שתף קטע נבחר
 

הרעה קיצונית בבטיחות: 150 הרוגים מתחילת השנה

הקטל על הכביש במגמת החמרה שאינה פוסקת. מתחילת השנה נרשמה עליה של כ-30% במספר ההרוגים וכ-20% במספר התאונות הקטלניות על כבישי ישראל. ושינוי אינו נראה באופק

מתחילת שנת 2015 ועד היום נהרגו 28% יותר בני אדם בתאונות דרכים קטלניות מהתקופה המקבילה אשתקד. במהלך אותם חמישה חודשים אירעו גם 19% יותר תאונות קטלניות מהמספר שנקבע ב-2014. הנתונים מוכרים היטב לכל העוסקים בבטיחות בדרכים, וברשות הלאומית הזהירו זה מכבר כי אסור להתייחס לנקודת השפל החיובי במספר ההרוגים (שנת 2012) כמייצגת, שכן מדובר היה בסטייה סטטיסטית ולא יותר. וכצפוי, מספר ההרוגים נמצא מאז בעליה מדאיגה, בניגוד מוחלט לנתונים המגיעים ממדינות המערב.

 

הקטל בכביש: שר התחבורה אינו מזהה בעיה

 

מקור: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ()
מקור: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

 

בניתוח סוגי הכבישים עולה כי בתחום העירוני והבינעירוני נרשמה עליה ברורה במספר בני האדם שמצאו מותם בתאונות. בתחום העירוני (הכולל מספר גבוה יחסית של הולכי רגל) נהרגו מתחילת השנה 63 בני אדם, עליה חדה ומדאיגה של 43% לעומת התקופה המקבילה ב-2014. בתחום הבינעירוני נהרגו 87 בני אדם, עליה של 19% לעומת חמשת החודשים הראשונים אשתקד.

 

גם בחלוקה לפי מגזרים נרשמה עליה חדה. בקרב אזרחי המדינה היהודים נרשמה עליה של 25% במספר ההרוגים (90 מול 72), גבוהה אף מזו שנרשמה במגזר הערבי, שם הייתה עליה של 23% - 48 מול 39 אשתקד. יש לציין כי למרות עליה בשיעור כמעט זהה, אחוז האזרחים הערבים בקרב הרוגי תאונות הדרכים גדול מחלקם באוכלוסיית המדינה - 32% בין ההרוגים בעוד חלקם באוכלוסיה עומד על 20%.

 

מקור: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ()
מקור: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

 

יש לציין כי בניגוד לטענות החוזרות של בכירי משטרת התנועה, המשרד לביטחון פנים ומשרד התחבורה, ה"גורם האנושי" נחשב בקרב מומחי בטיחות באירופה לאחד המשתנים הפחות-משפיעים על רמת הבטיחות בכבישים, למרות שהוא זה האחוז בהגה והחלטותיו או תגובותיו הן אלה הקובעות בסופו של דבר. מערכות בטיחות מתקדמות, תשתית כבישים סלחנית ותומכת, מערכי טראומה ודרכי תקשורת מתקדמות משפיעים על מספר ההרוגים במידה רבה יותר.

 

בהתאם, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מפרסמת באתר אותו היא מנהלת את "מפת הדרכים הטכנולוגית", שם שהוענק לתכנית אסטרטגית רב-שנתית העוסקת ביישום פיתוחי תשתית וטכנולוגיה מתקדמים עד סוף העשור הנוכחי. במפה זו מוזכרים לא פחות מ-24 נושאים שונים ה לשנים 2005 עד 2020. מפת הדרכים כוללת 24 פיתוחים שונים הנוגעים לנהג, לכביש ולמכונית. יש לציין כי התמונה המופיעה כבר מיושנת מעט, שכן בינתיים התקבלו החלטות שונות הנוגעות ליישום מערכות בטיחות מתקדמות בכלי רכב.

 

מקור: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ()
מקור: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות מד"א
תאונה קטלנית נוספת - כביש 71
צילום: דוברות מד"א
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים