ת"א ננעלה בירידות; פרטנר ירדה ב-1.1%
מדד ת"א 25 ירד ב-0.5% ות"א 100 איבד 0.3%; אופקו צללה ב-6% אחרי שהודיעה על רכישה של 1.47 מיליארד דולר. אורנג' העולמית: פועלים לסיום ההתקשרות עם פרטנר בישראל. עוד יום של ירידות באג"ח הממשלתיות
המסחר בבורסה לניירות ערך בתל-אביב ננעל בירידות.
מדדי מניות
מדד תל אביב 25 ירד ב-0.48% ל- 1,696.74 נקודות; מדד תל אביב 100 ירד ב-0.34% ל- 1,468.09 נקודות; מדד הנדל"ן ירד ב-0.35% ל- 455.77 נקודות; מדד הבנקים ירד ב-0.07% ל- 1,399.57 נקודות.
ברקע המסחר
יום דרמטי בבורסה של תל אביב. פרטנר שעמדה במרכז הסערה סביב סיום ההתקשרות עם אורנג' סיימה את המסחר בירידות של 1.1%. אופקו של פיליפ פרוסט צללה ב-6% אחרי שהודיעה על רכישה של 1.47 מיליארד דולר. בשוק האג"ח הממשלתיות נמשכה המגמה השלילית - האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.26% והשלימה צלילה של 2.9% מתחילת החודש.
"פרנס טלקום איננה הבעלים שלנו, אנחנו לא חברת בת או חברת אחות. פרטנר היא חברה ציבורית בבעלות ישראלית. הקשר היחיד של פרטנר ל-Orange העולמית הוא השימוש במותג". כך לפי מכתב שנשלח היום לכלל לקוחות פרטנר עליו חתומים המנכ"ל היוצא חיים רומנו והמנכ"ל הנכנס איציק בנבנישתי. זאת בעקבות אמירתו של מנכ"ל אורנג' העולמית, סטפן רישר, לפי לו היה יכול היה מפסיק את ההתקשרות עם פרטנר הישראלית.
מניות מרכזיות
עסקת גדולה לחברת התרופות אופקו: רוכשת את ביו-רפרנס (Bio-Reference Laboratories) האמריקאית ב-1.47 מיליארד דולר בעסקת מניות. ביו-רפרנס היא מפעילת המעבדות הקליניות השלישית בגדולה בארה"ב וידועה בעיקר בפיתוחים הטכנולוגיים שלה בתחום המחקר הגנטי. אופקו נמצאת בשליטת פיליפ פרוסט ונסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של 31 מיליארד שקל.
העסקה דווחה לפני כרבע שעה ומניית אופקו נכנסה להפסקת מסחר עד 15:49. בינתיים במסחר המקדים נופלת המניה ב-4.9%. במקביל בארה"ב מאבדת מניית אופקו 5.7%.
אילנית שרף, מנהלת מחלקת מחקר בפסגות, מוסיפה דברים בעניין פרטנר: "זירת ההאבקות של חברות הסלולר עברה בשנים האחרונות לזירת המחיר עם כניסתן של ספקיות התקשורת החדשות. המעבר למלחמת מחירים והיותן של חברות הסלולר צינור להעברת קול ואינטרנט החלישה בשנים האחרונות את ערך המותג של החברות בשוק. שיעור הנטישה בין החברות עלה באופן משמעותי והמנויים כיום עוברים בין החברות בהתאם למבצעים ולרמות המחירים וללא קשר לשם המותג של החברה".
"היחלשות ערך המותג מייתרת בעיננו לחלוטין את הצורך של חברת פרטנר במותג אורנג', בפרט לנוכח העובדה כי אנו מעריכים שהצרכן הסופי אינו רואה ערך מוסף ויכולת עודפת כתוצאה מקשר כזה או אחר עם החברה העולמית, אם בכלל מבין אותו. בעידן שבו המותג נשחק מאוד והחברות נאבקות בזירת המחיר בלבד, סיום ההתקשרות מצד פרטנר וביטול הסכם שנסגר למשך עשר שנים יכול רק לייצר ערך (אם כי כנראה לא רב) בעידן של הפחתת העלויות ומהלכי התייעלות".