שתף קטע נבחר

 

נער על אופניים חשמליים דרס בת 3 בת"א וברח: "איך נותנים כלי הרג כזה לילדים?"

השתוללות האופניים נמשכת על מדרכות תל אביב והקורבן התורן הוא ילדה בת 3 שנפגעה כשהלכה לקחת בובה ופונתה לאכילוב. אמהּ: "היא עפה באוויר, התגלגלה וקיבלה מכה חזקה". עדויות: נער איים וברח. ניצן הורוביץ, שהיה מועמד לראשות העיר: "אנשים נדרסים, אין חוק - וכל שהעירייה מציעה הוא 'אמנה'?". העירייה: ביקשנו סמכויות אכיפה, לא נתנו

 

אם הילדה שנפצעה מאופניים חשמליים מדברת    (ירון שרון )

אם הילדה שנפצעה מאופניים חשמליים מדברת    (ירון שרון )

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

אחת הפגיעות שספגה הילדה, שנמצאת גם עכשיו בבית החולים (באדיבות המשפחה) (באדיבות המשפחה)
אחת הפגיעות שספגה הילדה, שנמצאת גם עכשיו בבית החולים(באדיבות המשפחה)
 

משמאל: הילדה הפצועה. מימין: רוכב אופניים במקום הפגיעה, היום בצהריים (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
משמאל: הילדה הפצועה. מימין: רוכב אופניים במקום הפגיעה, היום בצהריים(צילום: מוטי קמחי)

נער שהרכיב ילד נוסף על אופניים חשמליים דרס אתמול (יום א') ילדה בת 3 בשדרות ההשכלה בתל אביב ונמלט מהמקום. הילדה נפצעה קל והועברה לטיפול בבית החולים איכילוב בעיר. אמהּ של הילדה אמרה היום: "מה שנורא באמת הוא שזו תופעה חמורה מאוד שחוזרת די הרבה. בני נוער בגילאי 12 עד 16 פשוט טסים שם. אני לא מבינה איזה הורה נותן כלי הרג כזה לילד". הילדה עצמה סיפרה ל-ynet על הנהג הפוגע: "הוא אפילו לא ביקש סליחה".

 

מהמשטרה נמסר כי שוטרי התנועה הוזעקו לשדרות ההשכלה בעקבות דיווח על פגיעה של רוכב אופניים חשמליים בילדה. כשהם הגיעו למקום לא איתרו את הילדה או את הפוגעים. "אישה שנכחה במקום ידעה לספר כי היה אירוע שכזה ומסרה את עדותה לשוטרים", נמסר בהודעת המשטרה.

 

שירי, אמה של הילדה משכונת ביצרון בתל אביב, סיפרה על האירוע: "זה קרה אתמול בשש בערב. בעלי היה עם בתי. היא ישבה עם חבריה, זו שדרה מלאה בנדנדות עם משחקים ודשא. היא קמה לקחת בובה, ונער עם אופניים חשמליים נכנס בה במהירות. היא ממש עפה באוויר, התגלגלה וקיבלה מכה חזקה. היא עדיין לא דורכת על הרגל ורצנו למיון. היינו שם כמה שעות וחזרנו למרפאה כי היא מתקשה להזיז את הרגל". 

הילדה הפצועה (צילום: גלעד מורג) (צילום: גלעד מורג)
הילדה הפצועה(צילום: גלעד מורג)

אנטוניו רעיה שנדרס בפברואר על ידי רוכב אופניים (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
אנטוניו רעיה שנדרס בפברואר על ידי רוכב אופניים(צילום: עופר עמרם)

אופניים חשמליים, ארכיון. הפוגע באנטוניו רעיה ז"ל טרם נתפס (צילום: שאול גולן) (צילום: שאול גולן)
אופניים חשמליים, ארכיון. הפוגע באנטוניו רעיה ז"ל טרם נתפס(צילום: שאול גולן)

נוסעים עם אופניים, היום בצהריים בשדרות ההשכלה (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
נוסעים עם אופניים, היום בצהריים בשדרות ההשכלה(צילום: מוטי קמחי)

האם סיפרה שעד שהגיעו השוטרים הנערים ברחו: "הורים סיפרו שאחד מהם נופף בצינור ואיים על הורה. אנחנו טרם מסרנו עדות. פנינו גם לעירייה שיביאו פקחים כדי שלא ייכנסו לשם אופניים, כי עשרות ילדים משחקים שם מדי יום".

 

בשנתיים האחרונות התרבו באופן דרמטי הדיווחים על פגיעות של רוכבי אופניים - הן חשמליים והן בלתי-ממונעים - בהולכי רגל בתל אביב וסביבתה. דיווחים דומים הגיעו גם מערים אחרות ברחבי הארץ. הסימון הבלתי סדיר של שבילי אופניים ברחבי תל אביב, העובדה שהם נקטעים שוב ושוב על-ידי מדרכות וגם המיעוט של שבילי האופניים - גורמים להמוני רוכבים לנסוע על המדרכות, ומנגד גורמים להולכי רגל לצעוד על שבילי האופניים. השקת פרויקט "תל-אופן" רק הגדילה את מספר האופניים הדוהרים על המדרכות בהיעדר תשתית אופניים מתאימה.

 

בפברואר השנה נהרג אנטוניו רעיה, תושב גבעתיים בן 85, שנדרס על-ידי רוכב אופניים בתל אביב. הפוגע לא נתפס עד היום. מלבד הפגיעות החוזרות ונשנות בהולכי רגל וברוכבי האופניים עצמם, נרשמים גם חיכוכים ועימותים - לעתים אלימים - בין הולכי רגל לרוכבי אופניים בשל הצורך שלהם לחלוק יחד מרחב משותף המסכן את ביטחונם.

לילי, רעייתו של אנטוניו רעיה, שנשארה בלעדיו אחרי שנדרס על-ידי אופניים בתל אביב (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
לילי, רעייתו של אנטוניו רעיה, שנשארה בלעדיו אחרי שנדרס על-ידי אופניים בתל אביב(צילום: עופר עמרם)

רק הבוקר פרסם ח"כ לשעבר ניצן הורוביץ, שהיה מועמד לראשות העיר תל אביב בבחירות האחרונות, פוסט בפייסבוק על סכנת האופניים במדרכות תל אביב. הוא תקף את התעלמותן של עיריית תל אביב והמשטרה מהדרישות לאכוף את החוק וליצור תשתיות מתאימות, ואת העובדה שבמקום זאת מקדמת בחודשיים האחרונים העירייה קמפיין של "אמנה" בין הולכי הרגל לרוכבים, אמנה שנועדה לקדם סובלנות ונימוסים על המדרכות שבהן נעים אלה לצד אלה רוכבים והולכים רגל.

 

"היום היו רק צעקות ודחיפות. אתמול תינוק נפל מעגלה שהתהפכה בהתנגשות", כתב הורוביץ, "אני קורא לזה קרבות מדרכה: הולכי רגל ואופניים. הדרך הביתה כשדה קרב. ואז נכנסתי הנה וראיתי שלעיריית ת"א יש פתרון מופלא: 'אמנה' בין ההולכים והרוכבים… ככה מורחים בעיה. אחרי שעושים בטמטום שבילי אופניים על מדרכות, וממררים את החיים גם להולכי הרגל וגם לרוכבי האופניים, מציעים אמנה… אמנה!? כשאני לא משלם ארנונה, או חונה במקום אסור, אז העירייה מציעה לעשות אתי אמנה? מה זה הדבר הזה?"

"לא צריך שום אמנה, וחבל על הכסף שמשקיעים בזה. יש חוק. וחוץ מזה הרי לא מדובר פה ב'אויבים' שצריכים הסכם ביניהם. כולנו באותה סירה: הולך רגל לפעמים נוסע באופניים, וההיפך, או שיש לו ילדים שנוסעים באופניים, וכולנו חיים כאן יחד, ואף אחד לא רוצה לדרוס ולהידרס: לא במדרכה ולא בכביש. הבעיה היא חוסר תכנון ואי אכיפת החוק, שיוצרים מצב בלתי נסבל - עבור כולם".

 

עיריית תל אביב יפו מסרה ל-ynet תגובה לאירוע, אבל לא התייחסה לפי שעה לטענות על כך שהיא מקדמת "אמנה" במקום פתרון אכיפתי. מהעירייה נמסר: "עיריית תל אביב יפו מביעה צער רב על המקרה, ומאחלת לילדה החלמה מהירה ושלמה. לפקחי העירייה אין סמכות אכיפה של כלי רכב בתנועה. בשנים האחרונות העירייה חזרה ודרשה חקיקה לאומית ופעולות אכיפה יעילות נגד התופעה, וכן שיינתנו בידי פקחי העירייה הסמכויות לעשות זאת. למרבה הצער

זהו אינו המקרה הראשון.

 

"בקשותינו לקבלת הסמכויות לא נענו עד היום, והולכי הרגל ממשיכים להיות הפקר. כיום ועדה משותפת למשרדי המשפטים, התחבורה וביטחון הפנים, העירייה, המשטרה ופורום ה-15 בוחנת אפשרות להעברת סמכויות האכיפה לידי העירייה. עיריית תל אביב יפו היא העירייה היחידה בארץ שסללה יותר מ-120 ק"מ של שבילי אופניים בעיר, ואנו רק בתחילת הדרך. במקביל, אנו פועלים להעלאת המודעות לחשיבות הפרדת השבילים באמצעות פעולות הסברה בבתי ספר, קמפיינים ועוד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות המשפחה
אחת הפציעות על גופה של הילדה שנפגעה
באדיבות המשפחה
מומלצים