הטבע ניצח: המטוס הסולארי אולץ לנחות ביפן
תנאי מזג אוויר קשים באוקיינוס השקט קטעו את המסע, שיצא לדרכו במוצאי שבת והיה אמור להימשך שישה ימים, לאחר כ-36 שעות
המסע לחציית האוקיינוס השקט הסתיים מוקדם מהצפוי: המטוס הסולארי Solar Impulse 2 שהמריא במוצאי שבת מסין בדרכו להוואי יאלץ לנחות ביפן בשל תנאי מזג אוויר קשים. "מזג האוויר החמיר באוקיינוס השקט, ההחלטה היא לנחות בעיר נגויה ולהמתין לתנאים טובים יותר", צייץ הבוקר (יום ב') הטייס ברטרנד פיקארד, שהיה אמור לטוס בקטע השני של חציית האוקיינוס.
המטרה היא להקיף את כדור הארץ במטוס המונע באנרגיית השמש ללא שימוש בטיפה אחת של דלק. המרחק בין נקודת ההמראה לנחיתה הוא כ-8,000 ק"מ, אבל כאמור תנאי מזג האוויר אילצו את הטייס השוויצרי אנדריי בורשברג לנחות לאחר כ-36 שעות באוויר.
בורשברג היה אמור להטיס את המטוס לבד בלי נחיתות ביניים מעל האוקיינוס. במשך כל הטיסה הארוכה, שהייתה אמורה להימשך כ-144 שעות, הוא אמור היה לקבל הפסקות מדי פעם, שבהן יופעל הטייס האוטומטי, אך כל הפסקה תהיה 20 דקות.
ה-Solar Impulse 2 הוא גרסה גדולה ומשופרת של אב טיפוס בעל מושב אחד שטס בעזרת כוח השמש לפני חמש שנים. פיקארד ובורשברג, מייסדי הפרויקט, אומרים כי תיאורטית הוא יכול להישאר באוויר ללא הגבלה. המטוס קולט אנרגיה מהשמש בעזרת 17,200 תאים סולריים המכסים את הכנפיים הגדולות שלו, שאורכן 72 מטר. המהירות של כלי הטיס היא בין 50 ל-100 קמ"ש בלבד ומשקלו כשל מכונית פרטית.
המטוס הסולארי השלים כבר שישה קטעים. ב-9 במרס הוא יצא להקיף את העולם מדובאי, טס 441 ק"מ ב-13 שעות ודקה, ונחת בעומאן. למחרת המריא שוב והפעם טס 1,468 ק"מ להודו - טיסה שנמשכה 15 שעות ו-20 דקות.
הקטע השלישי של הטיסה היה לוואראנסי שבהודו. המטוס היה אז באוויר 13 שעות ו-15 דקות והשלים 1,215 ק"מ. ב-19 במרס המריא המטוס למינאמר - מסע של 1,398 ק"מ שהושלם תוך 13 שעות ו-29 דקות.
ב-29 במרס המריא המטוס למערב סין - טיסה של 1,459 ק"מ נמשכה 20 שעות ו-29 דקות. ב-21 באפריל יצא המטוס לקטע השישי ולאחר 1,241 ק"מ, שבהם שהה המטוס באוויר 17 שעות ו-22 דקות, הוא נחת בנאנג'ינג שבמזרח סין.