנושאים הרלוונטיים לחברה. ניתן להפיץ אותם באופן ויראלי או ממומן בצורה קלה ומהירה, לתת להם בולטות בנכסים הדיגטליים ובכך ליצור מודעות גבוהה בכל נושא רלוונטי לחברה או לפרויקט.

 

פרסום והפצת תכנים ברשת: אחת הדרכים בהן מנסים יזם הנדל"ן או המשווק לאתר לקוחות פוטנציאליים המשוטטים בין לוחות האינטרנט בחיפוש אחר דירה, נקראת "אינבאונד מרקטינג" - קידום הפרויקט דרך בלוגים וניוזלטרים. באמצעות "אאוטבריין", ניתן לכוון את התוכן הקשור לפרויקט מסוים לאזור בו הוא נבנה או לקהל היעד שהיזם מעוניין לפנות אליו.

 

טכנולוגיה נוספת מכונה בפי המפרסמים גאולוקיישן - זוהי טכנולוגיה מבוססת מיקום. באמצעות טכנולוגיה זו יכול המשווק להגיע למחפש הדירה הפוטנציאלי בזמן שהוא במכונית על ידי העברת מסרים פרסומיים על הפרויקט דרך ג'י.פי.אס או וייז.

 

הכותבת היא מנכ"לית המטבחון פרסום ומומחית במיתוג מיזמי נדל"ן למגורים. ביום א' יערך בתל-אביב כנס "real: techdate" של המטבחון פרסום ומקאן יוניברסל בשיתוף מרכז הבנייה הישראלי, ובו יוצגו אפליקציות וסטארט-אפים המשלבים טכנולוגיות חדשות בנושא נדל"ן בתוך עולם הדיגיטל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: חן גלילי
חיה נחום, מנכ"לית המטבחון פרסום
צילום: חן גלילי
מומלצים